Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkleuringen op blad en Herma plant ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verkleuringen op blad en Herma plant ?

    Korting op 420shop
    Hi(gh)

    Ik ben bezig met mijn eerste plant. Ze zit nu in de 4de week bloei.
    Voeding van HESI (Bloom complex en Power zyme, 2x per week 1L (regenwater))
    Medium is universele grond
    Plantsoort is mij onbekend (gerucht is K2).
    Ik heb geen ph, EC of tensio meter. (ph meter aankoop wel in planning)

    Deze plant heeft door mijn geklungel wat stress opgelopen, ze ruikt totaal niet (misschien een beetje gras geur, maar vrij weinig)
    Nu beginnen enkele bladeren verkleuringen te laten zien en heb geen idee wat ik moet doen. (foto1)
    Deze zelfde plant heeft verschillende toppen t.o.v de andere toppen, kan iemand mij vertellen of dit normaal is?

    bvd

    IMG_0243.jpg28jan2011-1 (2).jpg28jan2011-1 (1).jpg
    foto1 (verkleuringen) foto 2 (zie ik ballen?) foto 3 (normaal)



    Last edited by freubel; 28 January 2011, 16:00.

    #2
    Re: Verkleuringen op blad en Herma plant ?

    Ik zie geen ballen maar mooie toppen

    groetjes
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Verkleuringen op blad en Herma plant ?

      Bladverkleuring is onder dat hps licht erg moeilijk te beoordelen. Beter maak je een flitsfoto net nadat de lampen uit zijn of net voor ze aanspringen. Ik zie wel paar kleine gele puntjes wat op spint zou kunne duiden maar verder vind ik moeilijk te beoordelen.

      Dat een topje van een verder naar ondergelegen zijscheutje kleiner is dan je hoofttop is geheel normaal. Krijgt minder licht en minder van de totale sapstroom.

      Comment


        #4
        Re: Verkleuringen op blad en Herma plant ?

        @belledonna, dan zou je de hoofdtop moeten zien.... word er al high van als ik er naar kijk.

        thx monty, zal proberen als de lampen weer uitgaan een betere foto te maken. Stel het is spint, wat zou ik dan het beste kunnen doen?

        edit. (Alvast foto met filter correctie ivm hps, zal nog eentje met flits maken)
        met correctie.jpg
        Last edited by freubel; 29 January 2011, 15:06.

        Comment


          #5
          Re: Verkleuringen op blad en Herma plant ?

          LIJKT op kalktekort.

          Wat ook veroorzaakt KAN worden door een blokkade, dus dan zit er wel kalk in je grond maar door bijvoorbeeld teveel K stopt de opname van Ca/kalk.

          Toppen zijn normaal!

          Kijk ook even of je spint hebt, wat Monty zegt vind ik ook. Goed onder je blad kijken, ze zijn erg klein.

          Ik zie dat er ook al aardig wat stampertjes bruin kleuren, lijkt me wat vroeg. Misschien eens een EC meter aanschaffen!

          gr
          B.

          Comment


            #6
            Re: Verkleuringen op blad en Herma plant ?

            hps tijdelijk afgedekt, en flits foto gemaakt. Iemand idee indien het spint wat ik het beste kan doen?
            Heb niks onder het blad kunnen ontdekken
            01.jpg02.jpg

            Comment

            Bezig...
            X