Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

softbox van afzuigkap??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    softbox van afzuigkap??

    Korting op 420shop
    heej mensen,

    ben dus al een tijd van plan tent neer te zetten met softbox en alles zo veilig en geruisloos mogelijk met 1x 600watter.
    maar nu ben ik al een paar dagen aan het piekeren over het absurde bedrag van die softboxen. nou kwam ik bij een ander forum een bouwtekening tegen en dacht verrek die `slakhuis`ventilator lijkt wel degelijk op dat ding wat ik in mijn afzuigkap heb zitte uit de kelder(opslag).
    ik die uitgebouwd en dat kreng zuigt best goed is de bedoeling dat ik hem in een secret jardin dr2 120 hang. opd de stikker staat dat die 180 watt is, maar weet bij god niet wat voor omwentellingen per minuut laat staan de kuub per uur. en er zit drie schakelstanden bij

    iemand hier toevallig ervaring mee of dat deze te zwak zou zijn zodra er een koolstof filter op komt?
    of iemand die dit ook ooit zelf gemaakt heeft en of al eens getest heeft?

    ik ga hem zowiezo in een box bouwen,, hou jullie op de hoogte

    peace baf

    #2
    Re: softbox van afzuigkap??

    180 wat is behoorlijk wat, ghhehe . Bedoel, als ik op het net naar slakkenhuisvertilatoren kijk van ongeveer die 180 wat dan zit dat gemiddeld tussen de 500 m3/h en 1000 m3/h.

    Mijn afzuigkap maakt wel vele malen meer herrie, en eigenlijk alle afzuigkappen die ik ken, dan een silend softbox, moet ik zeggen. Gewoon eens uitproberen zou ik zeggen of die nu in de kelder ligt te niksen of je offert de afzuigkap op en gaat eens een middagje de klusschuur in en probeert het gewoon eens uit. Niet geschoten is altijd mis.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: softbox van afzuigkap??

      hheej monty

      dankje voor je reactie,
      maar ben wel van de onderstelling dat als ik deze in rubbers hang met schuim isolatie in de box dat t dan minder is omdat in de afzuigkap de motor bevestigd zit aan de afzuigkap`behuizing`.
      eens kijke hoe die het doet als ie klaar is he

      weet iemand toevallig een bouwmarkt waar je die flenzen krijgt?

      peace

      ps; heb het uitzuig gat wel maar op een diameter van 120, wou dus ook de invoer dan ook maar 120mm maken ivm dat je normaal kleinere inlaat als uitlaat moet hebben ..
      is dit te klein? en moet ik alsnog een plankje maken van 200mm en dat deze dan niet helemaal aansluit op de uitlaat van de ventilator
      (wat dan gebeurd zoals ik het zie; is dat de lucht eruit gezogen word door de 200mm opening en wat eventueel door het niet afgesloten stukje zal gaan word weer in de box opnieuw ingezogen door de ventilator om deze weer uit te blazen)
      of kan het gewoon beide op 120mm? maar dan komen de filters weer kijken enige flenzen zijn 125mm en groter, is dit dan alsnog optelossen als ik op 120 blijf doormiddel van gewoon grotere buis strakken erop zetten?
      Last edited by baffie; 4 March 2011, 14:02.

      Comment


        #4
        Re: softbox van afzuigkap??

        http://www.wildkamp.com/

        Comment


          #5
          Re: softbox van afzuigkap??

          veels te duur maar alsnog bedankt

          Comment


            #6
            Re: softbox van afzuigkap??

            heej mensen ff n update`je
            heb het hout mooi op maat laten zagen alles vierkanten 40cmx40cm,,
            snel kwam ik al in de knoop omdat ik geen rekening gehouden had met de dikte van de plaat, haha jaah ik weet het echt dom maarja van fouten leer je he,,
            nu twee platen nieuw late snijden op 40cmx42,5cm deze komen nou als onder en bovenkant problem solved
            nu alleen het probleem dat ik niet mobiel ben en geen flenzen heb dus ook niet verder kan,,
            was nu aan het denken gewoon een stuk grijze pvc buis van 12,5cm in het gat te doen en dan met polyesterhars vast zetten moet toch ook kunnen of..? zijn dit te giftige stoffen ?
            en iemand tips over welke kit ik het beste kan gebruiiken is gewone acrylaat kit goed of..?

            peace baf

            ps srry voor dubbelpost viel me niet op

            Comment


              #7
              Re: softbox van afzuigkap??

              Ik gebruik al jaren een afzuigkap in m'n hok, en dat bevalt prima.
              En waarom ook niet, ze zijn gemaakt om.............................af te zuigen.
              En lekker plat ook.
              Ik heb er trouwens wel een controller op staan.

              Grtz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: softbox van afzuigkap??

                heej HJM,,

                goed om te horen dat was dus mijn gedachte ook al...
                ik heb er zo een drie-standen schuifschakelaar van de afzuigkap erbij gehouden om extra controlle erover te houden mocht die te zwaar zuigen,, maar was ook van plan zo`n thermostaat fancontroller ertussen te zetten of werken die niet zo geweldig?

                greets

                Comment


                  #9
                  Re: softbox van afzuigkap??

                  heej mensen even een update : hij is bijna af hoef alleen nog maar een kabel erdoor te laten gaan (maar wil alles goed hebben dus wacht tot ik mn tent heb) heb ik precies de goeie lengte kabel en het veilig waterproof aangesloten(safety first). en dan alles in de beugels aan rubber hangen en de deksel erop schroeven
                  bedankt voor de reacties en hoop dat jullie over een tijdje mijn kweekverslag zullen volgen
                  peace bafke

                  Comment

                  Bezig...
                  X