Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, week 5 blad probleem of niet? foto's!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek, week 5 blad probleem of niet? foto's!

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn eerste micro kweekje. 1x Nirvana auto bubblicious onder LED.

Echter is ze nu 5 weken oud maar zie ik nog geen teken van bloei. Ik heb der nu sinds 11 maart op 12/12 gezet. Sinds vandaag heb ik der voor 't eerst bloeivoeding gegeven. Ik volg de complete voedinglijn van Hesi.

Ik maak me alleen nog om 1 ding zorgen en dat is dat de puntjes van de bladeren (vooral de nieuwe bladeren) geel zijn en worden.
    Kan iemand mij vertellen of het een probleem is en zoja wat is het dan?

Wat meer info:
    Tent Secret jardin DR40 incl filter + afzuiger
    Verlichting LED 180W
    Aarde 50/50 batmix en stekgrond (vanaf begin)
    Voeding complete lijn van Hesi
    Temp. lamp aan 24-25 lamp uit 18-19
    LV lamp aan 50% lamp uit 55%

Mocht er meer info vereist zijn dan hoor ik dat graag.

Groetjes!

En hier wat foto's hoop dat het duidelijk te zien is op foto 2.

DSC00402.jpgDSC00406.jpgDSC00399.jpg
    Last edited by MooW; 13 March 2011, 19:00.

Re: Eerste kweek, week 5 blad probleem of niet? foto's!

gele bladpunten wijst dikwijls op overvoeding... heb je al veel voeding gegeven? Als ze nu vijf weken zijn, dan mag je deze week toch stillaan bloeiverschijnselen aan de oksels zien.
    maar dat kan vlug gaan hoor...

succes verder

Comment

naa een dag of 12 op 12 uur zal ze wel bloei laten zien.denk ook dat de batmix te heftig is voor een led plantje.duidelijk overvoeding te zien.mischien een 400 watter er boven knallenwant is wel een mooie plant.

Comment

Hey,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk nu ook dat het door de batmix en de voeding van hesi er bij teveel van het goede is.

sorry Trumble Trimmert maar deze dame blijft onder LED Moet een goed lampje zijn met uv en ir..

Ik laat het nog weten met wat foto's wat ze gaat doen ff zonder voeding.

Comment

Oke we zijn weer 1 week verder en heb zojuist weer wat foto's gemaakt.
          Er zijn wat meer bladproblemen er bij. De onderste bladeren krijgen vlekken en kijken geel. Er is gelukkig wel al wat bloei te zien. Ik heb der nu 1 week alleen afgezuurd water gegeven.

hier wat foto's!

DSC00422.jpg DSC00424.jpg DSC00425.jpg DSC00426.jpg DSC00427.jpg

hopelijk kan iemand mij goede raad geven.
          Last edited by MooW; 20 March 2011, 16:26.

Comment

is wel een mooie plantstaan ze niet te nat?

Comment

Volgensmij staat ze niet te nat... De grond voelt droog tot licht vochtig aan dus dat moet goed zijn

Comment

En we zijn weer een week verder. Het begint eigenlijk op een kweekverslag te lijken

Er zijn niet zoveel reactie geplaats en ik weet nog niet zeker of mijn plantje gezond is maargoed ik moet me niet zo druk maken want ze doet het nog steeds redelijk goed al vind ik het zelf.
                Ik geef der nog steeds geen voeding mee met het water, alleen afgezuurd water. Misschien heeft iemand een suggestie dat ik misschien weer (later in de bloei) voeding moet meegeven?

Voor degene die mijn LEDplantje mooi vinden, hier weer wat foto's!

Bloei week 2:
                DSC00440.jpgDSC00439.jpgDSC00444.jpgDSC00443.jpgDSC00436.jpgDSC00432.jpgDSC00441.jpg

Misschien kan dit topic verplaatst worden naar kweekverslagen? of niet?

Comment

Je plantje ziet er netjes uit.
                  Ik zou alleen een paar grote bladeren uit de plant knippen zodat ook het onderste en binnen gedeelte wat meet licht krijgt.
                  Rustig aan met knippen want te veel blad weg halen is ook niet goed.
                  Ook die gele bladeren zou ik zeker afknippen en goed controleren of er geen rottend of afvalblad op je aarde ligt.

Gr..

Comment

die gaat lekker daardenk dat je plant het moeilijk heeft met de badmix en de laage temperatuur van de led.als het binnenkort warmer word zal je zien dat hij het veel meer naar ze zin krijgt.gewoon verdergaan met alleen maar water is denk ik wel een goed idee.

Comment

Goedendag!

Als aller eerste bedankt voor de reacties!

Topsjes ontwikkelen langzaam, op mijn gevoel langzamer dan normaal onder HPS? als ik het zo vergelijk met andere die onder HPS loopt hij iets achter maar dat is al bekend dat onder led de bloei langer duurt. Sinds gister/vandaag is er wel al wat THC productie te zien op de bovenste topjes. Ook heb ik wat blad weggeknipt zoals Cannabiscoen aanrade. En nog steeds krijgt ze alleen water.

Weer wat foto's! Dit keer ook zonder flits.

Bloei week 3:

DSC00453.jpgDSC00451.jpgDSC00458.jpgDSC00460.jpgDSC00450.jpgDSC00452.jpgDSC00461.jpgDSC00449.jpg
                      DSC00459.jpgDSC00448.jpg
                      Last edited by MooW; 3 April 2011, 18:13.

Comment

Ja zo te zien is de bloei wel wat trager dan onder HPS.
                        Voor de rest ziet ze er echt wel heel mooi uit bij jou, mijn complimenten.
                        Bij deze een foto van van het bovenste gedeelte van mijn plantje die een week later als jou plant in de bloei is gegaan.
                        Mijn plant staat onder HPS en heeft de benodigde voeding.

Gr. Coen..04-03C.jpg

Comment

ah flink bezig daar he

Ik zie het verschil inderdaad. Zo ver was mijn plantje vorige week nog niet. Het is ook algemeen bekend nu dat ze onder led gewoon een week achterstand hebben, oftewel 1 week langer bloei. Nouja even kijken wat ze deze week gaat doen

Succes met jou 'kweekje'

Comment

Ik heb hetzelfde probleem met de bladeren en heb ook van alles geprobeerd maar het probleem is bij mij ook niet opgelost,,, de ene zegt te weinig voeding en hier hoor ik overvoeding,,, ik denk dat je gewoon zelf een beetje moet gaan kijken hoe of wat,,,sommigen weten er wel veel vanaf maar veel mensen lulle bull,,,

Comment

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden dat ik een update heb achtergelaten maar het gaat redelijk goed met mijn plantje. Ik heb wat foto's vandaag(zaterdag) gemaakt.
                              Niets is veranderd kwa voeding/water. Wel wat dikkere toppen en veel THC. Op de foto zie je nu wel een spaarlamp in het hoekje, die staat sinds vandaag aan. Dit om te kijken of het aan de LED lamp ligt of aan mijn hele kweek want onderin en de lagere toppen gaan niet hard. Als de toppen veel meer gaan ontwikkelen aan de kant van de spaarlamp dan is deze LED lamp zeker niet voldoende.

Iemand een idee hoelang dit plantje nog moet bloeien? Volgens Nirvana 8-9 weken...

De foto's Bloei week 6

DSC00484.jpgDSC00479.jpgDSC00481.jpgDSC00482.jpgDSC00490.jpgDSC00486.jpg

Comment

Bezig...
                              X