Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
helleuw iedereen, kzit met een probleempje mijn plant is te lang! Hoe kan ik zoiets voorkomen? Ik zet dit topic ook in de buitenkweek want ik kweek in een serre...
Is hij nu al te lang? Dan valt er weinig te doen dan hem te buigen ofzo (wat stress op kan leveren). Je had 'm moeten toppen, toen je verwachtte dat hij te lang werd.
Is hij nu al te lang? Dan valt er weinig te doen dan hem te buigen ofzo (wat stress op kan leveren). Je had 'm moeten toppen, toen je verwachtte dat hij te lang werd.
Ja dat vraag ik me dus ook af wat betekent dat nu eigenlijk, toppen? Iedereen praat ermaar over maar ik kon er geen uitleg over vinden op het forum
Ja, het topje knip OF pits je eraf (met je nagels) dan is de wond kleiner.
De wond zal erna bruin/zwart uitzien maar daar moet je jezelf geen zorgen over maken.
Als je niet zeker weet hoe te knippen/pitsen moet je ff een close up fototje van je plant posten.
Dan duid ik wel aan waar je moet knippen,
Ja, het topje knip OF pits je eraf (met je nagels) dan is de wond kleiner.
De wond zal erna bruin/zwart uitzien maar daar moet je jezelf geen zorgen over maken.
Als je niet zeker weet hoe te knippen/pitsen moet je ff een close up fototje van je plant posten.
Dan duid ik wel aan waar je moet knippen,
smokey en als je niet topt? Worden je planten dan te groot om goed te kunnen bloeien?
Ik heb nu enkele planten (+- 1m20 hoog) waar de toppen van afbreken
Als je topt worden ze inderdaad breder, zoals Smokey zijn.
"Worden je planten dan te groot om goed te kunnen bloeien?" Dat is gewoon bullshit, planten kunnen niet te groot worden om te bloeien. Hoe groter de plant, des te meer oogst zul je uit eindelijk hebben.
Comment