Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer bijvoeden bij bemeste grond?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer bijvoeden bij bemeste grond?

    Korting op 420shop
    Vraag is eigenlijk simpel
    Stel dat je vertrekt van een stekje dat je (na wat laten groeien in steenwol) in (zwaar) bemeste grond stopt, wanneer moet je zelf voedingstoffen beginnen bijgeven?
    Heb canna terra en flora voor groei en bloei, ook cana pk 13-14 voor de bloei mocht het nodig zijn.
    PH meter heb ik wel, EC meter jammergenoeg niet, daarom dat ik een beetje een indicatie wens te hebben

    #2
    Re: Wanneer bijvoeden bij bemeste grond?

    Koop deze: http://www.nomercysupply.nl/nomercy/nl/node/423

    Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Wanneer bijvoeden bij bemeste grond?

      Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
      Bedankt, ziet er wel handig uit, zeker voor die prijs.
      Gebruik jij het of heb je een idee van de betrouwbaarheid?

      Comment


        #4
        Re: Wanneer bijvoeden bij bemeste grond?

        Oorspronkelijk geplaatst door etacker View Post
        Vraag is eigenlijk simpel
        Stel dat je vertrekt van een stekje dat je (na wat laten groeien in steenwol) in (zwaar) bemeste grond stopt, wanneer moet je zelf voedingstoffen beginnen bijgeven?
        Heb canna terra en flora voor groei en bloei, ook cana pk 13-14 voor de bloei mocht het nodig zijn.
        PH meter heb ik wel, EC meter jammergenoeg niet, daarom dat ik een beetje een indicatie wens te hebben
        waarschijnlijk nooit omdat die stek de overpot in die zwaar voorbemeste potgrond niet overleeft.

        Comment


          #5
          Re: Wanneer bijvoeden bij bemeste grond?

          Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
          waarschijnlijk nooit omdat die stek de overpot in die zwaar voorbemeste potgrond niet overleeft.
          Hoezo? De stek kan in een voldoende grote steenwol vierkant makkelijk 20+cm groot worden, waarom zou de plant de overpot in die bemeste grond dan niet kunnen overleven?

          Comment


            #6
            Re: Wanneer bijvoeden bij bemeste grond?

            Dat ding is goed, Ik gebruik het graag.
            Mijn bodem EC meter komt de kast haast niet meer uit.!!!

            En van voorbemeste grond zal je stek niet snel dood gaan, al geeft arme grond met wat P wel een beter wortel gestel.

            Grtz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: Wanneer bijvoeden bij bemeste grond?

              Oorspronkelijk geplaatst door etacker View Post
              Hoezo? De stek kan in een voldoende grote steenwol vierkant makkelijk 20+cm groot worden, waarom zou de plant de overpot in die bemeste grond dan niet kunnen overleven?
              In zoon grote blok zal dat wel gaan idd, zat aan kleine stekjes in kleine blokjes te denken en die zouden onherroepelijk verbranden.

              Ik beoordeel de planten visueel en bepaal aan de hand van dat beeld wanneer ik ga bijvoeden. Niet voorbemeste potgrond heeft voor 2 a 3 weken voeding. Bij wel voorbemeste potgronden hankt dit af van de soort bemesting. Langzaam vrijkomende meststoffen zijn niet aan te raden omdat je dan in de bloei nog steeds met een erg hoge N verhouding zit en je dan dus voor de bloei geen ideale npk ballans hebt. Deze vaste langzaamvrijkomende meststoffen raak je door spoelen dan ook niet meer kwijt.

              Comment

              Bezig...
              X