Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Info nodig

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Info nodig

    Korting op 420shop
    hi boys and girls,

    weet iemand waar dit voor is? wat zijn de voor en nadelen hiervan?

    Het gaat om die pvc-pijp die in de aarde steekt van de plan

    aapje.jpg
    Attached Files
    Last edited by Peterww; 27 January 2011, 17:09.
    Is het glas halfleeg of halfvol?

    #2
    Re: Info nodig

    lijkt mij enigzins voor het water geven.

    Comment


      #3
      Re: Info nodig

      Zo geef je de plant van onder water. Daar waar de drinkwortels zitten. Ind e bovenste 10 cm zet de plant afvalzouten rondom haar stam af. Als je van boven water geeft dan spoel je deze zouten weer terug naar onder. Plantje staat dan met haar drinkwortels weer in haar eigen pies en poep zeg maar. Vandaar dus die buis. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...=onder+wateren

      Comment


        #4
        Re: Info nodig

        Jeetje monty, weer wat geleerd! Je blijft me verbazen hoeveel kennis jij beschikt over de mooie plantjes. Thx hiervoor, ga dit ook eens proberen met me buitenkweek

        Grtz pw
        Is het glas halfleeg of halfvol?

        Comment


          #5
          Re: Info nodig

          buiten in de volle grond is dat niet nodig hoor

          Comment


            #6
            Re: Info nodig

            Wel als je in 30 liter kuipen kweekt.
            Is het glas halfleeg of halfvol?

            Comment


              #7
              Re: Info nodig

              Ik kweek in 45 liter kuipen en zie geen verschil met deze methode, dus ik doe het niet weer...

              Comment


                #8
                Re: Info nodig

                Buiten in de volle grond zorg het bladerdek ervoor dat de grond rondom je stam niet nat word en spoelen er dus ook geen afzetzouten mee naar onder. In een grote kuip heb je dit effect eigenlijk ook (als je langs de randen giet en is van onder wateren niet nodig. In een kleine pot is et echter wel raadzaam.

                Comment


                  #9
                  Re: Info nodig

                  Nee hoor in 30 liter kuipen ook niet, gewoon goed water geven, waar buiten de regen ook een handje helpt.

                  Deze waterslangen zie je vooral binnen bij grote aardebakken ofzo, met name omdat mensen bang zijn dat op sommige plekken het water niet goed komt, en zo directer onderin de bak bij de wortels water kunnen geven, maar zelf gebruik ik het niet.

                  Als het echt zoveel verschil maakte zou je kwekers van potplanten, geraniums, fuchsia's ennnn wietplanten dit altijd toe zien passen.

                  Maar succes.

                  B.

                  Comment


                    #10
                    Re: Info nodig

                    30 liter noem ik nu niet bepaald een kleine pot.

                    Comment


                      #11
                      Re: Info nodig

                      Dus?

                      Aan de slag met watergeefbuizen in de HOOP dat het je 0,001% meer wiet oplevert?

                      Overigens is een 30 literpot echt wel klein vergeleken met een aardebak van 1,20*1,20*40.
                      Daar gaat ruim 500 liter in..

                      Altijd dat moeilijke gedoe alsof wiet van een andere planeet komt, gewoon kweken met die hap!

                      Heb planten opgekweekt in 100 liter bakken en in 3 liter potjes. Gaat allemaal super.

                      Maar ik wens jullie succes met de magische opbrengstverhogende drainageslang formule!

                      grtz
                      B.

                      Comment


                        #12
                        Re: Info nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                        Dus?

                        Aan de slag met watergeefbuizen in de HOOP dat het je 0,001% meer wiet oplevert?

                        Overigens is een 30 literpot echt wel klein vergeleken met een aardebak van 1,20*1,20*40.
                        Daar gaat ruim 500 liter in..

                        Altijd dat moeilijke gedoe alsof wiet van een andere planeet komt, gewoon kweken met die hap!

                        Heb planten opgekweekt in 100 liter bakken en in 3 liter potjes. Gaat allemaal super.

                        Maar ik wens jullie succes met de magische opbrengstverhogende drainageslang formule!

                        grtz
                        B.
                        je slaat de spijker op zn kop!
                        tis geen rocketscience!!!!
                        gewoon pure logica
                        grtz

                        Comment

                        Bezig...
                        X