Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

    Korting op 420shop
    Ik ga binnenkort met mijn eerste teelt beginnen. Nu heb ik een tent van 1.20x1.20x2.00 met een 600 watt lamp. Nu wordt er hier gesproken over het gebruik van TL verlichting in de groeiperiode... (energiebesparing). Is het ook mogelijk in deze periode gebruik te maken met een lamp van wat minder watt?? Zo ja welke?

    #2
    Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

    Jerry,

    Als dit je eerste teelt wordt zou ik het simpel houden > kijk eerst eens of je basiscondities zoals LV en warmte goed kan houden, leer te werken met de apparatuur die je al hebt en de soort plant die je gaat kweken. Bij een volgende kweek kan je dan gaan experimenteren en heb je een referentiekader wat je zelf hebt opgebouwd. Eigen ervaring is goud waard zoals je zal gaan zien.

    heel veel plezier en succes gewenst !
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

      tip: kijk op ebay.nl daar staan voor ongeveer €30 een ledgrow lamp en die gebruiken 14 watt zoiets
      veel succes

      Comment


        #4
        Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

        je zou een 400 watt groeilamp kunnen kopen.met wel ook een vsa bij.

        Comment


          #5
          Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

          Klopt tumble, aan welke bulb geef jij de voorkeur? Een HPI of een Green Power? Beiden hebben meer licht in het blauwspectrum, dus minder strekkingsgroei. Je zegt terecht: kies een groeilamp. Echter, niet een ieder kent het verschil tussen groei- en bloeilampen. De meeste kwekers pakken van het begin tot het eind HPS-bloeilampen.

          Comment


            #6
            Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

            Ik groei voor onder een 250 wat HPI/MH

            Comment


              #7
              Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

              Phillips son-t agro is de lamp die met uitstek geschikt is voor de groei-fase. (stekken, moeders, e.d.)

              Comment


                #8
                Heb hier een TL bak om voor te groeien (4x Coolwhite) ..zodra ik de stekken krijg gaan ze in 0,7L potjes en dan eronder! Werkt goed en scheelt me 30/35 euro stroom per ronde we blijven hollanders he..

                Comment


                  #9
                  Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

                  Ik denk dat je gelijk hebt en deze eerste teelt even moet afwachten om ervaring op te doen. Denk hierna dan wel na over verbeteringen. Bedankt voor je reactie.

                  grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??

                    Ik ga dan zeker denken aan een lamp van 250 watt.

                    Iedereen bedankt voor de reactie's!!

                    Comment

                    Bezig...
                    X