Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer in kast: groei en bloei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e keer in kast: groei en bloei

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Dit is mijn eerste keer dat ik kweek in een kast. Ik gebruik biobizz voeding en het biobizz voedingsschema.

    Dit zijn mijn planten na 3 weken groei. Volgens het schema moet ik slechts 2 weken groeien, maar week 2 heb ik overgedaan, omdat de planten nogal klein waren. Naar mijn mening zijn ze nu nog altijd te klein om in bloei te zetten.

    Welke raad geven jullie mij?

    20110117_2.jpg20110117_1.jpg
    Last edited by eddygz; 17 January 2011, 12:37.

    #2
    Re: 1e keer in kast: groei en bloei

    je heb ze van zaad nu nog ong 2 weeke

    Comment


      #3
      Re: 1e keer in kast: groei en bloei

      3 weken groei? Dan doet ge toch iets verkeerd. In dat stadium kunnen ze wel al op 12/12 maar zullen ze nog niet in bloei gaan.

      Comment


        #4
        Re: 1e keer in kast: groei en bloei

        Biobizz voedingsschema gaat uit van stekken, niet van zaadjes.
        Je moet dus gewoon een paar weken ervoor plakken en alleen een beetje Rootjuice toevoegen.
        Laat ze maar lekker groeien, dan heb je straks meer oogst. Pas de week voor je overgaat op 12 12 biogrow toevoegen.
        Bartjeboy
        Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
        Yoga en Japanse taal in Zutphen

        Comment


          #5
          Re: 1e keer in kast: groei en bloei

          Mijn dank, deze antwoorden bevestigen mijn vermoeden.

          De plantjes komen inderdaad uit zaadjes. Op de foto's waren ze nog maar juist verplant, daarvoor stonden ze in kleine potjes onder TL. Ondertussen zijn ze al een pak gegroeid. Ik denk dat ik de volgende keer iets sneller ga verpotten.

          Comment


            #6
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: 1e keer in kast: groei en bloei

              2 internoden hadden ze al. Sommige hebben er al 4. (zijn toch de afsplitsingen op de steel, waar de bladeren staten?)
              Dus jij vindt ze al groot genoeg?

              Comment


                #8
                Re: 1e keer in kast: groei en bloei

                plaats eens nieuwe fotos hoe ze nu staan dan kunnen we meer vertellen

                Comment


                  #9
                  Re: 1e keer in kast: groei en bloei

                  Als ik jou was zou ik ze nog 1 weekje laten groeien. ik gebruik zelf ook zaadjes, maar na 3 weken zien er egt niet meer zo uit :O. Ik laat ze ook eerst ontkiemen in een Propagator voor een aantal dagen en als ze dan hele kleine blaadjes hebben, plaats ik ze over in de tent (18/6) met na 2/3 dagen de eerste voeding voor de groei. Ik zelf ben fan van de Canna series en gebruik nu Canna terra vega/flores.
                  Veel succes !

                  Comment


                    #10
                    Re: 1e keer in kast: groei en bloei

                    wachten tot ze 25 a 30 cm hoog zijn.
                    2e node en dan in bloei heb ik enkel gezien en gehoord bij micro PC kweekjes...
                    2e node is nog voor het drie vingerig blad. Lijkt me dus veel te vroeg.

                    Succes met je kweek!

                    Ciao TJ
                    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                    Comment

                    Bezig...
                    X