Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 weken oud, hangende bladeren - onderontwikkeld

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zou ze allemaal overpotten naar de uiteindelijke pot met luchtige grond, steeltje tot halverwege in de nieuwe aarde. Aarde al van te voor op de juiste vochtigheid brengen. Koop anders voor weinig geld zoiets als deze... 3 in1 meter. Absoluut niet nauwkeurig maar prima te zien of de aarde te droog of te nat is. Ik gebruik 'm zelfs als ik twijfel aan de waarde van de tensiometer.....

Comment

goede tip van die meter, ik bestel hem.

Lijkt me dat iedereen het er hier over eens is dat ik in dit geval beter overpot naar de grote potten met ingewaterde grond en de plantjes ingegraven tot onder de lobblaadjes.

Tot zover alles duidelijk.

Alleen, hoe zit het met de lamp? Doe ik dan verder met mijn voorgroei lamp (envirogro) ? Vanaf wanneer schakel ik over naar mijn Kind K3 LED 600 XL?

Comment

Ik ben voorstander van zaaien direct in grote pot en flink licht erboven. Heb een TS-1000 boven 14 liter potten, dan zien de plantjes er, als het naar mijn idee allemaal redelijk goed gaat, na ook 3 weken zo uit....

20210220_170428 (2).jpg
        Last edited by GreenBio; 7 March 2021, 11:54.

Comment

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Het valt telkens op hoe snel ze gaan als ze der wa droogjes bijstaan

ik heb deze twee lampen als mogelijkheid:

en

http://www.grow-lumii.com/products/e...o-by-lumii-t5/

momenteel staan ze onder de lumii.

Als ik vandaag overpot naar grote potten, welke lamp zou ik gebruiken? Nog even verder gaan met de zachte lumi of de klind led gebruiken?

Comment

• Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Die T-neon lampen kunnen (moeten) veel lager hangen dan 20cm, ze kunnen doordat ze weinig warmte ontwikkelen op minimaal 2cm boven je plantjes hangen, dan had je geen of zeer weinig strek gehad.

• rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          Old dawg, ik heb ze nu op 15cm staan, zou ik ze nog lager hangen of is dat te laat nu?

• Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Ja, zou de T-neon lager hangen, ik had tijdens m'n voorgroei met T-neon 2x18w op zo'n 3cm t/m max 5cm

Er was mij aangeraden om het voorgroeien met de Lumi Envirogro te doen omdat deze meer blauw licht bevat en jonge plantjes dit meer nodig zouden hebben.
        Ik zou dan overgeschakelt zijn naar de KIND LED vanaf het moment dat de plantjes naar de grote pot zijn.

Ik denk dat mijn plantjes er minstens zoals de jouwe na 3 weken er uit zouden moeten zien voordat ik de KIND LED gebruik.

Wat denken anderen?

Merci voor de hulp

Comment

Ik denk dat je als thuiskweker voor eigen gebruik meer dan voldoende uit de voeten kan met 1 fullspectrum ledlamp (wel met dimmer). Bewijzen daarvoor zijn er genoeg op het forum.

Comment

er is mij ook gezegd dat een fan in de tent en het aanzetten van de afzuiging pas moet vanaf het moment dat de plant naar de grote pot gaat.
            Klopt dit?

Comment

Poah, dat is bij elkaar een best zakcentje voor wat licht.
              Maar ik zou indd gewoon die kind led aangooien, op de aangerade afstand volgens de fabrikant.
              Onder die lumi tl buizen kun je indd eventueel heel mooi voorgroeien, maar dan wel met de lampen op 5cm afstand ofzo.
              In dit geval was het zeer waarschijnlijk beter gegaan als je vanaf het begin de kind led had gebruikt.
              Fan is vooral belangrijk tijdens de bloei. Als de lucht in beweging is heb je minder kans op schimmels etc..

Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Kleine update, ik probeer sinds gisteren mijn uitgedroogde dame weer tot leven te wekken.
                Voorlopig nog niets echt succes hoewel de anderen er precies wat beter uit zien.

Ik geef ze paar dagen om te herstellen voor ik overpot naar de grote pot en onder de kind led zet
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

Comment

week3-3.jpg

Comment

Die kan je weggooien. Mogelijk combinatie met varenrouwmug waarvan de larven de wortels opeten. Als je zeker wilt zijn dat de grond dood is, effe microgolven oid.

Comment

insecten lijkt me sterk, alle materiaal is volledig nieuw en nog nooit gebruikt geweest?
                      niet mogelijk dat dit door onderbewatering is en dat deze er na een paar dagen door komt?

Kut... ik kan misschien beter helemaal opnieuw beginnen met 4 nieuwe zaadjes en deze keer de aarde inwateren etc. Wss dat ik op de long run dan nog de verloren tijd inhaal
                      Last edited by rizza; 7 March 2021, 11:47.

Comment

• Pieremegoggel
                        Pieremegoggel commented
                        Editing a comment
                        Ik zou zeggen dat dat inderdaad het beste is.

Varenrauwmug heeft niets met je materialen te maken maar met de omstandigheden in je kweekruimte (warmte, vocht)

Comment

constant 22 graden en 45-50% humidity

Comment

• Rietslang
                          Rietslang commented
                          Editing a comment
                          Erg goed je constante temp dit stadium, daarom staan ze der after all nog zo vrolijk bij
                          Probeer je inwatertemp en watergift ook daarrond

De varenrouwmug (en/of larven) kan ook al in nieuwe zakken aarde zitten, heeft veel te maken v/d manier hoe het opgeslagen wordt.

En ff wat info w.b. de luchtvochtigheid
                        De ideale luchtvochtigheid is tijdens de groei het liefst hoog. 65 tot 70% is heel fijn. Verlaag vervolgens de luchtvochtigheid iedere week met 5% tot je 40% bereikt. In de bloei zet je de luchtvochtigheid op 40-50%

bron:
                        Wiet Kweken voor beginners is beslist niet moeilijk. Zo lang je weet waar je op moet letten bij je eerste wietplantje. Pak deze punten mee!

​​​​​​​Succes

Comment

• Pieremegoggel
                          Pieremegoggel commented
                          Editing a comment
                          Nog aanvullend: het steekt ook weer niet zo heel erg nauw met de LV. Bovenstaande is het meest ideale, maar mijn plantjes gingen in hun beginstadium als een speer op een LV van 30%.
                          En het is natuurlijk ook helemaal niet gezegd dat je last hebt van varenrouwmug.

• beowulf
                          beowulf commented
                          Editing a comment
                          De wortels kunnen ook gewoon weggerot zijn. Maar dat die plant het niet meer redt is wel duidelijk. Dan is het gokken naar de oorzaak. Ofwel rot, ofwel opgegeten.
                      Bezig...
                      X