Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bruine haartjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bruine haartjes

    Korting op 420shop
    Hey ik heb een vraagje.

    M'n plantjes gaan nu bijna week 8 in van de bloei. Maar op de bovenste toppen zijn echt super veel haartjes bruin geworden, terwijl die van de onderste topjes nog bijna allemaal wit zijn.

    Is dit normaal dat ze eerst boven in bruin worden, en dan de rest?
    Zelf dacht ik dat ze allemaal wel tegelijk bruin zouden worden.

    Hoop dat iemand me kan helpen?

    Groetjes terrorjointje
    sigpic

    #2
    Re: bruine haartjes

    Dat is volkomen normaal. De toppen boven in je plant hebben de maximale lichtdruk gehad. de topjes onderin hebben veel minder licht gehad en zijn dus minder rijp. Wat je kan doen is de bovenste toppen oogsten en de rest nog even laten staan. Gefaseerd oogsten noemen we dat. Je kan ook alles in eens oogsten. De fluffie kleine onderste topjes zullen minder rijp zijn en dus een meer high effect geven dan de reeds rijpe hoooftbuds, heb je wat variatie.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: bruine haartjes

      Ja boven in moet zo ie zo nog wel ff staan, ik ben trichomes goed in de gaten aan het houden met een mini microscoopje, maar die zijn nu nog helemaal helder natuurlijk.

      Maar ik wou de plant in z'n geheel laten drogen, omdat ik gelezen heb dat dit de smaak ten goede komt, maar dit is dus geen probleem als ze boven in gewoon klaar is om te oogsten, zeg maar 50/50 wit/amber, maar onder in alleen nog maar wit zijn, de trichomes natuurlijk niet de haartjes.

      Maar stel boven in is ze er klaar voor maar onder in niet dan knip ik die bovenste toppen er dus gewoon al vanaf.....

      Groetjes terrorjointje
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: bruine haartjes

        Ja als je gefaseerd oogst knip je de bovenste helft er gewoon vanaf. dit kan bud voor bud tak voor tak of gewoon hup plant in tweeen en de bovenste helft in zijn geheel ophangen. onderste deel kan dan vaak nog twee weken staan.

        Comment


          #5
          Re: bruine haartjes

          Thanx monty, daar kan ik wat mee!

          Nu is het nog ff geduld hebben en dan hoop ik dat ik mijn eerste kweekje tot een goed einde kan brengen!

          Ik zal over een weekje of anderhalf wel een paar foto's plaatsen zodat de experts hier kunnen helpen het juiste moment van oogsten te kunnen bepalen....

          Groetjes terrorjointje
          sigpic

          Comment

          Bezig...
          X