Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

    Korting op 420shop
    Heeuy Medekwekers!

    Ik ben nog maar een 'zaadje' op dit forum en open nu mijn eerste discussie:
    Is de Big Bud van het Merk ministry geschikt voor scrog ja of nee?
    De informatie die ik heb is dat ze zware toppen krijgen, en wat ondersteuning geen kwaad zou kunnen..
    Ik weet ook dat het een mix is van Sativa/Indica en waarschijnlijk meer nijgt naar Indica dan naar Sativa.
    leave your informative and suggestive comments in the comment section Below.

    #2
    Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

    Ja, Lekker het rek laten volgroeien. Gebruik groei voeding.
    Als het rek bijna vol zit, zet je de klok op 12/12

    Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

      Dankjewel voor je antwoord HJM, ik heb een tent tot mijn beschikking van 120x120x200 (LxBxH) En heb er een philips 600 watt groeilamp inhangen (uiteraard met hamerslag kap). Hoe groot zal ik mijn Scrog dan maken en waar plaats ik mijn ventilator, boven of onder de screen? daarnaast is het ook nog handig om te weten wanneer ik moet fimmen (of is toppen beter?) ik heb ergens op het forum gelezen als ze 15-20 cm lang zijn ?

      Chlz, Palaloa

      Comment


        #4
        Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

        Hallo,

        Op seadfinder.nl vond ik dit erover: (link: http://en.seedfinder.eu/strain-info/...y_of_Cannabis/http://www.ministryofcannabis.com/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=11&category _id=1&flypage=flypage_new.tpl〈=nl&limitstart=0&pag e=shop.product_details&product_id=2&vmcchk=1&Itemi d=11

        eerder een plant voor een SOG dan voor een scrog dus, maar je kan 't proberen.

        Grtjs,
        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

        Comment


          #5
          Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

          Dankjewel!
          ik kon zelf niks vinden maar dit helpt een hoop !

          Ik ga ondanks dat SOG beter is tog de SCROG aanhouden en dan maak ik een weekly post. Ik wacht nu nog op de zaadjes..
          Ik heb net een nieuwe camera dus een paar leuke fototjes elke week gaan er ook bij komen

          Chlz, Palaloa

          Comment


            #6
            Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

            Sativa/hybrids: SCROG
            Indica: SOG

            wat is de reden dat je het toch op SCROG probeert?
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

              Tot op heden heb ik enkel gescrogt. Ongeacht of het indca's of sativa's waren. Je kunt met de fotoperiode immers sturen. Gewoon met 4 planten proberen de opbrengst door een scrog redelijk te houden. In een vlaag van optimisme heb ik ooit geprobeerd Big Devils te scroggen. Dat raad ik een ieder af. Er valt nauwelijks te sturen in fotoperiodiciteit met ruderalissen. Iemand ooit succesvol gescrogt met AF-soorten? Ik ben benieuwd.

              Comment


                #8
                Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

                Smoke_mR.
                "Sativa/hybrids: SCROG
                Indica: SOG

                wat is de reden dat je het toch op SCROG probeert?"

                Ik heb niet veel keus, 5 big bud's zijn onder weg en ik heb alles al klaar staan. Zou je eerder dan een moeder plant nemen en stekjes maken ofso voor de SOG? want zoveel zaadjes kopen gaat niet ..

                Ik denk dat SCROG met een big bud wel kan tog? ze hebben immers ook ondersteuning nodig. en anders gebruik ik het gaas alleen ter ondersteuning =).
                Heeft het ermee te maken dat ze minder snel groeien ofso? want ik kan ook langer voorgroeien als dat het probleem is.. of is het dat ze niet snel genoeg herstellen van de knakjes ?

                Want wat zou dan de beste kweekmethode zijn naast SOG voor Indica's?

                Thanks 4 de reacties btw
                Last edited by palaloa; 22 January 2011, 10:53.

                Comment


                  #9
                  Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

                  Een keer de kop eruit knijpen is meestal wel genoeg.
                  Als je een stengel horizontaal buigt activeer je de oksel ogen, die daardoor gaan uitlopen.
                  Dat levert voldoende vertakking op om je rek vol te groeien.

                  Als je een keer in SOG wil met een indica kan je het beste direct op 12/12 zaaien, 20 x 20 cm (of bij sommige soorten zelfs minder) uit elkaar. Nadat de mannen verwijdert zijn hebben ze genoeg ruimte.
                  Of zaai 4 weken voor de oogst in P9. (onder 12/12) Na zo'n 20 dagen kan je de mannen wel hekennen en weg mikken.
                  Dan staan de vrouwen dus klaar als je geoogst heb. Een soortje als WW kan op 20 x 20 cm.
                  Op deze mannier zien de planten dus nooit een lange dag !!!

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

                    Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                    Een keer de kop eruit knijpen is meestal wel genoeg.
                    Als je een stengel horizontaal buigt activeer je de oksel ogen, die daardoor gaan uitlopen.
                    Dat levert voldoende vertakking op om je rek vol te groeien.


                    Als je een keer in SOG wil met een indica kan je het beste direct op 12/12 zaaien, 20 x 20 cm (of bij sommige soorten zelfs minder) uit elkaar. Nadat de mannen verwijdert zijn hebben ze genoeg ruimte.
                    Of zaai 4 weken voor de oogst in P9. (onder 12/12) Na zo'n 20 dagen kan je de mannen wel hekennen en weg mikken.
                    Dan staan de vrouwen dus klaar als je geoogst heb. Een soortje als WW kan op 20 x 20 cm.
                    Op deze mannier zien de planten dus nooit een lange dag !!!

                    Grtz, HJM
                    denk je dat dat ook lukt met een 70-80% indica? Dat zou namelijk Erg mooi zijn =D!
                    Anyway, ik ga het proberen en hoop dat het goed gaat. (mn 1e scrog )

                    Vanaf volgende week komen mn wekelijke updates met foto's (elke vrijdag/zaterdag).

                    Chlz, Palaloa

                    Comment


                      #11
                      Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

                      Hey ik heb ze binnen en ben bezig ze te ontkiemen tussen natte tissues in een propagator op zo'n 23-26 graden.
                      Nog tips wanneer ik over moet stappen van Propagator naar Tent (600 Watt) ?

                      Aankomende Zaterdag de eerste foto's =D!

                      Comment


                        #12
                        Re: Big Bud (ministry) Geschikt voor Scrog?

                        Nadat mijn zaden ontkiemt zijn stop ik ze altijd direct in potjes zaai-en stekaarde en vliegen ze onder de 600 W op 60 cm en dat werkt perfect. Dan een week of twee laten wortelen en overzetten in grote potten met growmix of andere geschikte potgrond. De eerste weken mag je in elk geval niet bijvoeden en hebben de plantjes meestal genoeg aan wat er in de grond zit (tenzij je op heel arme grond zou kweken).

                        Succes ermee, grtjs,
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment

                        Bezig...
                        X