Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grond??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    grond??

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,

    voor mijn eerste kweek heb ik plagron growmix met perliet gebruikt. hier ben ik heel tevreden over. nu is mijn vraag waar kan ik deze vandaan halen behalve uit een growshop.??? of kunnen jullie me andere grond aanbevelen die je niet in een growshop hoeft te halen? en waar haal ik die dan wel vandaan?

    #2
    Re: grond??

    als je tevreden ben,moet je vooral iets anders gaan gebruiken

    Comment


      #3
      Re: grond??

      Een pak of 30 in de kofferbak en op de achterbank en je kunt even vooruit. Hoef je niet zo vaak te shoppen.

      Comment


        #4
        Re: grond??

        Cocos potgrond van Ecostyle is prima.

        Grtz, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: grond??

          yesss, helemaal mee eens HJM. Ben er nog niet zo lang mee bezig maar cocos vind ik inmiddels ideaal (alhoewel m'n balkonbakken met anderspoortig bloeiend spul wel heel erg verdampen lijkt het, afgelopen jaar soms 2maal daags water noodzakelijk (nou viel de hoeveelheid medium waar ze in stonden ook wel erg tegen gezien de hoogte van de planten...)

          Jeuke : je kan natuurlijk gewoon overstappen op een "normaal"verkrijgbare potgrondvariant en daar zelf perliet bijmixen.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: grond??

            Perlite voegt niets toe.
            Het wordt ook geen deel van het klei/humus complex. Zinloos dus.
            Neem liever cocos, witveen en klei. Zeker geen zwartveen shit.

            Grtz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: grond??

              Niet mee eens HJM, bij toevoeging van perliet aan normale potgrond verbeter je de wateropname capaciteit en indirect werkt het mee aan het "luchtig" houden van je grondmengsel.

              Wel mee eens : perliet is inert, buiten het feit dat het water vasthoudt voegt het geen drol toe. Je krijgt er ook nog eens lastige vragen over mocht je je gebruikte aarde in je voortuin willen hergebruiken...
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              Bezig...
              X