Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aantal planten???????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aantal planten???????

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,

    ik gebruik een hps lamp van 600 watt om te bloeien. ik heb begrepen dat deze 1,20m bij 1,20m verlicht. mijn vraag is nu hoeveel planten moet ik nu onder 1 lamp zetten om een zo hoog mogelijke opbrengst te krijgen?

    #2
    Re: aantal planten???????

    Jeuke,

    Lees het forum eens goed door dan zul je een hoop informatie vinden. Tevens is het afhankelijk welke maat potten je gebruikt 6,5 of 11 of specikuip?

    Grtz Quattro

    Comment


      #3
      Re: aantal planten???????

      de maat van de potten pas ik aan , aan het aantal planten dat ik ga zetten onder mijn lamp. maat dat aantal planten dat was nou net mijn vraag. en als je het forum goed bekijkt krijg je nog geen goed inzicht, want hier krijg je antwoorden van 3 tot 30 planten. dus ik zou mijn vraag een graag door een kenner beantwoord willen hebben

      Comment


        #4
        Re: aantal planten???????

        Gast, prima, probeer je alleen te helpen!
        Succes verder

        Comment


          #5
          Re: aantal planten???????

          laten we als voorbeeld zeggen dat je op 400 gram uit wil komen, als je er 9 neerzet dan moet je gemiddeld 45 gram per plant halen om 400 gram te bereiken, je planten zullen groter en hoger moeten worden om je streefgewicht te halen. grotere planten kosten extra kweektijd.

          zet je er 25 neer dan heb je 16 gram per plantje nodig, zo hoef je de planten minder groot laten worden.

          kleine planten zijn ook enkele weekjes eerder klaar dan de grote planten.

          dus de hoogte van je hok en de tijd/kosten wegen ook mee in de beslissing.

          maargoed een grote hoeveelheid planten mag niet dus ik zou voor een stuk of 6 a 9 planten gaan.


          groet

          Comment


            #6
            Re: aantal planten???????

            Oorspronkelijk geplaatst door jeuke View Post
            hallo allemaal,

            ik gebruik een hps lamp van 600 watt om te bloeien. ik heb begrepen dat deze 1,20m bij 1,20m verlicht. mijn vraag is nu hoeveel planten moet ik nu onder 1 lamp zetten om een zo hoog mogelijke opbrengst te krijgen?
            600 wat belicht een oppevlakte van 1,20m2 effectief das wat anders dan 1,2 x 1,2 m.
            1,2 x 1,2 = 1,44 m2 !!!

            Zoals sir smoke hier al aangeeft is dat een keuze die je zelf moet maken.

            Comment


              #7
              Re: aantal planten???????

              Heb zelf vijf planten onder 600w bloei. Ik zou het, als ik jou was, ook bij vijf houden, en dan in 25 liter potten. Blijf je binnen het gedoogbeleid (zul je niet strafrechtelijk worden vervolgd in NL) en krijg je door de ruimte vijf redelijk grote planten waar je makkelijk vier ons vanaf haalt van prima kwaliteit. Die kleine planten binnen no time kan natuurlijk ook. Maar dan zit je altijd boven de vijf dus.
              Bartjeboy
              Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
              Yoga en Japanse taal in Zutphen

              Comment


                #8
                Re: aantal planten???????

                4 gezonde stekken in 45 literkuipen met lightmix groeien als de lv en temperatuur in orde is,in 3 weken de boel vol.9 in 20 of 15 liter potten zullen het in 2 weken moeten kunnen.een simpel voorgroei kastje met zaadplantjes<het liefts vrouwelijkzaad>dat gevuld is met een soortje wat flink doorgroeid nadat het op 12 uur staat,is de snelste oplossing.bij zaadplantjes hoef je niet zo op de lv te letten.dan is het ,zaadplantjes 3 a 4 weken voorgroeien onder 2 keer 55 watt.uit het kastje halen.effe 4 dagen laten wennen aan de hps lamp en knallen maar.gaat dan wel om 9 plantjes.drooghokje erbij,en je heb je eigen wietfabriek

                Comment


                  #9
                  Re: aantal planten???????

                  maar een stek is toch al een plant? 2 dagen tot een week groei en daarna 8/9 weekjes op 12/12, en met 10 weken in totaal ben je klaar.

                  met zaailingen moet je eerst 3a4 weken door de vegatieve fase, dus dat is dan al 3a4weken voordat ze een cm of 30 hoog zijn en op 18/6, het voorgroeien moet je dus wel meetellen. vervolgens zet je ze op 12/12 en dat omslaan duurt ook een week, daarna moeten de gemiddelde soorten nog 9a10 weken bloeien. totaal 14a15 weken.

