Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe een binnenkweek te beginnen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe een binnenkweek te beginnen?

    Korting op 420shop
    Hee Mensen,
    ik zit er aan te denken om een kweektent te kopen voor 1 plantje en dit met een led lamp te verlichten.
    ik vraag mezelf eigenlijk af hoe ik in bijvoorbeeld een tentje van 1.60 hoog een plant klein kan houden en ook te zorgen dat hij niet dood gaat?
    heeft iemand een idee hoe groot de tent moet zijn voor 1 plant? en waar je misschien een goedkope led lamp kan kopen?
    Alvast Bedankt.

    Groetjes LazyAssGrower

    #2
    Re: hoe een binnenkweek te beginnen?

    lampen gewoon laag houden, & eventueel kan je scroggen

    Comment


      #3
      Re: hoe een binnenkweek te beginnen?

      scroggen is idd een optie. Als je voor een lagere tent gaat, neem dan zeker geen sativa strains. Deze hebben de eigenschap door te schieten en hoger te worden. Je kunt dan beter een Indica strain kweken.

      met een beetje speuren kom je al snel wat led ufo's tegen. denk dat voor jouw intensies prima is. http://www.kweekotheek.nl/led_UFO.html
      een tent van 1.60m is prima hoor!

      succes..
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: hoe een binnenkweek te beginnen?

        Oke harstikke bedankt voor de informatie,
        welke vormen van energy zuinig kweken heb je eigenlijk nog meer?
        ik woon namelijk nog thuis en mijn ouders willen niet voor de kosten opdragen. en ik zie dat een led growlight al snel 280 euro is.
        heeft iemand een idee hoe ik toch zou kunnen kweken en niet te veel kosten voor mijn ouders maak.

        Comment


          #5
          Re: hoe een binnenkweek te beginnen?

          Er zijn spaarlampen van 200 watt te koop in de (ideale) kleurtemperatuur van 2100 K voor nog geen 50 euro. De enige die positief oordeelt over de Ufo's zijn de fabrikant en de wederverkopers.

          Comment


            #6
            Re: hoe een binnenkweek te beginnen?

            en wat zou die spaarlamp van 200 watt mij / mijn ouders kosten kwa energy ? want 200 watt lamp klinkt nog erg duur.
            ja sorry hoor , maar ik ben nog een noob .
            heb je toevallig ook een link van een betrouwbare/goedkope site waar ik die lamp kan kopen?
            Last edited by LazyAssGrower; 29 December 2010, 16:50.

            Comment


              #7
              Re: hoe een binnenkweek te beginnen?

              Op de site van www.indoorgarden.nl staat een 2100 K kweeklamp van 250 watt. Moet nog wel een kap en fitting bij worden aangeschaft. Reken met je lamp, computerfan, zwenkfan op een stroomverbruik van zo'n 350 watt. Dan kun je 3 uur draaien op 1 kilowatt. Per kilowatt kost de energie ruim 22 cent. Maar ik weet niet of je ook nog verwarming nodig hebt, vooral 's-nachts. De temperatuur moet toch wel op 20 graden blijven. Stel dat je afgerond inclusief verwarming gemiddeld 500 watt trekt, dan zit je op 12 kilowatt, wat uitkomt op 2.64 euro per dag. Eens per week de auto wassen en 's-zomers het gazon maaien en iedereen is gelukkig.

              Comment


                #8
                Re: hoe een binnenkweek te beginnen?

                Als je lichten branden 's nachts kan je zelf tot 10c per Kwh gaan (of overdag 20c en meer) dus het kan nog goedkoper. Verwarming zal wel centrale verwarming wezen dus die betalen je ouders sowieso . Kost hen niet zoveel, jij zal er aan de andere kant wel veel mee uitsparen

                Comment

                Bezig...
                X