Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pakkans met 1 lamp ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: pakkans met 1 lamp ?

    Een zee aquarium

    Comment


      #17
      Re: pakkans met 1 lamp ?

      Er zijn genoeg huishoudelijke apparaten die hetzelfde verbruik halen als 1 lampje. Zo had ik laatst uitgerekend dat als je een droger (groot verbruiker!) gemiddeld een uur aan hebt per dag je hetzelfde of zelfs meer verbruikt dan met een 400W lamp, 18 uur aan p/dag.

      De vraag was: 'Hoe de pakkans te verkleinen met 1 lamp?'.
      Oplossing: Droogrekje gaan gebruiken en de droger de schuld geven.

      Andere apparaten (waarvan boven een paar genoemd) zijn ook goede 'smoes' apparaten:
      - Electrisch kacheltje (voor in de winter)
      - Airconditioning (voor in de zomer)
      - Waterbed
      - Aquarium
      - (vaatwasser)

      Let op! Er zijn tegenwoordig energielabels, zo heb je bijv. A-label drogers die veel minder verbruiken!

      Als mensen zich af vragen hoe hun stroomverbruik te bereken dan hoor ik het wel, en zal ik het even snel uitleggen. Echter ging dit topic over pakkans verkleinen vandaar dat ik hier niet dieper op in ga.

      Wat misschien ook nog interressant is om te melden, is dat er soms een nachttarief geld voor energie. Hierdoor is het veel voordeliger (en minder opvallend) om je schatjes overdag te laten slapen en s'nachts lekker laten groeien. (Kan best wat schelen) Ook is dit beter voor de klimaat-controle van je growruimte, omdat het temperatuur-verschil tussen nacht en dag dan kleiner word.
      Last edited by TGreenFingers; 24 March 2011, 23:58.

      Comment


        #18
        Re: pakkans met 1 lamp ?

        tis maar net wat je hoog noemt voor een gemiddeld huis houden aan energie rekening die van mij is ook extreem hoog en dan kweek ik niet eens als je gewoon betaald is er niks aan de hand volgens mij

        Comment


          #19
          Re: pakkans met 1 lamp ?

          Oorspronkelijk geplaatst door richard030 View Post
          tis maar net wat je hoog noemt voor een gemiddeld huis houden aan energie rekening die van mij is ook extreem hoog en dan kweek ik niet eens als je gewoon betaald is er niks aan de hand volgens mij
          Zolang je maar betaald, en zorgt dat je niet aftapt of dat je lijkt alsof je aftapt dan zal het de energie maatschapij geen hol uitmaken. Hoe meer verbruik, hoe meer winst voor hun.

          Echter ALS je je moet verantwoorden over je stroom verbruik, dan zijn bovenstaande tips van toepassing.

          Comment


            #20
            Re: pakkans met 1 lamp ?

            Alle verlichting in je huis vervangen naar led verlichting dan verbruik je slechts 10 % van je vorige verbruik. En daarbij kan je nog op andere dingen besparen. Als je vroeger in de zomer alles droogde met de droogkast koop dan een groot droogrek voor buiten. Al deze maatregeltjes kunnen er voor zorgen dat er geen meerverbruik is op je rekening of dat meerverbruik minimaal is en onmogelijk als verdacht kan worden gezien.

            Comment


              #21
              Re: pakkans met 1 lamp ?

              je pakt je pc, schrijft een mail;


              Beste heer/mevrouw,

              In verband met de aanschaf van een allergie airconditioning in de woon-en slaapkamer wil ik graag mn energierekening met 50 euro per maand verhogen.

              Ook mn kinderen hebben daarin tegen een pc op hun kamer gekregen en die maken er ook nogal regelmatig gebruik van

              Dit om straks niet tegen onverwachte hoge (eind) energierekening aan te lopen.

              Met vriendelijke groet.

              familie huperdepup

              klantnr.
              reknr.

              (ik bedenk hier ter plekke zomaar iets
              Last edited by Cruzie; 7 April 2011, 17:33.

