Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagjes over mijn plannen voor een eigen kweekkasje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagjes over mijn plannen voor een eigen kweekkasje

    Korting op 420shop
    Hallohallo,

    Vorige zomer heb ik een Arjans Haze voor de 1e keer buiten gehad, het wietkweken was helemaal nieuw voor me, heel veel informatie over de beste groei heb ik hier van het forum afgehaald en van sommige gebruikers heb ik informatie gevraagt.

    Ik wil dit jaar wat eerder beginnen dan mei. Ik zat de denk om een houten kasje te maken die verschillende luikjes heeft die je open kunt zetten. Het is de bedoeling dat het kasje in de garage komt te staan, het is hier meestal aardig fris, eerst zet ik de plantjes binnen en daarna wil ik ze als ze gaan ruiken het kasje inzetten.

    Ik wil het heel erg lowbudget maken, misschien wel TE. Hier mijn plannetje:
    Houten kasje maken: 100x50x75cm (genoeg ruimte voor 3 autoflowers/lowriders)
    Lamp: wil het nogal laag houden, rond de 250waat, is dit voldoende?
    Temperatuur regelen: Heb eens op internet liggen zoeken en ik kwam dit tegen, http://www.buiten-goedwebshop.nl/vmc...ypage.tpl.html

    #2
    Re: vraagjes over mijn plannen voor een eigen kweekkasje

    Lamp: wil het nogal laag houden, rond de 250waat, is dit voldoende? Ja das voldoende
    Temperatuur regelen: Heb eens op internet liggen zoeken en ik kwam dit tegen, http://www.buiten-goedwebshop.nl/vmc...ypage.tpl.html, denk eerlijk gezegt dat dit niet voldoende is. Kast isoleren en zoon warmteemat is een goede investering, als de kluit lekker warm blijft dan is de koude luchttemperatuur minder erg.
    Luchtregeling: Dit wil ik overdag doen door bijv. 2 kleine luikjes open te zetten of dat ik er roostertjes inplaat. Voldoende??? Neen. om de warmte van die 25o watter weg te zuigen heb je toch echt wel een buisafzuigertje nodig, verder moet je hok minimaal 3 x per minuut volledig van lucht ververst zijn om aan de co2 behoefte van de plantjes te voldoenAlufoli kreukeld en geeft hierdoor hotspots, het licht kan door de kreukels te zeer op een punt vallen en je plant verbrand op die plekken, beter verf je het gewoon mat wit (witkalk) of bekleed de binnenkant met zwartwitfolie. ondervloer voor laminaat werkt ook reelijk goed ent isoleert meteen een beetje. Verder is er maar das dan niet lowbudget, mylar en diamandreflectiefolie, deze laatste twee hebben de hoogste reflectie waarde daarna momt wit dan de ondervloer en alu foli reflecteerd meer 60 % en geeft hotspots en is erg gevoelig, dus das de slechtste keuze.

    Succes

    Comment


      #3
      Re: vraagjes over mijn plannen voor een eigen kweekkasje

      Thnx monty, dan moet ik me dus iets anders gaan verzinnen op de isolatie.. misschien dun laagje EPS?!
      En ik heb al veel gelezen over zon PC dingen die waaien zegmaar.. maar ben niet zo heel slim op het gebied elektro enz. Maar dat komt goed

      Iemand nog?
      Last edited by sjief; 2 March 2011, 06:21.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: vraagjes over mijn plannen voor een eigen kweekkasje

          Ik ben 18, mn broer is handiger in dat soort dingen, zou er zelf ook wel aan uit komen met bhv wat internet mja

          Comment

          Bezig...
          X