Ik ben aan het zoeken naar een HPS setje, deze wat ik gezien heb https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en...-600-watt-bulb is voor 600watt maar kan je tot 250watt terugdraaien. Nu ga ik de 600watt niet gebruiken de eerste tijd puur alleen omdat mijn tent te klein is. En wellicht als de platen te hoog worden ook terug moet naar 250watt. Omdat het tentje maar 160cm is. Nu heb ik wat zitten lezen, als je zo'n 600wat lamp terugdraait dan kan hij of niet goed starten of niet het goeie spectrum afgeven. Of kan ik dan beter een 400w lamp erbij kopen. Wie kan me helpen
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanschaf lumii set
Collapse
X
-
Als onervaren kweker heb ik toevallig problemen met me evsa gehad en het dimmen van een lamp van 600 naar 400 met het starten. Dit kon komen door een verouderde evsa of de lamp was te hightech voor me equipmend. Ik kan niet in je portemonee kijken maar ik heb wel gemerkt als je iets goedkopers neemt merkloos dat je binnen een jaar het product vervangt door een betere versie. Waardoor je uiteindelijk 3x zoveel kwijt bent. Zelf zou ik een bulb van 400 watt kopen als je op 400 draait en een 250 als je op 250 draaid. je haalt gewoon het maximale uit je lamp kwa kleur warmte en waarvoor de lamp gemaakt is om tot ze recht te komen.
Plug & Play Verlichting set, 600 watt HPSNieuw binnen, onze vernieuwde Plug&Play 600 Watt HPS verlichting set.Met hoogwaardige veilige VSA van MasterGEAR En de Groei en Bloei HPS lamp van LUMii.Geen losse kabels of kroonsteentjes, maar Plug&Play, is dus gemakkelijk stekkers pluggen, en het werkt. Door de veilige behuizing met zekering, is dit de set voor iedereen.
dit zal ook niet top of the bill zijn maar wel een redelijk b merk ipv een heel onebekend merk.
lastig altijd uitzoeken van spullen in de jungle van de kweekspullen er is zo veel.
-
600W evsa hoort een 600W lamp in !!!
Je moet daar geen 400 of 250 in gaan steken.
Ik zie bij die advertentie precies niet staan welke lamp erbij zit, en dat is het belangrijkste.
De Lumii Sunblaster 600W is volgens mij de juiste keuze bij een dimbare/+boost 600W evsa.
Lumatek heeft ook de nieuwere lampen, maar die zijn wel wat duurder.
Je hebt een lamp nodig die specifiek voor Evsa is en die dimbaar is. (MH/HPi is niet dimbaar)
Alle oude hps lampen, zoals bijv. de Sylvania en Philips Son-T zijn niet geschikt voor Evsa.
Gebruik je de juiste lamp dan geeft het geen problemen.
De kleurtemperatuur is normaal rond de 2100K, dus stel dat het 2300K (iets blauwer) wordt als je dimt ga je dat echt niet merken.
Die paar extra blauwe fotonen zijn juist mooi meegenomen tijdens de groei.
Heel veel zelfbouwers gebruiken leds van 3000-3500K tijdens de hele kweek, das nog wel een paar flinke stappen blauwer.
* dat setje wat de Pro hierboven aanraadt is met een VSA en dat is geen EVSA.
- Likes 1
Comment
-
Heeel nice deze info QnQ mijn philips son-t had ook start problemen op 400 watt. Heb nu een GE er ingedraaid diestart altijd zei de growshop. volgende week wil ik toch die philips son-t erin draaien en dan niet gedimt maar op 600watt starten. |Ben benieuwd of het goed gaat en niet me oudere evsa het gewoon simpelweg niet goed aan kan.
En ik had het nog gevraagt bij de winkel is die 600 philips gewoon dimbaar. Ja natuurlijk geen probleem. Weer een leer momentje erbij.
maar bij 600 watt moet hij gewoon doen wat van hem gevraagt word dus?
Comment