Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereidend werk (goed begonnen is half gewonnen!) vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Voorbereidend werk (goed begonnen is half gewonnen!) vraagjes

Nog een vraagje, toen ik in de growshop ben gaan kijken zei de eigenaar dat je ze niet hoeft te verpotten, dit levert nl meer stress op. Is het aangeraden om ze meteen nadat ze ontkiemt zijn (ik heb ook van die kokosblokjes) in de grote pot te steken?

Thanks
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

Comment

Het gaat om de ec waardes, eerst zaadje(met of zonder coco's blokje) in stekgrond, daarna in de lightmix, voor de bloei all mix (je zou stek grond en allmix of batmix kunnen mengen, om lightmix te vervangen).

Zaailingen hebben de eerste tijd nagenoeg geen voeding nodig, bij een te hoge ec krijg je problemen.....

Grtz.

Comment

Maar je kan gewoon 1 pot gebruiken? Als ik ze als zaadje in stekgrond laat komen, en de grond dan vervangen door lightmix, moet het lukken? En die stekgrond, is dat gewone grond van een bloemenzaak? Dan ga ik stekgrond en allmix kopen, en dan lightmix zelf maken..

Comment

Als je 10l potten als maximale volume gebruikt, http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ese-Amnesia(je (je had hem al gevonde zag ik lol).

Ff goed door lezen, dan komt het goed....

Stekgrond, gewoon in een bloemenzaak halen.

Grtz.

Comment

Ok dus het is mogelijk, als ik op het begin maar stekgrond geef en dan overstappen naar lightmix, en tijdens de bloei allmix, got it
            Zijn er dingen waar ik op moet letten bij het kopen van de stekgrond?

Comment

Zou gewoon 2x over potten, tenzij je met 65l pot werkt, ivm wortelschade.

Ec waarde van +/- 1.0, merk maakt niet zo veel uit denk.

Grtz.

Comment

Tips afstelling:

- Voor een betere warmtecirculatie rondom de lamp, plaats de clipventilator aan de binnenwand en laat hem richting lamp blazen.

Hierdoor is de temperatuur ook beter in je ruimte met je thermostaat te regelen en beter verdeeld onder de lamp. Ook komt dit de ventilatie van je ruimte ten goede, betere verdeling warmte voor je kindjes en de voetjes zullen zich beter ontwikkelen. Moet overigens geen stormwindzijn.

Plaats deze ventilator achter dezelfde tijdschakelaar als de lamp, bij donker eerst uit

- Plaats je thermostaat van je Fan-control ter hoogte van je bakken, voor betere leesbare betrouwbaarheid (gebruik een aparte thermometer ter controle ter hoogte van je bakken).

Indien je de thermostaat ter hoogte van de lamp hangt zal deze te warm worden door de rechtstreekse warmte van de lamp. Je krijgt hierdoor niet een juiste themperatuur in je ruimte.

- Haal het filter er in de eerste periode er gewoon af, dit scheelt veel capaciteit en je afzuiging heeft het hierdoor eenvoudiger.

- Mocht je temperatuursproblemen krijgen, zuig koude lucht aan van buiten. Zorg dat je kindjes niet in de tocht staan bij de inlaat

- Gebruik 1 eindgroep voor altijd de lamp en de ventilatie (indien aardlek beveiliging van de ventilatie er uit zal springen, bij gebruik 2 aparte groepen, dan zal de lamp blijven branden met hoge temperaturen tot gevolg)

- Hang rook melder boven je ruimte

- Plaats desgewenst thermische beveiliging in je elektrische circuit, werkt eigenlijk omgekeerd als een thermostaat (stel in je ruimte wordt het 60 graden, dan gaat de spanning er blijvend af!)
                Last edited by Cruzie; 6 April 2011, 19:17.

Comment

Een rookmelder plaats je in je kweek ruimte ivm je koosltof filter, rook/co2 brandmelders kunnen er buiten.

Grtz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cruzie View Post
                    Tips afstelling:

- Voor een betere warmtecirculatie rondom de lamp, plaats de clipventilator aan de binnenwand en laat hem richting lamp blazen.

Hierdoor is de temperatuur ook beter in je ruimte met je thermostaat te regelen en beter verdeeld onder de lamp. Ook komt dit de ventilatie van je ruimte ten goede, betere verdeling warmte voor je kindjes en de voetjes zullen zich beter ontwikkelen. Moet overigens geen stormwindzijn.

Plaats deze ventilator achter dezelfde tijdschakelaar als de lamp, bij donker eerst uit

- Plaats je thermostaat van je Fan-control ter hoogte van je bakken, voor betere leesbare betrouwbaarheid (gebruik een aparte thermometer ter controle ter hoogte van je bakken).

Indien je de thermostaat ter hoogte van de lamp hangt zal deze te warm worden door de rechtstreekse warmte van de lamp. Je krijgt hierdoor niet een juiste themperatuur in je ruimte.

- Haal het filter er in de eerste periode er gewoon af, dit scheelt veel capaciteit en je afzuiging heeft het hierdoor eenvoudiger.

- Mocht je temperatuursproblemen krijgen, zuig koude lucht aan van buiten. Zorg dat je kindjes niet in de tocht staan bij de inlaat

- Gebruik 1 eindgroep voor altijd de lamp en de ventilatie (indien aardlek beveiliging van de ventilatie er uit zal springen, bij gebruik 2 aparte groepen, dan zal de lamp blijven branden met hoge temperaturen tot gevolg)

- Hang rook melder boven je ruimte

- Plaats desgewenst thermische beveiliging in je elektrische circuit, werkt eigenlijk omgekeerd als een thermostaat (stel in je ruimte wordt het 60 graden, dan gaat de spanning er blijvend af!)

Ok bedankt, het meeste wist ik maar toch leuk om zo even herrineringen te krijgen, dan onthoud je het beter !

Comment

Ben vandaag deze luchtbevochtiger gaan halen : http://www.prijsvechter.nl/shop/huis...oducts_detail/

Is dit ok? Laag in wattage en een redelyke opslagcapaciteit. Graag beoordelingen

Thx

Comment

Gebruik zelf een type die het water verdampt ipv verneveld.

Bij een vernevelaar weet ik niet zeker of het water word opgenomen door de lucht, of dat deze neer daalt op de dames, met mogenijk bladschade tot gevolg.

iemand?...

Grtz.

Comment

Heb hem even aangezet en hij verdampt precies ook. Zelfs als ik mijn hand op 1 cm van het gat heb komt er geen druppeltje op mijn hand, ik neem aan dat het dan in orde is?

Comment

Medusa werkt prima, ik heb er ook eentje. Grtz Q

Comment

Welke is Medusa? Heb nog eens getest en dit exemplaar heeft geen risico's voor de plant, nergens druppelvorming, enkel een stoomachtige uitscheiding

Comment

Hoi,

In je hok plaatsen in een hoek tegenover je afzuiging en ventilator van je lamp.

Laat de uitgang van de bevochtiger omhoog uitstromen richting wand van je ruimte...

De nevel zal zich door de luchtcirculatie eenvoudig verspreiden. (scheelt ongeveer 20-30% luchtvochtigheid (aan-uit)) afhankelijk van je capaciteit.

Je moet hem wel iedere dag vullen...

Comment

Bezig...
                                X