Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veel vocht in flat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: veel vocht in flat.

    Korting op 420shop
    Hello.
    Sorry, ik ken helemaal niets van forums en topics, ik heb proberen zoeken maar vind de juiste topic niet.
    mijn probleem is:
    ik heb alles aangeschaft om een eerste maal binnen te proberen, tent+400w hps met afzuigsysteem, digitale ballast en alles wat men nodig heeft,
    ik heb een kleine apartementje dus was het niet makkelijk om er een plek voor te vinden maar uiteindelijk toch wel een aardig plekje gevonden.
    nu dat alles zo goed als klaar staat denk ik eigenlijk... is dit wel een goed idee?
    ik bedoel, ik heb veel vocht in huis, op sommige plaatsen ontstaan er schimmelvlekjes, ook in de kasten op mijn vrouw haar schoenen bijvoorbeeld,
    en die zitten netjes opgeborgen in de kast in dozen, en toch geraakt er de schimmel in.
    ik vertelde dit vandaag aan men beste maat die er veel van kent, en die zij:
    dont do it! you will f*k your whole run...
    de schimmel zou dus naar binnen gaan en alles aantasten.
    is dit waar?
    ook met een constant draaiende ventilator en afzuiger?
    plus snachts de hps met veel warmte aan...
    wat is jullie mening?
    iemand ervanring?
    please help.
    als het echt niet kan ben ik heel veel geld kwijt aan heel mijn systeem.
    alvast bedankt, grtz

    #2
    Kuisen,kuisen en nog een kuisen !
    Je woning verluchten is ook belangerijk.

    plaats een ontvochtiger in de ruimte ? Het zal je wel nog eens een paar honderd euro kosten voor een goede. Hoeveel is de luchtvochtigheid gemiddeld binnen ?

    als je schimmelplekjes op de muur naast je tent hebt en je zet dan de afzuiging op ga je zeker prijs hebben in bloei.

    Als je de woning huurt kan je toch eens best met je huisbaas overleggen wat er kan gebeuren aan het vochtprobleem. Als de woning van jou is , zou ik eerst dat proberen oplossen. Zodat je allesinds in een schimmelvrij huis woont.
    Is niet alleen ongezond voor de plantjes maar vooral voor jezelf.

    Veel succes !

    Comment


      #3
      Meer stoken.


      Je planten gaan je luchtvochtigheid in huis nog veel hoger maken. (tenzij je direct naar buiten afblaast)

      Je kunt ook voor 100/200 euro een goeie luchtontvochtiger aanschaffen, dat gaat ook wel wat helpen.
      Maja, duur in aanschaf en meer stroomverbruik.

      Je hebt al schimmel in je flat, dus waarschijnlijk is je luchtvochtigheid al een aardige tijd te hoog. (ook niet aan te raden voor de gezondheid)
      Zou toch je huis ff een maand goed warmstoken als je er aan wil beginnen. Is wel een risicotje...


      Edit: eigenlijk is dit gwn precies wat Nirvana hierboven ook al zegt..


      Schaf ff wat vochtmeters aan om te kijken wat je luchtvochtigheid nou precies doet.
      Last edited by Nederhigh; 17 December 2021, 16:32.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        bedankt voor de snelle reacties,
        ik huur dit apartement al bijna 10 jaar.
        huisbaas is er niet over aan te spreken en verluchten doe ik elke dag.
        luchtvochtigheid is tussen de 50 a 60 in de living en tot 90 in de badkamer na douchen...
        dus zoiso, hoe het er momenteel voor staat zou ik dit alles voor niets doen want de schimmel zal zijn weg naar binnen vinden en alles stuk laten gaan dan?
        ok

        Comment


        • KingOfTheBongo
          KingOfTheBongo commented
          Editing a comment
          Ja man gewoon planten die dingen.
          Ik had ze al staan omdat het uiteindelijk gezonder is.
          Heb er zelfs 1 in de tent staan nu.
          Wil hem wel gaan verplaatsen naar buiten de tent nu de filter er hangt.
          Beetje kijken waarmee die lv stabiel blijft, in of uit de tent.
          Zou je er meer moeite voor moeten doen, ja dat wel.
          We gooien 2/3x per dag alle luchtontvochtigers leeg.
          En stoken, stoken, stoken.
          Om schimmel tegen te gaan, oud huis...
          Risico van je huis warm stoken is wel dat warme lucht meer vocht vasthoud dan koude lucht.
          Dus goede luchtontvochtiger(s) 1, maar denk zelf 2 is wel nodig.
          Voor de rest de schimmel niet onbehandeld laten, dan groeit het gewoon lekker door.
          Maar onmogelijk is het zeer zeker niet.
          Het risico blijft alleen wel altijd groter

          Zou sowieso zonde zijn niks te doen met je spullen.
          Last edited by KingOfTheBongo; 18 December 2021, 10:45.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Warme lucht kan inderdaad meer vocht bevatten dan koude lucht. Daarom DAALT de LV ook zodra je de kachel aanzet of de lampen. Hoe warmer hoe lager de RELATIEVE luchtvochtigheid. Ik zit soms onder de 30% juist doordat ik het zo warm heb in het hok. Gelukkig komt er nog wat water vrij bij de verbranding van aardgas anders zat ik denk ik ergens rond de 5%.

