Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pakkans met 1 lamp ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pakkans met 1 lamp ?

    Korting op 420shop
    Ik ging gister toch maar eens uitrekenen wat ik nu elke maand extra aan stroom kwijt zal zijn met de 600 watt lamp en ik kwam op ongeveer 40 euro per maand.
    Dat is 480 per jaar

    Valt dat niet op? Hoe gaan jullie hiermee om?

    Ik zit te denken om Oxxio eens op te bellen en te vragen of ze het maandbedrag op kunnen hogen aangezien ik van vorig jaar al 75 extra bij moest leggen voor stroom en dat ik nu een wasdroger en zonnebank heb gekocht...

    #2
    Re: pakkans met 1 lamp ?

    reken eens uit hoeveel je pc met randapparatuur verbruikt
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: pakkans met 1 lamp ?

      Inclusief vsa, zwenk- en afzuigventilator kom je dichter bij de 60 euro dan de 40 euro. Ingeval je 's-nachts bijverwarmt valt de rekening nog hoger uit. Overigens valt dat niet echt op. Van afstand is moeilijk na te gaan of je de stroom gebruikt voor een computer, airco of waterbed, om maar eens een paar grote stroomverbruikers te noemen.
      Wat ook van belang is, is je reguliere verbruik. Woon je in een miniatuur huisje met een voorschot bedrag van 125 euro dan valt een verdubbeling van je verbruik natuurlijk op. Woon je in een landhuis met een voorschot bedrag van 1000 euro dan valt 200 tot 300 per maand echt niet op.
      Last edited by Xtreme; 1 March 2011, 12:34.

      Comment


        #4
        Re: pakkans met 1 lamp ?

        Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
        reken eens uit hoeveel je pc met randapparatuur verbruikt
        Geen 40 euro per maand in ieder geval. Ik betaal 60 euro per maand aan stroom geloof ik en daar zit computer, apparatuur en alle (normale) lampjes bij in.

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
        Inclusief vsa, zwenk- en afzuigventilator kom je dichter bij de 60 euro dan de 40 euro. Ingeval je 's-nachts bijverwarmt valt de rekening nog hoger uit. Overigens valt dat niet echt op. Van afstand is moeilijk na te gaan of je de stroom gebruikt voor een computer, airco of waterbed, om maar eens een paar grote stroomverbruikers te noemen.
        Dus ze gaan niet de woningbouw oid waarschuwen wanneer mijn stroomverbruik verdubbeld?

        Is het dan niet handig om alvast de maandlasten wat op te hogen zodat ik niet zo;n hoge afrekening eind van het jaar krijg of wekt dat juist argwaan? (hoe hebben jullie dit gedaan?)

        Comment


          #5
          Re: pakkans met 1 lamp ?

          In Nederland hebben de stroomproviders een passieve inlichtingenplicht. Pas als een opsporingsinstantie inlichtingen vraagt wordt je stroomverbruik doorgegeven. Zo lang je de rekening netjes betaalt is de stroomleverancier tevreden. Word je ooit gepakt dan is je historisch stroomverbruik een indicator hoe lang je met je hobby bezig bent. Dat kan dan weer tegen je worden gebruikt bij de ontnemingsvordering wegens wederrechtelijk verkregen voordeel.

          Comment


            #6
            Re: pakkans met 1 lamp ?

            hallo ik heb een white widow plantje in mn klerenkast gezet kast is wit en ik heb er een spaarlamp boven gehangen van 15 watt verbruik van stroom en 85 watt licht 18/6 uur en er staat ook een bakje met water in kast is 170 lang 1m breed 64cm diep wat kan ik er van verwachten?????

            Comment


              #7
              Re: pakkans met 1 lamp ?

              Wat is precies je vraag fazzy > gaat dit verder op het topic waarin je post (pakkans en stroomkosten) of wil je iets anders weten ? Als dat zo is maak dan even een nieuw topic aan als je wilt, en omschrijf wat duidelijker wat je vraag precies is.

              Thanx !

              MW
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: pakkans met 1 lamp ?

                Nagenoeg niks, tenzij je er een lamp of 5 (of liever 10) bijhangt. Bij 10 spaarlampen van 15 watt haal je met veel geluk iets tussen de 50 tot 75 gram. Terzijde: het lichtrendement van een (spaar)lamp wordt weergegeven in lumen en niet in watts.

                Comment


                  #9
                  Re: pakkans met 1 lamp ?

                  Als dit een serieuze vaag is; niets Fazzy.

                  @Tjooky, ik kweek in totaal met 500 Watt, 250 HPS en een micro kweek met 230Watt SP. Heb tot het heden geen problemen ondervonden. Ps, het geld wat je normaal in de coffieshop uitgeeft, hier de helft van opzij leggen en voila, je energierekening betaald

                  Grtz Quattro

                  Comment


                    #10
                    Re: pakkans met 1 lamp ?

                    ok , allemaal heel erg bedankt voor de geruststellingen!

                    Comment


                      #11
                      Re: pakkans met 1 lamp ?

                      hallo allemaal even verder op mn vraag ik heb er 1 plantje in staan ik heb er nog 3 voor het raam staan maar die gaan daleijk naar buiten ,, 1 plantje white widow 85 watt dat moet tog wel lukken ???????

                      Comment


                        #12
                        Re: pakkans met 1 lamp ?

                        Is het dan niet handig om alvast de maandlasten wat op te hogen zodat ik niet zo;n hoge afrekening eind van het jaar krijg of wekt dat juist argwaan? (hoe hebben jullie dit gedaan?)
                        Dat is natuurlijk geen slecht idee om die iets op te hogen. Bij de vraag waarom, (ze hebben er geen zak mee te maken waarom) kan je aangeven dat je electrisch gaat koken , een droger hebt aangeschaft waterbed aqaruim enz. een lampje vervruikt nu ook weer niet zo mega veel.

                        Comment


                          #13
                          Re: pakkans met 1 lamp ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fazzy View Post
                          hallo allemaal even verder op mn vraag ik heb er 1 plantje in staan ik heb er nog 3 voor het raam staan maar die gaan daleijk naar buiten ,, 1 plantje white widow 85 watt dat moet tog wel lukken ???????
                          Je komt het forum binnen met 2 posts in een topic wat over iets heel anders gaat.
                          Zoals moreweed zei, maak even een eigen topic aan. : )

                          Grtz
                          B.

                          Comment


                            #14
                            Re: pakkans met 1 lamp ?

                            Als ze bij mij ooit vragen stellen toon ik ze ff de zeebak met in totaal 860W aan verlichting boven en dan nog eens 23 stekkers met pompen & streamers gaande van 500l/h tot 12.500 l/h, 1000W titanium verwarmingstaven, maar ook een chiller van 650W (niet te warm niet te koud), meetinstrumenten enzov ... Allemaal goed om zo'n 850 liters zeewater draaiende te houden.

                            In dat geval stelt een hps lamp nietmeer veel voor. Ik ben dan ook niet de enige die dergelijk opzet heeft staan en heb nog nooit gehoord dat men hier verantwoording voor moet afleggen. Wel 1 x maal geweten dat iemand een ongerust telefoontje kreeg van zijn leverancier dat hij meer stroom verbruikte dan zijn hele straat tesamen of er mss iemand aftapte. Maar deze beste man heeft dan wel 2000 litertjes draaien .

                            Comment


                              #15
                              Re: pakkans met 1 lamp ?

                              heej ig wat is een zeebak dan??
                              greets baf

                              Comment

                              Bezig...
                              X