Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd, lijkt alsof de plantjes niet groeien

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gevraagd, lijkt alsof de plantjes niet groeien

    Korting op 420shop
    Hey mede forumers, ik heb al een keer eerder wat gepost van 2 white widows. Die zijn inmiddels klaar en het beviel prima Nu heb ik 3 autoflowers, om te proberen wat nou het verschil is. Ik heb een autoflower white russian, blueberry en roadrunner
    Maar wat nou het rare is, het lijkt alsof de white russian en de roadrunner amper groeien, ze staan er nu 2 weken in en ze zijn nog amper gegroeid, zou dit kunnen komen omdat ze druk bezig zijn met wortel schieten? De blueberry die op dezelfde dag te ontkiemen is gelegd doet het daarentegen wel goed en dat is het rare!
    Ik geef 50/50 kraan en regenwater, er hangen 3 25w phillips tornado's in, warm white en een andere spaarlamp 15w ook warm white. De temperatuur ligt vaak een beetje hoog sinds ik 2 extra lampen erbij heb, rond de 27-28 graden. In de avond is het zo'n 20 graden. Voor de rest zit er 1 computer ventilator onderaan in de bak en een aquarium thermostaat in een kan water voor verwarming in de avond en zodat de luchtvochtigheid wat omhoog gaat. Oja, soms staat de blueberry ook heel erg met zijn bladeren omhoog, wat is dat? (zie foto)
    Hier zijn de foto's! Hopelijk hebben jullie tips om ze sneller te laten groeien
    IMG00064-20110124-2317.jpgIMG00077-20110126-1245.jpgIMG00068-20110125-1922.jpg <<< Blueberry
    IMG00072-20110126-1244.jpgIMG00075-20110126-1244.jpg <<< Roadrunner
    IMG00074-20110126-1244.jpgIMG00076-20110126-1244.jpg <<< White russian
    IMG00069-20110125-1922.jpg
    Last edited by Amateur123; 26 January 2011, 13:05.

    #2
    Re: Hulp gevraagd, lijkt alsof de plantjes niet groeien

    Te nat, te warm, te weinig luchtcirculatie.
    Ik zou die spaarlampen achterwege laten en beginnen onder 2 tl'en, cool white's van 18 watt. Ik had er hier ook 4 spaarlampen bijhangen en die geven toch wel een pak warmte af. Zeker als je niet meer dan 10 plantjes hebt geven die 2 tl'en licht genoeg voor de eerste 2 weken. Heb er nu zelf 9 killing fields onder staan en die doen het prima.

    Comment


      #3
      Re: Hulp gevraagd, lijkt alsof de plantjes niet groeien

      ww lampen zenden veel minder blauw licht uit dan cw lampen, blauw licht kunnen je plantjes best gebruiken tijdens hun groeifase. zeker als je al niet al teveel lumen gebruikt, moet je maken dat er genoeg blauw licht door je lampen uitgestraald wordt.(een hps is bv. geen cool white, maar zend genoeg licht uit om ook met het beperkte blauw licht in het spectrum voldoende uit te stralen voor de groei)

      (of dit nu echt DE oorzaak is waarom ze traag groeien, dunno, maar zal alvast helpen )
      Last edited by Barre; 31 January 2011, 08:40.

      Comment


        #4
        Re: Hulp gevraagd, lijkt alsof de plantjes niet groeien

        Ze zijn inmiddels een stuk gegroeid, het duurde gewoon even voordat ze begonnen. Bedankt voor jullie hulp, hier kan een slotje op

        Comment


          #5
          Re: Hulp gevraagd, lijkt alsof de plantjes niet groeien

          Bij deze....

          Comment

          Bezig...
          X