Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb 2 weken terug roofmijt uitgezet en kan geen beestjes vinden.
We verzorgen en controleren echt alles dagelijks.
De planten heb ik net zowat kaal geplukt.
Alle slechte bladeren eraf gehaald.
Krijg a.s. Dinsdag mijn Roofwants binnen.
Denk je echt aan beestjes?
Kan echt niks vinden.
Hoor graag van je.
Welke bestrijding adviseer jij?
Last edited by ceBep; 26 February 2011, 21:43.
Reden: dubbelpost
beestjes? waar word dat op gebaseerd dan? dit is toch geen spint dames en heren?
nou zie ik zowiezo weinig door de rare foto's
ik denk aan 2 dingen:
1 Te vochtige wortels waardoor zuurstofopname lastiger wordt en er een ijzertekort ontstaat,
2 voedings tekort of voedings overschot.
wat je eraan kan doen lijkt me simpel maar het helpt niks meer omdat je al bijna kan oogsten,
1 zo min mogelijk water geven. grond lekker droog houden.
2 stoppen met alle voeding (maar dat had je al wel gedaan denk ik)
voor zover ik weet heeft het geen schadelijke gevolgen voor de toppen
Vanuit die wazige foto's dacht ik het eerst aan spinten, maar op de foto's onder HPS en dan niet scherp valt niet zoveel op te maken. Maak eens een goeie close-up van het aangetaste blad en met gewoon licht. Misschien dat er dan ook beter advies gegeven kan worden.
oorzaak:
plant heeft veeeeels te nat gestaan
foutief geknoei met voeding
ook kan het nog een schimmel infectie zijn, in vroeg stadium te behandelen. nu is het te laat.
ik zou de volgende kweek enkel in het begin wortel stimulator geven en daarna alleen water. als die kweek dan lukt kun je je verder verdiepen in voeding en bijvoorbeeld in de bloei 1 of andere top booster meegeven.
pas als je er echt verstand van hebt kun je groei bloei en andere voedingsstoffen gaan gebruiken.
iemand met weinig kennis van zaken verkracht de plant meestal met voeding.
groet
Last edited by mr pitbull; 27 February 2011, 12:24.
Vochtigheid ligt tussen 20 en 40%
Kweek al een geruime tijd.
Gewoon volgens voedingsschema van Dutch Pro.
Nooit problemen gehad.
Iedere keer nieuwe aarde en de eerste 2 weken geen voeding.
In het schema geef je Explode.
Dat is het echt niet.
Heb enkele dagen te lage ph gegeven dus dat moet het zijn.
Lijkt op een calcium gebrek, maar kan veroorzaakt zijn door te lage pH, dit heeft nl. dezelfde symptomen..... dus ik denk dat je gelijk hebt met je pH-waardes.
Welke grond gebruik je? Door die omlijning denk ik direct aan calcium namelijk. De volgende keer misschien een handje maerl kalk door de grond mengen zodat er wat meer buffer is, dan is enkele dagen een te lage ph geven ook niet meer zo erg.
Alleen raar dat het nu gebeurt want normaal zijn ze aan het einde van de bloei niet meer zo vatbaar voor calciumtekort. Dat laat zich het meeste zien tussen de 3e en de 5e week.
Comment