Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probs met 2 plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probs met 2 plantjes

    Korting op 420shop
    high iedereen,

    ik heb dus problemen met 2 platjes, ben beginnend kweker, dus kan alle hulp gebruiken.

    ik weet ook dat ik door m'n keuze van super silver haze niet de makkelijkste plantjes gekozen heb om mee te starten.

    nu, 1 plantje is na 2,5 weken nog steeds niet echt gegroeid; nu zijn de blaadjes (2 boven de lobblaadjes) geel beginnen worden vanuit de punt, al tot halfweg het blaadje)

    het 2e probleem is met een iets groter plantje, hiervan gaan de bladeren hangen.

    Ik geef wortelstimulator rhizotonic.
    heb 400W in cooltube.

    kan iemand hulp bieden? hier enkele foto's.
    THX
    SDC12589.jpgSDC12592.jpgmaandag 24-01 (9).jpgmaandag 24-01 (11).jpgSDC12590.jpgSDC12585.jpgSDC12591.jpg
    enjoint...

    #2
    Re: probs met 2 plantjes

    als je rhizo gebruikt stijgt de ph van je voedings water erg.dus heb je ph en ec meeters niks aan de hand dan kan je met ph - afzuuren.heb je geen ph en ec meeters gebruik dan heel erg weinig van dit spul.bv druppel op 2 liter.je zaadplantje gebruikt nu nog bijna geen water.beste is om de eerste 2 weken alleen van bovenaf met de planten spuit de aarde vochtig te houden.anders verzuipt ie zeker.droogt de aarde toch te snel uit.leg dan de wittekant van zwartwit folie op je pot ,dan blijft je aarde koeler.volgende ronde ergens anders voorgroeien met tl kleur daglicht zal zeer zeker beter gaan.gewoon 3 weken voor je gaat oogsten ,zaadjes ontkiemen en onder tl zetten in kleine potjes met zaai en stekgrond,of lightmix.kan zelfs in een keuken kastje.

    Comment


      #3
      Re: probs met 2 plantjes

      ik heb steeds ph-meter bij de hand en zuur het water af tot 5.8 en heb uiteraard kiemaarde gebruikt om de plantjes voor te groeien; evenals een kweekkastje en TL. alleen geen 3 weken.


      zie hier m'n kweekverslag met bijhorende foto's.

      grts
      enjoint...

      Comment


        #4
        Re: probs met 2 plantjes

        netjes van jedan alleen nog niet te droog en te nat zetten,dan komt het wel goed.ook de temperatuur onder de 25 graden houden helpt

        Comment

        Bezig...
        X