              Comment


                #22
                Re: pakkans met 1 lamp ?

                1 lampje 600w en je randaparatuur zit je rond de 65 euro in de maand , en dat is echt geen probleem.

                Ik zelf kweek al meerdere jaren met 3x 600 en gewoon betalen echt geen probleem.

                grz amnees.

                Comment


                  #23
                  Re: pakkans met 1 lamp ?

                  Als je bij een paar buitenplanten (niet meer als 5), word gepakt omdat iemand er last van heeft of omdat het toevallig door de politie word gezien.
                  De politie haalt dan de planten weg, verder geen problemen heb ik begrepen. (gedoogbeleid)
                  Maar gaat de politie dan ook binnen in je woning kijken?
                  Zijn er mensen (buitenkwekers) wel eens gepakt en doorzoeken ze dan evengoed je hele huis?

                  Wie o wie heeft het wel eens meegemaakt, of weeditmisschien??

                  Comment


                    #24
                    Re: pakkans met 1 lamp ?

                    Hier hebben ze 3 planten van af mijn balkon in beslag genomen. Binnen stond mijn microkastje te snorren maar dat hebben ze niet gezien. Ze hebben er ook niet naar gezocht. Ik denk dat ze ervan uit gingen dat ik enkel de balkonplanten had.
                    Last edited by monty; 20 May 2011, 08:07.

                    Comment


                      #25
                      Re: pakkans met 1 lamp ?

                      @Weedjewel: Zijn er mensen (buitenkwekers) wel eens gepakt en doorzoeken ze dan evengoed je hele huis?

                      Om je huis (en bebouwde aanhorigheden, zoals garages) te mogen doorzoeken heeft de politie een "bevel tot binnentreden" nodig dat is afgegeven door een rechter-commissaris. (althans in Nederland). Dus als de politie in je tuin een aantal planten weghaalt kunnen ze hoog uit vragen (en dus niet vorderen) of ze ook binnen mogen kijken. Vragen staat vrij, maar nee zeggen evenzeer. Als de politie toegang vordert zonder bevel tot binnentreden, dan is alles wat ze constateren onrechtmatiglijk verkregen bewijs. Al heb je 10000 planten, er is dan simpelweg geen titel om over te gaan tot vervolging. Maar als je meewerkt dan hang je! Immers, niemand in Nederland is gehouden mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Je kunt liegen tot je zwart ziet, maar het kan je nooit tegengeworpen worden. Zo eenvoudig ligt het. Het beste is overigens te zwijgen en pas te antwoorden na toegevoegde rechtskundige bijstand.
                      Last edited by Xtreme; 19 May 2011, 15:17.

                      Comment


                        #26
                        Re: pakkans met 1 lamp ?

                        Of verkoop je hps verlichting en stap over op Led verlichting.....

                        Comment


                          #27
                          Re: pakkans met 1 lamp ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door godspeed11 View Post
                          Of verkoop je hps verlichting en stap over op Led verlichting.....
                          Hier snap ik geen hout van: ben je van oordeel dat wiet kweken met HPS verboden is en met leds toegestaan? Of denk je dat je met de huidige technische stand van zaken met leds minder watts gebruikt zodat een hoog stroomverbruik niet opvalt? Ook dat is (nu nog) een fabeltje: waarom denk je dat er led-units op de markt zijn van 696 watt en zelfs van 1200 watt? Of wilde je met je reactie gewoon een postje scoren?

                          Comment


                            #28
                            Re: pakkans met 1 lamp ?

                            Vind ik ook Etreme............... Zo ik ook weer ff postje gescoord

                            Comment


                              #29
                              Re: pakkans met 1 lamp ?

                              gewoon kippen gaan fokken in je kruipruimte

                              Comment


                                #30
                                Re: pakkans met 1 lamp ?

                                Ik heb zelf ooit Orpingtons voor de slacht gefokt: het leken wel ganzen qua formaat.

                                Comment

                                Bezig...
                                X