                  het enige snelle wat bij jou verhaal is is dat je een voorgroei hok, een bloeihok en een drooghok hebt waarmee je de verschillende fases kunt overlappen. maar dat kan je met een kweek uit stekken ook doen.

                  zonder deze hokjes ben je met stekken al sneller klaar, heb je deze hokjes er met stekkenkweek ook bij, ben je nog sneller.

                  ook is het lastig om uit zaailingen gezonde kleine plantjes van 50/60 cm te krijgen en dat is met stekken geen probleem.


                  maargoed stekken zijn helemaal nergens te koop toch dus waar praten we over


                  groet

                  Comment


                    #10
                    Re: aantal planten???????

                    het gaat erop om de ruimte optevullen met groen.met 4 planten kan je 1m2 ook volkrijgen.maar dat duurt langer ,dan als je er 20 op 1m2 zet.bij meer dan 49 planten heb je groote kans op plukze vordering.

                    Comment


                      #11
                      Re: aantal planten???????

                      Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                      een simpel voorgroei kastje met zaadplantjes<het liefts vrouwelijkzaad>dat gevuld is met een soortje wat flink doorgroeid nadat het op 12 uur staat,is de snelste oplossing.
                      hier ging het mij om, totale flauwekul en je maakt een vergelijking die nergens op slaat.

                      handig, een informeel forum die 1000en meningen verkondigd maar met maar weinig feiten komt.

                      dat wat jij hierboven noemt was al verteld.

                      1 plant 5 planten 10 planten 49 planten 100 planten, ze kunnen allemaal worden ingevorderd, als je de verkeerde persoon treft. tot en met 99 planten mag je de troep inleveren en krijg je een boete, mits je de stroom betaald. boven de 99 word je vervolgd.


                      groet
                      Last edited by mr pitbull; 26 February 2011, 18:49.

                      Comment


                        #12
                        Re: aantal planten???????

                        handig een informeel forum die 1000 meningen verkondigd maar maar met weinig feiten komt
                        Een forum is ook niks anders dan een verzameling meningen en heeft weinig met feiten te maken. Een forum is geen studieboek of scriptie maar een plek waar men meningen deelt en deze bediscusieerd. Als het hier enkel een opsomming feiten zou zijn was de fun er rap vanaf.

                        Comment


                          #13
                          Re: aantal planten???????

                          een forum is in mijn ogen 1000en mensen met allemaal een klein beetje verstand ergens van samenbundelen tot 1 groot know how platform

                          ik vind dat als je er geen verstand van hebt je niet moet reageren, maar alleen moet lezen.. en geen mensen op een verkeerd spoor zetten.

                          net zoals dat lumen verhaal, alsof 10 x 1000 lumen spaarlampen 10000 lumen oplevert,
                          waaaaat een onzin. ik denk dat je nog gineens aan 5000 lumen komt. je kan ze echt niet allemaal bij elkaar optellen hoor

                          maargoed laten we maar niet te ver off topic gaan


                          groet

                          Comment


                            #14
                            Re: aantal planten???????

                            daarom zet ik er ook bij simpel.een voorgroei kastje met stekken is veel beter.maar dan moet je de lv goed in de gaaten houden,en de afstand van de lamp tot de stekjes.je heb dan gewoon een kleine kweekkast nodig,en een redelijke investering.

                            Comment


                              #15
                              Re: aantal planten???????

                              hoezo moeilijk ? ik had eerder in mijn hokken gewoon tl bakken hangen voor de eerste week groei, i.c.m. een luchtbevochtiger haalde je de 80% makkelijk

                              en dan langzaam hier en daar de hps jes erbij aanzetten zodat daardoor de vochtigheid gedurende de weken langzaam daalt. laatste 3 weken bloei, tlen uit, luchtbevochtiger uit, alle hps lampen aan

                              stekken kun je ook de eerste 2 weken in een propegator zetten met een paar tletjes erboven, tis niet optimaal maar kan prima.

                              en je verdraait je verhaal telkens. dan weer het liefst vrouwelijke zaailingen, dan stekken. maargoed ik hou erover op..


                              ON TOPIC,

                              ik zou:
                              of 6x curver boxen op die oppervlakte zetten. (wel gaatjes in de bodem maken)
                              of 9x +-16 liter potten pakken.

                              dit vult de ruimte goed, en zo is het voor de hobby kweker het makkelijkste om er de meeste wiet vanaf te halen.

                              om de topic starter zijn vraag maar even te beantwoorden





                              groet

                              Comment

                              Bezig...
                              X