Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

propagator

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    propagator

    Korting op 420shop
    In het onderstaande filmpje zie je hoe ze zaailingen laten groeien in een propagator, mijn vraag is ofdat er een tl lamp boven hangt of niet?
    Ze hebben toch licht vandoen :s ? of kan dit ook met miniem licht via de ruit ofzo?

    http://www.youtube.com/watch?v=EiIJd...ayer_embedded#!

    #2
    Re: propagator

    Bij het ontkiemen is behoorlijk wat licht nodig. Er zijn tl-units voor het ontkiemen en de 1e dagen groei van 2 * 55 watt in de kleurtemperatuur 6500 K. Overigens zou ik niet tevreden zijn geweest met het resultaat in het filmpje: de strekkingsgroei is erg groot. Wellicht te weinig licht (te weinig watts of de lampen te hoog) of een verkeerde kleurtemperatuur. Bij kiemplanten belicht onder een lamp met 2100 K i.p.v. 6500 K komt deze strekkingsgroei wel vaker voor. De zaailingen strekken zich om groeilicht te krijgen. Bij 2100 K bied je ze bloeilicht aan, terwijl groeilicht van 6500 K beter is.

    Comment


      #3
      Re: propagator

      Volgens jouw uitleg lijkt de 'Lightwave T5 LW22' de beste lamp. (6500kelvin)

      http://www.jungleseeds.co.uk/Hardwar...en-uk/d34.html
      Binnekort bestellen dan maar dees jaar streef ik naar perfectie.
      Op welke hoogte raad je mij aan de lampen te hangen, zoals hps 35cm van de plant?

      En idd de plantjes uit dat filmpje zijn redelijk gestrekt , vorig jaar had ik onder 400watters ontkiemt en geplant , ze waren lekker kort en stevig. Maar dit is niet meer mogelijk , dees jaar ga ik voor voorgroeien in de propagator en daarna guerilla .

      Comment


        #4
        Re: propagator

        Voor minder dan 48 euro is er bij 123 tuintechniek ook zo'n unit te koop ( 2 * 55 watt). Een bijpassende verwarmde propagator kost zo'n 70 euro. (eveneens te koop bij 123 tuintechniek).

        Comment


          #5
          Re: propagator

          ok thanks.

          Comment


            #6
            Re: propagator

            De lamp er zo dicht op, dat je kappie net niet smelt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: propagator

              X is eigenlijk de eigenaar van 123, alleen weet hij dit zelf nog niet!!!

              Reclame reclame!!

              LOL
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: propagator

                Een zekere Harry is (commercieel?) betrokken bij 123. Het enige wat ik constateer is dat 123 bij nagenoeg alle artikelen het goedkoopst is. Ik ben gewoon een consument die op de kleintjes let.

                Comment

                Bezig...
                X