Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

    Hallo,

    je inlaat moet altijd veel groter zijn dan je uitlaat (minstens het dubbel). Je inlaat zit normaal gezien onderaan en bovenaan zuig je de lucht weer af richting naar buiten. Je box hang je buiten je hok zo dicht mogelijk bij je uitlaat zodat je flexibel zo weinig mogelijk bochten maakt en je zo weinig mogelijk capaciteit verliest (geeft ook minder lawaai).

    Je VSA hang je buiten je hok en maak je vast op niet-brandbaar materiaal. Je sluit de bedrading (liefst dikke kabels) van de VSA aan met adereindhulzen zodat je daar al het brandgevaar minimaliseert. Persoonlijk zou ik boven je hok en boven je VSA ook een automatische poederblusser hangen (better save than sorry).

    De filter hang je normaal op vanaf het moment dat je planten beginnen te ruiken. Ook daar maak je het circuit zo kort mogelijk en met zo weinig mogelijk bochten.

    Je hebt ook een schakelklok en een relais (kost maar een 10 euro of zo) nodig of een relaisschakelkastje met zo'n klok er in aangezien de meeste schakelklokjes de hoge opstartpiek van je VSA niet aankunnen en dan springt zo'n klok al eens uit elkaar en gaat je lamp niet aan. (Tenzij je een EVSA koopt met softstart, die heeft die hoge opstartpiek niet).

    De binnenkant van je kast verf je gewoon wit (of je kleeft er zwart-wit of reflectie-folie tegen) zodat je reflectie optimaal is.

    Mits nog wat grondige aanpassingen denk ik zeker dat je kast geschikt is. Veeeeeeel lezen is wat je nu het beste kan doen.

    Grtjs,
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    Comment


      #17
      Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

      shit mijn inlaat is boven...... en die is idd groter dan de uitlaat!!! is dat heel erg bij zo'n ruimte als de mijne???
      en mijn timers en zo heb ik al gecheckt op me hps die deden het perfect...
      ik moet alleen een 250 watt halen ipv die 600 want die is te groot voor me kastje.

      maar Pedro tnx man
      Chronis Monsum nis Monsumnis....met mijn... Cannabis...

      Comment


        #18
        Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

        Dat ziet er in ieder geval al een pak beter uit. Denk wel dat je de warmte van een 400 watter onder controle kunt houden. Ga je idd wel van boven moeten afzuigen. Warme lucht stijgt he. Als je op zeker wil spelen kies je een 250 watt lamp. Voor 2-3 plantjes moet dat voldoende zijn. Kunnen ze nog net dat tikkeltje groter worden.

        Comment


          #19
          Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

          Die afzuiger kan die 600Watter wel aan hoor, en licht is gewicht
          Gewoon je aanzuig en afzuig even van plaats wisselen

          Comment


            #20
            Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

            Hoeveel cuub zuigt je afzuiger eigenlijk af per uur en wat zijn de juiste afmetingen van je kast (l-h-b)? Als je die dingen weet kan je ook bepalen hoe zwaar je lamp mag zijn.

            Grtjs,
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

            Comment


              #21
              Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

              mijn kast heeft een inhoud van +~ 8 m3
              Ik heb de luchtinlaat naar beneden verplaatst en de (kleinere) afzuiging bovenin.....
              mijn afzuigsysteem is geschikt voor +~ 750 / 800 m3P1010369.jpg


              ik heb alleen nog maar beschikking over een 600 watt hps
              Ik heb een ook paar foto's van mijn nieuwe kweekhokje.... ben benieuwd wat u er van vindt.....
              ik heb de binnen kant volledig bekleed met warmte reflecterende folie!!



              P1010366.jpgP1010368.jpgP1010367.jpg

              En kan iemand mij vertellen waar die knop met 10 t/m 40 voor is op mijn fan-controller....???

              P1010363.jpg

              Morgen zaadjesss.....
              Chronis Monsum nis Monsumnis....met mijn... Cannabis...

              Comment


                #22
                Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

                Je hankt die filter boven in je hok. van uit de filter ga je met een slang naar je afzuiger naar het zuigende gedeelte ervan, vanuit de afzuiger gaat die lucht naar buiten of elders in je woning. de anzuiging in dan pasief, lees perdoos repay nogmaals hij verteld het heel goed.

                Die 0 tot 40 zij de grades celcius waarop je afzuiger moet aanspringen op 100 % .

                Comment


                  #23
                  Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

                  kwa ruimte heb ik een soort gelijke kast, maar ik kweek met LED en dat geeft maar 30 graden celcuis af. heb ook 3 spaarlampen en toch is te temperatuur 26 graden met afzuiging aan!
                  Wanneer jij een HPS 600 watt lamp ophangt. die in de kern paar 100 graden heet is, loopt de temperatuur te hoog op. meeste ruimtes waar mee gekweekt word met 600 wat zijn minimaal 1m bij 1m omdat anders de warmte niet te reguleren is.
                  Het lijkt mij niet dat de kast van jou 8 m3 volume heeft. eerder 0,8m3. 8m3 betekend dat jij een ruimte heb van 2x2x2meter. das eerder een flinke walk in kast. wees verstandig voordat je huis afbrand en neem een lager wattage, 250 watt lijkt mij prima

                  Comment


                    #24
                    Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

                    ok dat klopt man......
                    het is idd 0,8 m3

                    ik ga maar idd een 250 watt aanschaffen dank je wel
                    Chronis Monsum nis Monsumnis....met mijn... Cannabis...

                    Comment


                      #25
                      Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

                      Nog eens...die afzuiger kan die 600W met gemak aan...
                      Probeer zo weinig mogelijk bochten in je slang te hebben en komt goed

                      Comment


                        #26
                        Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

                        Niet op die oppervlakte. Ga maar eens naar Alien en vraag wat die zou aanraden voor zo'n kast. Max 400, steek ik mijn hand voor in het vuur. Opbrengst gaat hoger liggen met een 400 in zo'n geval, je krijgt ge klimaat nooit onder controle. Plus met een 400 watter kunnen je toppen nog 20 cm hoger komen, dus daar maak je meer mee goed dan die 600 extra zou opleveren.

                        Comment


                          #27
                          Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

                          Ik heb mijn kweek kast ff getest voor een paar uur met en zonder afzuiging... en ik krijg het met mijn luchtinlaat en afzuiging op max nog niet onder de 30,3 graden.. dus een 400 is zeker op z'n plek in mijn kastje!!!

                          tnx iedereen
                          Chronis Monsum nis Monsumnis....met mijn... Cannabis...

                          Comment


                            #28
                            Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

                            heel goed dat je uit zaad gaat kweken.want stekken hebben een hoge lv nodig en een max temperatuur van 25 graden.neem wel vrouwelijkzaad dat is nog makkelijker.vraag gewoon welke soort goed tegen hoge temeratuuren kan.

                            Comment


                              #29
                              Re: Beginner aan t Werk**(advies welkom)**

                              Ik heb mijn kast getest met een 400 watt
                              en mijn klimaat is optimaal met licht aan met uit....
                              de zaden zijn ontkiemt en liggen in de aarde..ben benieuwd of ze uit de grond komen.......
                              deze topic is gesloten....wat mij betreft....

                              ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar advies op me kweekplekkie....

                              en ik begin een kweekverslag bij.....juist kweekverslagen....
                              daar hoop ook weer optimaal van uw advies gebruik te kunnen maken..

                              take care

                              Nas
                              Chronis Monsum nis Monsumnis....met mijn... Cannabis...

                              Comment

                              Bezig...
                              X