Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloei blijft uit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bloei blijft uit

Korting op 420shop
    Hoi,
    Ik heb 9 white widow planten staan. Ze hebben 4 weken op 18-6 gestaan en staan nu 4 weken op 12-12 maar geen enkele plant is al in bloei gekomen.
    Het is de eerste keer dat ik kweek en ik zal wel een aantal fouten gemaakt hebben maar ze zien er vrij gezond uit. Niet al te groot maar voor de rest, hele grote, mooi groene bladeren. In totaal staan ze onder 13 x 24W spaarlampen 2700, in potten van diameter 30cm. Gewone potgrond, voeding canna (groei & bloei).
    Enfin, ik vind gewoon heel weinig info over planten waarvan de bloei op zich laat wachten. Iemand een idee?

Re: Bloei blijft uit

kben zelf ook amateur, maar is het tijdens de "nacht" donker genoeg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joopbreda View Post
      Hoi,
      Ik heb 9 white widow planten staan. Ze hebben 4 weken op 18-6 gestaan en staan nu 4 weken op 12-12 maar geen enkele plant is al in bloei gekomen.
      Het is de eerste keer dat ik kweek en ik zal wel een aantal fouten gemaakt hebben maar ze zien er vrij gezond uit. Niet al te groot maar voor de rest, hele grote, mooi groene bladeren. In totaal staan ze onder 13 x 24W spaarlampen 2700, in potten van diameter 30cm. Gewone potgrond, voeding canna (groei & bloei).
      Enfin, ik vind gewoon heel weinig info over planten waarvan de bloei op zich laat wachten. Iemand een idee?
      Al eens aan meer of betere verlichting gedacht. Ik heb een micro kweek met 4 WW met 10x23watt lampen. Werkt prima.

Grtz Q

Comment

Kheb deze winter ook zoiets gezien bij iemand en daar was het door koude nachten te hebben dat ze veel stil gestaan hadden

Grtz Hash
        Geniet nooit met mate !

Comment

Temperatuur of sluiplicht, 1 van de 2. Of een combinatie van de 2.

Comment

Ok, ik had al zo'n vermoeden... Ik heb er nog even over gezwegen om te kijken of het ter sprake zou komen maar ze hebben idd serieus koude nachten gehad. Ze staan op zolder in een gedeeltelijk open kast. Ik heb de dag en nacht omgedraaid zodat het beetje warmte van de spaarlampen toch nog iets zou verbeteren maar er zijn nachten geweest van 5 graden! Enfin, nu is het toch al een tijdje wat warmer en ondertussen zakt de temperatuur er nooit onder de 15 graden. Nu weet ik wel dat de ideale temp hoger ligt, maar ze zien er voor de rest gewoon vrij goed uit. Niet groot maar massief grote bladeren, mooi groen.
            Overdag ('s nachts voor de planten dus) staat er een ventilator te draaien, en de kast is zowiezo open vooraan dus zuurstof of stilstaan is het probleem niet denk ik.
            Ik kan het niet over m'n hart krijgen er de brui aan te geven maar wat zouden jullie doen?
            @Hasharin : zijn de planten uiteindelijk nog in bloei gekomen?
            Thanx voor de reacties mensen

Oh ja, nog vergeten, het is er echt pikkedonker als de lichten uit zijn...
            Last edited by ceBep; 28 March 2011, 19:32. Reden: dubbelpost, lees de regels omtrend dubbelposten a.u.b.

Comment

De planten schieten uiteindelijk altijd in de bloei.
              Je kan ze een tijdje in het totale donker zetten(bijvoorbeeld 3 dagen). dan zouden ze zeker moeten gaan bloeien. De naam daarvoor is verduisteren als je dat nog wilt googlen.

Comment

@wiet smurf : thanx voor je reactie. Ik ga ze nog een weekje zo laten doen (ze zijn zowiezo vrij klein dus een beetje groei kan geen kwaad). Als ze dan nog niet in bloei komen, ga ik ze eens een paar dagen in volledige duisternis zetten.

Comment

Hoi Joop , die planten hebben een warmte kabel gekregen en een kacheltje en zijn dan mooi gaan bloeien , wel met een achterstand van 5 weken .

Grtz Hash
                  Geniet nooit met mate !

Comment

@Hash : Heb ik ook overwogen maar ik vind verwarmingselementen nogal gevaarlijk, zeker omdat ik vaak niet thuis ben. Misschien dat ik voor 's nachts toch maar een kacheltje moet voorzien...
                    Omdat het m'n allereerste kweekje is, dacht ik, ik probeer het zonder verwarming, lukt het, zoveel te beter, lukt het niet, spijtig. Maar nu ze er zo staan te blinken, zou ik het toch zonde vinden dat ze maar half z'n gat gaan bloeien.

Comment

Beste joopbreda,

Het is op dit forum niet toegestaan om te dubbelposten. Dubbelposten is het plaatsen van 2 of meerdere berichten onder elkaar, in een korte tijd.

Je kunt je vorig bericht aanpassen door op de 'BEWERK'-bericht knop te drukken.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag, ik zal nu voor de laatste keer je berichten (#6-7) samenvoegen.

Met vriendelijke groet,
                      vale.

Comment

Comment

lander op 18/6 staan na 7 weken maar in bloej gaan

Comment

Bezig...
                          X