Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorgroei kastje van 16/8 naar 18/6 zetten kan dat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

voorgroei kastje van 16/8 naar 18/6 zetten kan dat?

Korting op 420shop
    Goeie dag mede kwekers.
    Zelf heb ik een zelf gebeund voorgroei kastje met 1 White widow 5 weken en 1 net gezaaide ak47 7 dagen jong waar ik ooit stekken van wil snijen. Nu zie ik dat in voorgroei kasten/tenten op 18/6 staan langer licht hebben dan ik en daarom ook sneller groeit.

Mijn vraag nu is kan ik van 16/8 naar 18/6 zonder al te veel stress?

Zelf dacht ik als je van de lente naar de zomer gaat worden de dagen ook langer. Pas bij korter licht dat hij gaat bloeien.

Ben benieuwd naar de reacties
    Attached Files

Maakt niet uit ! Gewoon 2 uur langer laten draaien.
    Je lamp mag wel een pak dichter voor die kleine zaailing. Daar zit veel te veel strek op.

verpotten en dieper in de grond plaatsen.
    desnoods verhoogje zoeken voor hoger te komen.

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ja het is een beetje rottig in het kleine kastje. Even ophogen is een goeie van je thnx. Gelukkig komt me voorgroei tentje deze week binnen die is wat groter dan kan ik het allemaal een beetje beter inrichten. Ga gelijk ff ophogen 😁👍

Spaarlamp.mag echt op 2 cm of zo.

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ja in het begin deed ik dat bij de white widow en door de lamp warmte krulde 2 bladeren op. dus nu 5-10 cm probeer ik aan te houden. Ga vandeweek een oude hps spijker kap ombouwen met 4 e27 fittingen erop.

Deze schroef ik op die oude spijker kap een beetje verdeelt. Dan 4 of 6 van die 14watt spaarlampen er op. Fittingen waren 1.50 per stuk en lampen zijn 3 euro per stuk. Lekker goedkoop
    Attached Files

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Als je een paar euro meer uitgeeft dan kun je ledspotjes/lampjes met een e27 fitting
      gebruiken. Soms moet je de witte plastic kap er af slopen. Is iets efficiënter qua licht.

Mooi filmpje op YouTube: "DIY led migro" intikken en dan kom je er wel. Kerel legt het allemaal rustig uit. Als je led.gebruikt heb je die spiegelkappen niet nodig voor de reflectie. Met de juiste lampen gaat het licht meer gebundeld 1 kant uit naar je gewas.

Heerlijk droge kerel vind ik.
      Last edited by kelderkastje; 21 January 2022, 19:08.

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ik heb ook 2 led spotjes voor de groei. Maar ik merkte in het kastje met 1 led spot en 1 spaarlamp. Dat de plant sneller groeide met 2 spaarlampen. Ik heb wel ook van die led lampen als die kerel. Maar kan op die lampen niet vinden of ze de juiste kleurcode hebben. Deze spaarlampen hebben de kleurcode 865 waarvan ik zeker weet dat die goed zijn voor de groei.
Bezig...
X