Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele beginnersvragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele beginnersvragen

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum en ook in de wereld van het kweken. Ik heb al heel wat info opgezocht maar zou nu ik een setup heb samengesteld graag weten of deze goed is voor een beginner of dat er nog dingen missen.

    Dit is wat ik ga bestellen:


    Mijn plan is dit: Ik steek 5 vrouwelijke zaadjes in de stekpluggen, als de plantjes dan bovenkomen steek ik de stekpluggen in de grotere potten gevuld met potgrond. Over de potten maak ik dan een soort kweekkast met huishoudfolie voor een hoge luchtvochtigheid. Ook begin ik met het geven van de voedingsstof (gemengd in water). De eerste week meng ik nog met minder ml voedingstof in water, hierna met de normale hoeveelheid gedurende heel de groei. Na ongeveer 2 maanden ga ik de plant 16 uur per dag verduisteren om zo de bloei in gang te zetten. Hierbij geef ik de planten gewoon water (??).

    Wat denken jullie ervan?

    Alvast bedankt,
    Pim

    #2
    Re: Enkele beginnersvragen

    Ik neem aan dat je binnen gaat kweken?

    Wat voor licht ga je gebruiken. Ventilatie? Kweekhok of iets dergelijks? 3,8 liter potjes. Heb je ruimte voor 11 liter of minimaal 6,5/7 liter?

    Grtz Q

    Comment


      #3
      Re: Enkele beginnersvragen

      Hey Quattro,

      Ik ga de plantjes gewoon in de veranda zetten. Hier krijgen ze heel de dag voldoende licht en de temperatuur is daar ong. 22 graden.

      Het spreekt voor zich dat als de plantjes wat groter zijn dat ik ze dan verpot naar 20l potten (of groter).

      Groeten,
      Pim

      Comment


        #4
        Je moet ook zorgen voor een lichtdichte ruimte waar ze in kunnen staan . Verder kan ik je niet helpen denk ik, ben mezelf ook nog aan het informeren op de site, maar alvast sucess
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

        Comment


          #5
          Re: Enkele beginnersvragen

          Als je ff een paar week wacht kun je ze bij bovenkomen buiten zetten zonder rompslomp van hokjes, folie e.d.
          Voeding geef je pas als ze het nodig hebben, niet eerder.
          Verduisteren doe je bij laat- of langbloeiers, maar zie het nut bij een gewone 8 weker er niet in.
          Het is je eerste kweek, niet te moeilijk doen, zelfs niet met de keuze van je zaden, dat kan later wel als je het in de vingers hebt!

          Comment


            #6
            Re: Enkele beginnersvragen

            waarom wil je zaadjes op laten komen in stekblokjes ? kan ook gewoon in de grond hoor (doet dat plantje pas eum .... ettelijke duizenden jaren dus ervaring zat).

            scheelt weer 1,80 ... lol
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment

            Bezig...
            X