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Met de natuur spelen is niet makkelijk

          Ik heb wel is gelezen dat je voor eigen God moet spellen

        #5
        Je geeft je huisbaas wel een reden om de vochtproblemen op u af te schuiven moest dat zo ni zijn. Want zo'n tent vol planten zorgt wel voor een hogere LV.

        Comment


        • Svenson85
          Svenson85 commented
          Editing a comment
          das zeker waar, maar de uitgang gaat wel recht naar buiten door een raampje...

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ja, ook met een goeie afzuiging?

        #6
        thx king, heb mijn motivatie terug gevonden
        wish you all a good day,

        Comment


        • KingOfTheBongo
          KingOfTheBongo commented
          Editing a comment
          Als je het niet probeert weet je het tenslotte nooit 😃
          Houd ons up to date.
          Ik blijf het graag volgen

        • Svenson85
          Svenson85 commented
          Editing a comment
          ok

        #7
        ja... heb binnen in 2 ventilators en 1 afzuigsysteem met koolstoffilter

        Comment


          #8
          Eff verwarming uit en minstens 2x per dag ALLES minstens 10min. wagenwijd openzetten.
          Mensen houden alles potdicht met vochtige ongezonde lucht als gevolg die moeilijk opwarmt, maar het feit is de meubels koelen niet af dat klein kwartiertje waarbij de boel in een mum terug is opgewarmd.
          Volgens mij werkt de afzuiging eerder voordelig?
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat zou ik persoonlijk dus niet doen. Wil je echt snel je ruimte droog hebben.. zet de verwarming maximaal aan en de ramen tegen elkaar op een kier. Je zult merken dat je na een uurtje of 2 zelfs droge lippen krijgt.

          #9
          Dehumificator aanschaffen.

          Wordt de was ook binnen gedroogd? Dat zorgt in de meeste huishoudens voor schimmel en teveel vocht.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Condensdroger aanschaffen of warmptepompdroger... ben je daar van af.

          • Svenson85
            Svenson85 commented
            Editing a comment
            hey,
            nee ik heb een apart washok.
            en het huis is niet ZO vochtig,
            toch wel rond de 70¨% nu in de winter.
            maar ik denk wel dat het zal lukken,
            ik ga een goede uchtontvochtiger kopen en deze close bij de tent plaatsen,

          • Honky tonk
            Honky tonk commented
            Editing a comment
            In de winter als het vriest gaat de luchtvochtigheid juist naar beneden.

          #10
          Hoezo is je huisbaas daar niet op aan te spreken ?
          Das onzin he..je huisbaas is verantwoordelijk voor de woning, mits je het niet zelf veroorzaakt.

          Een hoge lv in de woning is slecht voor de constructie en ongezond voor de bewoners.
          Het kan leiden tot ademhalingsproblemen en luchtweginfecties.
          Er is 50% meer kans op het ontwikkelen van astma in een woning met hoge LV.

          Een luchtontvochtiger naast je tent gaat niet helpen.
          Zeker niet die dingetjes van 100-200 euro, die doen zo goed als niks in een woonruimte.

          -------

          Huurverlaging vragen vanwege schimmel

          Als er sprake is van schimmel in een gehuurde woning, dient u dat als huurder meteen schriftelijk aan de verhuurder te melden. De verhuurder moet worden gevraagd om het mankement aan te pakken.
          Indien de verhuurder het gebrek niet kan verhelpen, kan de huurder huurverlaging vragen.
          Voorwaarde voor huurverlaging is wel dat de schimmelvorming niet te wijten is aan woongedrag van de huurder zelf, maar bijvoorbeeld aan bouw- of constructiefouten of achterstallig onderhoud.

          Twistpunt is ook vaak wie de schimmel moet verwijderen en wie de kosten van verwijdering moet betalen. Uiteraard is ook dan van belang wat de oorzaak van de schimmel is.

          En kunt u het als huurder niet met de verhuurder eens worden over de oorzaak van de schimmelvorming, schakel dan de Huurcommissie in.
          En bedenk bij dit alles: schimmel kan zeer schadelijk zijn voor de gezondheid.
          Maak er als huurder dus snel en serieus werk van.


