Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

    Korting op 420shop
    beste mensen,

    na me al een eindje op weg tehebben geholpen nog een klein vraagje over deze lampen.
    ik heb namelijk een klein hokje 1.40 bij 2.20 in mijn schuur.
    als de lampen uitstaan zakt de temp toch wel tot een graadje of 16.
    aangezien het me erg veel stroom zal kosten om elektrisch teverwarmen was ik een goedkopere mogelijkheid aan het zoeken.
    aan de ene kant dacht ik aan een petroleum kachel,alleen in de donkere fase moet het echt donker zijn dus kan de schuur niet open,en ik ben bang dat als je niet goed ventileert je een soort gif krijgt.weet iemand hier iets over.

    en ik heb ook zitten kijken naar een donker straler je hebt ze in 100watt en 250watt en nog een paar.ze geven geen licht enkel warmte,het is een keramische lamp.meestal gebruikt in teraria of kuikenhokjes om tebroeden.maar wat mens en dier niet als licht ervaart hoe zit dat met de plant.ik las ergens dat de lamp een soort infrarood uitstraald maar geen rood,het is echt een witte lamp.
    ik wil graag zeker weten dat de planten dan wel gaan bloeien voor ik hem aanschaf.
    of anders een andere oplossing elektrische kachels zijn minimaal 1000watt ben ben ik bang

    groetjes en bedankt

    #2
    Re: donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

    De iets duurdere elektrische kachels hebben een ingebouwde thermostaat. Dus dan gebruik niet permanent 1000 watt. Zo'n kachel is waarschijnlijk goedkoper dan 2 donkerstralers van 250 watt. Om een ruimte te verwarmen heb je nu eenmaal een bepaalde hoeveelheid energie nodig. Het verbruik van 500 watt door een kachel kost evenveel als het gebruik van 500 watt door 2 lampen.
    Last edited by Xtreme; 25 January 2011, 20:12.

    Comment


      #3
      Re: donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

      Onder een donkerstraler zal je plant gewoon gaan bloeien en in de bloei blijven. Rood licht zet het actieve phytochrome planthormoon (dat de plant aanzet tot bloei en in de bloei houd) om in de niet actieve vorm. Dit gaat zeer snel. Verrood en Infrarood hebben deze eigenschap niet en belemmeren de bloei dus niet.

      Comment


        #4
        Re: donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

        Donkerstralers zijn er in verschillende golflengten. In een infrarood sauna heb je nabij-ir-stralers, die inderdaad wat rood oplichten, maar ook midden-ir-stralers, die totaal geen licht afgeven. Die geven uitsluitend warmte. Juist verrood is zichtbaar assimilatie licht.

        Comment


          #5
          Re: donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

          hallo thanks voor de reacties,

          alleen ik snap er eigenlijk niet heel erg veel van.
          ik bedoel eigenlijk deze lamp zie link
          http://alkaswebwinkel.be/page3.php?v...age&product=50

          ik heb geen idee of dat ir ofzo afgeeft.
          als ik wel een donkerstraler zou kunnen gebruiken hebben jullie anders een naam of merk van welke ik kan gebruiken.
          want het is niet de bedoeling dat de planten dan dat licht gaan opnemen,
          vooral in de tweede reactie snapte ik niet echt kan ik het nu wel of niet gebruiken.?
          thanks alvast

          Comment


            #6
            Re: donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

            Ik vermoed dat op je vraag geen eenduidig antwoord kan worden gegeven. Zelf gebruik ik (niet altijd) een midden ir-straler, die totaal geen waarneembare (licht)straling geeft. Daar hangt evenwel een prijskaartje aan. Een midden ir-straler met een ir-cabine thermostaat kost al snel 500 euro. Een kacheltje met thermostaat heb je al voor 50 euro.

            Comment


              #7
              Re: donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

              Heey,
              voor een paar euri een pak tempex kopen, en je hokje extra isoleren.
              Een kennis van mij kweekt in de winter in een niet geisoleerd schuurtje zonder verwarming.
              Hij heeft aan de buitekant van zijn hok 30mm isolatie materiaal bevestigd. Als je dit doet in combinatie met een ven-controler met thermostaat komt hetwel goed.
              Dan kun je makkelijk een electrisch radiatortje met thermostaat gebruiken. Die springt dan aan wanneer je bijvoorbeeld onder de 18grade komt.
              Bedenk ook dat overdag de lampen wel voor warmte zorgen en dat snachts je radiatortje misschien 2 keer een half uurje aan staat.

              Stroomverbruik kun je zo een beetje binnen de perken houden.

              Succes

              Ciao tj
              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

              Comment


                #8
                Re: donkerstraler, kuikenlamp broedlamp even een vraag hierover

                hej

                jah super bedankt voor de tips.
                ik ga er zeker wat mee doen hoor

                Comment

                Bezig...
                X