Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detectie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Detectie

    Korting op 420shop
    Goeiemiddag beste mede-Growers.

    Ik woon sinds kort in een appartementsblok en nu is het aan mn oren gekomen dat meerdere ontladingslampen kunnen opgespoord worden door apparatuur aangesloten op de hoofdverdeler van het gebouw waarin ze staan opgesteld .

    Dit heb ik namelijk uit het boek " Marihuana Binnenteelt " van Philippe Adams .
    Nu vraag ik mij af in hoeverre ik dit serieus moet nemen ?

    Ook weet ik dat er ontstoringsapparatuur bestaat die op de massa kan worden aangesloten . Maar WAAR in godsnaam kan ik dit verkrijgen ??

    MVG
    Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

    #2
    Re: Detectie

    Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de appartementsbeheerder in de distributiekast kan zien dat er gasontladingslampen zijn aangesloten. Overigens vraag ik me wat een hobbykweker aan moet vangen met meerdere HPS-lampen. Met een lamp van 600 watt kun je ruimschoots in eigen behoefte voorzien. Frequentie- of netvervuiling kun je voorkomen met een sperfilter. Hierover is een topic op dit forum.

    Comment


      #3
      Re: Detectie

      Ja maar ik kweek met 2 lampen van 400 watt omdak ikzelf persoonlijk vind dat het licht beter verdeelt wordt .
      Dus zou ik zeker niet willen dat ik daarom ons goeie vrienden de petten aan mn huis heb .
      Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

      Comment


        #4
        Re: Detectie

        HPS lampen zijn niet de enige stroomverbruikers met een opstartpiek. Inductiekookplaten en strijkijzers pieken ook enorm. Het enige wat bij HPS lampen kan voorvallen is dat de terugvoer frequentie en spanning niet congrueert met de netfrequentie en spanning. Een sperfilter per vsa kan dit voorkomen. Of elektronische vsa's gebruiken, want die schijnen het net niet te vervuilen. Die hebben trouwens wel een hogere opstartpiek dan magnetische vsa's.

        Comment


          #5
          Re: Detectie

          Ik denk niet dat de beheerder het kan zien, anders zouden er namelijk erg veel mensen worden opgerold.

          Comment

          Bezig...
          X