Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED Verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED Verlichting

    Korting op 420shop
    Beste Lezers/Kwekers/Rokers,

    Dit forum heeft mij al een heel eind op weg geholpen op binnenkort mijn eerste kweek te draaien. Ik zit enkel nog met 1 vraag, aangezien ik niet handig ben met elektra ben ik dus van plan om met LED verlichting te gaan werken.

    Heeft iemand hier al succes mee behaald?
    Ik ben zelf van plan om een 1200 Watt Led Spectra Unit Power aan te schaffen, is
    dit een aanrader of een afrader? ( http://www.dutchgreengrowlights.eu/1...00-watt-power/ )

    Alvast bedankt.


    De groeten van Groenlinks

    #2
    Re: LED Verlichting



    Verplaatst naar vragen binnen wiet kweken !

    Comment


      #3
      Re: LED Verlichting

      gewoon proberen,lijkt me echt gaaf om te zien.tot nu toe heeft nog geen led lamp de verwachting waargemaakt,bv deze 90 watt ledlamp vervangt een 400 watt hps.bedenk wel dat als ze echt beter werken dan hps dat dan het westland allang volhing met led.maar kom maar op met een mooi verslag gaa je zeker volgen.ps 2 keer 600 watt compleet van philips kost soms nog geen 160 euro.dan moet je wel een stekker aan je snoer maken en je vsa aansluiten,een beetje growshop doet dit gratis voor je als het niet te druk is.meeste electronische vsa,s zijn tegenwoordig plug en play,dan is het helemaal makkelijk.kost je dan wel rond de 300 per 2.als je een 1200 watt ledlamp kan betalen,ben je volgensmij toch wel een beetje handig
      Last edited by tumble trimmert; 18 February 2011, 16:02.

      Comment


        #4
        Re: LED Verlichting

        Als je de producenten wil geloven werken leds veel beter dan wat er op het gebied van HPS te verkrijgen is. En inderdaad voor de groei werkt led uitermate goed.(zelfs de ufo's) Toch vind ik het opmerkelijk dat de meeste ledkwekers van het 1e uur er (voor de zekerheid?) toch HPS, TL of SL bijhangen voor de bloei. Eigenlijk denk ik dat ze concluderen dat HPS nog steeds het beste is, maar omdat ze toch de leds hebben aangeschaft deze er maar bijhangen. Dus het spectrum van leds is vermoedelijk nog niet breed genoeg. Dokkie heeft in de rubriek te koop reeds maanden een aantal led-armaturen in de aanbieding.(eveneens van Dutch Green Growlights). Terzijde: ik zou graag de 90 watters van Dokkie toevoegen aan mijn HPS-lampen, maar het prijskaartje is een obstakel voor een experiment.
        Toch ben ik er van overtuigd dat op termijn de leds in staat zullen zijn de HPS te verslaan.
        Last edited by Xtreme; 18 February 2011, 16:56.

        Comment


          #5
          Re: LED Verlichting

          @ Trumble Trimmert & Xtreme,

          Bedankt voor jullie informatie!
          Ik zag inderdaad dat er ook HPS lampen zijn met een Plug and Play systeem.

          Het is mij inderdaad ook opgevallen uit de vele filmpjes en verslagen die ik heb gezien, dat er geen LED kweker is geweest die zonder hulpmiddel heeft gewerkt.
          Dus waarschijnlijk zijn de LED lampen dan inderdaad nog niet ver genoeg ontwikkeld.
          Ik zit echt met een twijfel op dit moment. Wil het namelijk best proberen en uittesten, maar stel dat het allemaal op niets uit loopt dat is ook reuze zonde natuurlijk.

          @ Trumble Trimmert. Ik ben wel handig, maar moet het dan misschien nog leren qua elektra. Ik hoop dat ik het snel leer.

          Nog een paar vragen: Wat word er bedoelt met ; de lampen aansluiten op verschillende groepen en vooral niet op dezelfde groep als de keuken?
          Word de opbrengst hoger met een 1000 Watt HPS lamp ipv. een 400 Watt HPS lamp?

          Ik zal jullie zeker op de hoogte houden mbv. een kweekverslag, als ik toch ga voor de 1200 Watt LED Lamp.




          Comment


            #6
            Re: LED Verlichting

            1000 hps lamp geeft natuurlijk meer licht dan een 400 watt lamp,maar je moet hem wel minimaal 70cm bovenje planten hangen.dus dan heb je een hok nodig van minimaal 2.40 cm.als je dit niet snapt moet je zeker geen lamp kopen van bijna 2000 eurogewoon kant en klaar tentje aanschaffen met 600 watt lamp in een goede growschop.zet er 4 planten in in 65 liter specikuipen,en gebruik bio voeding dan hoef je niet aftezuuren.

            Comment


              #7
              Re: LED Verlichting

              Een 1000 watter is ook wat moeilijker aan te sluiten. In de glastuinbouw hebben ze enorme schakelpanelen voor deze lampen. Kleine schakelpanelen heb ik nog nergens gezien. Een oplossing is een schakelklok die een relais -van bijvoorbeeld 3 kW- activeert, waarop de vsa en de lamp zijn aangesloten. Een 3 kW-relais en een schakelklok kosten samen ongeveer 40 euro.

              Comment


                #8
                Re: LED Verlichting

                Oorspronkelijk geplaatst door NederlandGroener View Post
                Beste Lezers/Kwekers/Rokers,

                dit een aanrader of een afrader? Alvast bedankt.


                De groeten van Groenlinks
                Lees hier mijn commentaar.


                Last edited by Prestin; 20 February 2011, 09:04.

                Comment


                  #9
                  Re: LED Verlichting

                  ik heb niets tedoen met de 1200Watt LED unit, mijn inbreng in de ontwikkeling van het spectrum van de LED units ging tot de clasic spectra unit en de stuur spots en met name de nightlight.

                  Daarna hebben ze bij dggl zelf wat kleuren toegevoegd om zosnel mogelijk een vernieuwde versie uit te kunnen brengen. je kan dus zeggen dat de 600watt clasic nog het spectrum heeft wat ikzelf mede ontwikkeld heb, alles wat daarna uitgekomen is heb ik niets mee te maken.


                  @prestin:
                  reactie op je commentaar,
                  welke lamp die ik gebruik heeft een instelbaar spectrum?
                  Er is namelijk geen instelbaar spectrum in een unit waar ik aan mee gewerkt heb.
                  Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 15:00.

                  Comment


                    #10
                    Re: LED Verlichting

                    Classic + stuurspots.

                    Hier geef je aan dat de consument zich op een trapeze bevindt om het juiste spectrum voor de plant te creeren.
                    En val ik terug op mijn eerste pleidooi. 1 spectrum voor de gehele teelt al het andere is voor de consument gokken.

                    Comment


                      #11
                      Re: LED Verlichting

                      @Dokkie: ben zeer te vreden met mijn nacht spot, mooi werk tnx. Weet jij toevallig welke kleuren, en met welke verhouding de nieuwe dggl unit is?

                      @Prestin: Snap je de materie wel helmaal....

                      @Nederlandgroener: ga je zeker volgen als je een led verlag op start, suc6 alvast.

                      Grtz.

                      Comment

                      Bezig...
                      X