Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hps

Korting op 420shop
    Ik wil graag een hps kweekje gaan doen. Maar weet niet of ik aan een lamp genoeg heb. Ik lees op het gewone internet dat een hps lamp van kalvijn2000 genoeg is voor de groei en de bloei? Nu zal het beter zijn om voor de groei een andere lamp in te draaien. Maar dus hier d vraag. Is zo'n 2000kalvijn lamp goed genoeg

Wow...
    Ik denk niet dat Kalvijn het leuk vind als je zijn naam met de kleurstandaard voor licht verward, dat heet Kelvin.
    Onder een HPS lamp kun je groeien en bloeien. Je hebt geen andere lamp nodig.
    Last edited by Nederhigh; 1 January 2022, 14:26. Reden: Bericht terug zetten
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Denk vooral dat je nog wat kennis tekort komt.
      Misschien is het verstandig om je ff goed in te lezen over wiet kweken.
      Genoeg informatie te vinden hier op het forum.

Hoeveel wiet wil je ongeveer kweken?
      Een hps lamp kan, maar wil je dan een 250, 400, 600 of 1000 watt lamp?

Dat is dus afhankelijk van het formaat van je kweekruimte, en hoeveel je graag wilt oogsten.

Misschien is een leuke plug/play led wel handiger.
      Wel wat duurder, maar veel makkelijker, en minder stroomrekening.
      ​​​​​​
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• Honky tonk
        Honky tonk commented
        Editing a comment
        Ik ben hier toch al een tijdje aan het lezen. Mijn excuses, die kalvijn he!! Ik lees hier dat je met led komt bij aan het verwarmen. Dan ben je dezelfde stroomkosten kwijt als met hps. De tent komt op een vrije kamer, ik heb een setje gevonden op marktplaats met evsa die je kan terugdraaien tot 250watt. Maar ik de jndat 400watt ook wel gaat in tentje van 60bij60. Zo niet gaat ie op 250wat

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Klopt wel redelijk.. Led verwarmt wel degelijk iets bij, afhankelijk van de led een graad of 3t/m8. Als je op een al verwarmde kamer gaat kweken zou ik geen hps nemen, maar op een koude kamer kan dat anders zijn.
        Eigenlijk is het dan wel gunstig om 's nachts als de lampen uit zijn alsnog bij te verwarmen ivm dauw en toprot.
        Met cv verwarmen is nog altijd goedkoper dan met sroom. Of je dat nou met hps of met een elektrische kachel gaat doen. Je bent dus op de lange termijn het goedkoopste uit met combi cv/led. Als je dat niet hebt, kan hps inderdaad alsnog een hele mooie optie zijn.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik vermoed dat Honky Tonk een vertaler gebruikt voor zijn teksten. In huis zou bij verwarmen normaliter niet noodzakelijk moeten zijn. Als het dan wat kouder is op de kamer kan de lage temperatuur met led wel eens een voordeel zijn. Het temperatuurverschil is dan veel kleiner.
    Bezig...
    X