          Bron en meer info: https://financieel.infonu.nl/geld/12...-schimmel.html
          Last edited by Nederhigh; 1 January 2022, 13:57. Reden: Post terugzetten
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Svenson85
            Svenson85 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de goede uitleg.
            Inderdaad, de douche van de bovenbuur was ongeveer 3 jaar geleden volledig lek gegaan.
            Heb fotos van het begin tot het einde,
            Heb hem al veel gezegt en gevraagd wanneer hij het zou laten herstellen,
            Ik zou een nieuwe badkamer krijgen in september.
            Huishuur mooi opgeslagen met 15Euro, nu dus 720 voor een apartementje met 1 slaapkamer, living, klein keukentje met wel een zalig grote tuin.en een washok,
            Ik woon ook zoals denk ik vaak in NL half onder de grond.

            Buiten al dit, denk ik wel dat het goed te doen is om een run te lukken.
            Enkel de badkamer heeft zwarte schimmelvlekken.
            De plaats waar de tent komt is vlak naast een raampje, dus met wat knutselwerk zal de oude lucht recht naar buiten gaan.
            Dat plus een luchtontvochtiger zal het zaakje wel redden hoop ik
            Heb nu een ander probleem,
            Ik kan niet starten door de online shop :
            ONLINE TOPGARDEN
            Ik bestel 4december alles wat ik nodig heb.
            volledige tent plus alle benodigdheden.
            Na lang APPen en geduld krijg ik vrijdag een eerste levering.
            -2 koolstoffilters,
            -2afzuigsystemen,
            -2afvoerslangen- van al deze zou ik normaal maar 1 stuk moeten krijgen want heb maar 1 set besteld.
            -1 HPS lamp. geen koppelsuk, noch reflector.
            -perliet
            -magnetische ballast (van de set)
            --digitale ballast lumatek (zelf besteld)

            Ik neem contact op en zeg dat ik niet alles ontvangen heb en ook de tent niet.
            Zegt hij: klopt en maandag wordt de rest verzonden want blijkbaar zijn alle andere onderdelen nu ook op stock.
            en zegt hij, er gaan ook 2 tenten toekomen, er is ergens iets fout gegaan.
            inderdaad zaterdag kwam de post met 2 tenten.
            Dus ik zit met 2 halve tent setups waar ik momenteel niets mee kan doen.
            Ik neem al sinds maandag contact via whatsapp maar niets van antwoord,
            Berichten worden zelfs niet gelezen.
            Heb geschreven dat als ik vandaag geen nieuws heb ik over ga naar klacht indienen bij het ACM.

            Wat zouden jullie hiermee doen?
            Groetjes, en bedankt voor jullie hulp.
            Respect voor dit forum.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            OTG neemt het niet zou nauw met het klantencontact, dat heb ik al vaak zat ervaren helaas

          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Zou sowieso niet al je spul bij OTG kopen, de politie doet daar regelmatig invallen en gaan vervolgens op bezoek bij klanten die in de orderhistorie opvallen inzake hennepteelt.

          #11
          Ik heb nu alles om te starten,
          eindelijk...
          tent, afzuiger, koolstoffilter, ventilator, lamp 400w, lamphouder met kap,
          potten, potgrond, perliet.
          digitale ballast lumatek 400w.
          nu wou ik nog weten, er zit geen schakelklok bij en ook geen luchtvocht meter en thermometer.
          welke schakelklok raden jullie mij aan? ik wil het zo veilig mogelijk doen.
          ik heb namelijk ergens gelezen dat het zeer gevaarlijk is om een goedkope tijdschakelaar te kopen. alvast bedankt
          ps: kan niet meer wachten

          Comment


            #12
            Hoe gaat het nu?

            Comment


            • Svenson85
              Svenson85 commented
              Editing a comment
              hallo, wel, alles is gedaan... we zijn nu 3 maand verder, ze staan te drogen
              alles ziet er prima uit
              geen schimmel en mooie oogst (RH was constant tussen 40 en 55, nooit hoger en heb er niets voor hoeven doen) zeer tevreden voor een eerste keer
              heb al een paar keer geproefd en ben zo ontzettend tevreden, bedankt iedereen die me gesteund heeft.
              volgende run zal ongeveer binnen 2 weken beginnen, deze keer ga ik voor cali cookies gelato

            #13
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • KingOfTheBongo
              KingOfTheBongo commented
              Editing a comment
              Dan heb je de ronde vlug afgerond, meteen 12/12 gezet?
              Wietje ziet er verder goed uit

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Ja lekker wietje wi !

            • Svenson85
              Svenson85 commented
              Editing a comment
              zalig weedje, nee heb ze 3 weken laten groeien... thx voor alle tips, is echt niet slecht voor een eerste keer. ben zeer tevreden
          Bezig...
          X