Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ph gaat omhoog na een tijdje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ph gaat omhoog na een tijdje

    Korting op 420shop
    hoi allemaal,

    wilde zojuist water geven aan mijn plantjes, had eergisteren mijn watervat gevuld met water, gisteren wortelvoeding en regulator toegevoegd, wilde vandaag water geven, dacht laat ik even ph checken en ik schik me rot!

    had gisteren mijn water na het mixen van wortelvoeding en regulator afgezuurd naar ph 6.0, vandaag staat hij op 8.4!

    nou heb ik op de forum ergens gelezen dat ph veranderd als je wacht, werd ook een tip gegeven 1 dag van te voren je watervat vullen, dit heb ik dus ook gedaan, alleen is mijn ph toch omhoog gegaan. heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

    na het afzuren gisteren heb ik mijn watervat afgedekt, en voor het meten heb ik alles lekker gemengd. of is het normaal als water blijft liggen dat ph toch blijft veranderen?

    #2
    Re: ph gaat omhoog na een tijdje

    Verplaatst naar vragen binnen wiet kweken

    Comment


      #3
      Re: ph gaat omhoog na een tijdje

      waarmee zuur je je water af?

      Ciao TJ
      "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

      Comment


        #4
        Re: ph gaat omhoog na een tijdje

        hoeveel water
        hoeveel voeding
        en hoeveel ph- heb je gebruikt?
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: ph gaat omhoog na een tijdje

          heb je een circulatie pomp? zodat alles gemeng blijft?,is je temperatuur van je water oke en blijft et dat ook?,anders je ph onder de 4 brengen en met ph+weer juist zetten wil ook wel helpen.

          Comment


            #6
            Re: ph gaat omhoog na een tijdje

            De Ph loopt in je vat altijd omhoog. ALs je deze afstemt op 6.0 is de Ph een dag later flink omhoog gegaan..er is hier een oplossing voor. Gebruik (canna) Ph -/- en zuur je water af naar 5.0 daarna gebruik je de Ph + van B.A.C. en je plust je ph omhoog naar de gewenste waarde, je vat zal niet meer verlopen.
            Dit heeft te maken met het stofje Bicarbonaat..de preciese uitleg weet ik zo 123 ook ff nie met me stonede hoofd maar in de laatste HighLife die is uitgekomen staat hier ook een heel stuk over in...het Bicarbonaat verhaal dan...maar goed deze methode van -/- en + werkt wel.
            Houd wel rekening mee dat als je -/- en + hebt gedaan en je vergooit je daarna dan is het je vat leeghalen en opnieuw beginnen.. dus je kan maar eenmalig -/- en + doen!

            GreetZ
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: ph gaat omhoog na een tijdje

              Carbonaat bind zuur, zo simpel.

              Het resultaat daarvan slaat vaak neer in je vat. Carbonaten (CO3) kunnen verbindingen met veel voedinszouten aangaan, en zijn dan nog moeilijk (of helemaal niet meer ) opneembaar voor de plant.

              Na het aanmaken van het vat zal dus een deel van het zuur dat je gebruikt hebt, door de carbonaten in het water gebonden worden. Het gebruik van osmose of regen water heeft in deze voordelen, al moet je dan wat meer Ca en Mg geven.
              Heb je erg hard water, zuur het dan eerst af naar pH 5, en laat het een dag staan met een circulatie pompje in het vat.
              Daarna zal het schommelen van de pH wel meevallen.

              Goede zuren zijn salpeter en fosforzuur. Goede basen zijn Kaliloog, waterglas, SuperFK.
              Gebruik nooit een luchtpompje!!!

              Ik heb iets tegen verklein woordjes voor chemische verbindingen, komt over als een minachtende arts die een stumper uitlegt dat dat STOFJE echt geen kwaat kan hoor.................. Pleuris, en dan ga je dood.

              Grtz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: ph gaat omhoog na een tijdje

                ik heb van de growshop een liter fosforzuur gekregen om ph te corrigeren naar beneden. ik heb geen circulatie pomp, ik mix het goed voordat ik weer water geef. mijn vat is 30l, heb na een week nog steeds mijn vat niet leeg!

                is het misschien verstandig om elke keer de ph te corrigeren voordat ik water geef? doe ik 1 x per 2-3 dagen nu (ligt eraan hoe de aarde voelt, dus beetje op gevoel)

                Comment


                  #9
                  Re: ph gaat omhoog na een tijdje

                  Een circulatie pompje is de kleinste aquarium pomp van de dieren winkel waar je alle overbodige rommel als filters en pijpjes van af haalt.
                  Druk die schuin tegen de zijkant van je vat. (zo laag mogelijk)
                  Af en toe schoonmaken. Thats all.

                  Af en toe de pH controleren kan natuurlijk geen kwaad.

                  Als je 2/3 van de P gift vervangt door Yara Super FK, hoef je niet af te zuren, omdat deze P opneembaar blijft bij een hoge pH.
                  (en het geeft een beter wortel gestel, dus ook goed voor jonge planten)

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment

                  Bezig...
                  X