Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help het is te warm😬

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help het is te warm😬

    Korting op 420shop
    09E636F3-6C31-42C1-87C6-905E122718BD.jpg hey hallo

    ik heb sinds kort een 70x70 marshydro setje lopen
    lamp is een ts1000 150watt

    heb in de tent 5 plantjes 4x green-o-matic (strainhunters)
    en 1x love ande peace (VIP seeds)

    ik gebruik geen voeding en ze staan nu 8 dagen echter viel me wel op dat elke keer wanneer ik kijk er overal verdampte vocht op de wanden van de tent zit ook denk ik dat het veelste warm in het tentje is 32-40 graden meestal zelfs wanneer ik de afzuiger laat draaien wie heeft een oplossing voor een koelere tent zodat er minder water verdampt?

    waarschijnlijk is dit al 100x gevraagd maar kon even geen oplossing vinden

    zie foto 09E636F3-6C31-42C1-87C6-905E122718BD.jpg

    #2
    Je plaatst de thermometer beter niet op de voeding van de lamp. Die wordt inderdaad heel warm en geeft je een vertekend beeld van de temperatuur , probeer je thermometer eens aan de wand van de tent te hangen, door middel van een touwtje of iets anders

    Comment


      #3
      Te veel vocht is een slecht teken in je tent. Kan liggen aan je luchtcirculatie...het aan en afzuigen van lucht.

      Je temperatuur meet je vanaf de plant. Staat de tent "bol" ?
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


      • Fs0229
        Fs0229 commented
        Editing a comment
        bol? ik heb dit setje https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...SABEgJ5vPD_BwE

        alleen heb ik hem eiggelijk nog niet aangezet vanwegen het geluid wat ie maakt dus zoek ik nog iets waardoor het minder opvallend is miss een idee?

        tot nu toe is het dus gewoon het tentje en de lamp

      #4
      Zo aan de foto's te zien is die gemeten LV van 40% totaal afwijkend aan de LV onder de lamp. Met 40% is er geen condens en met 40˚C is de kans op condens ook erg klein (dan zit je waarschijnlijker tegen een LV van 15-25%). Ik denk haast dat je je afzuiger verkeerd om gemonteerd hebt. Gebeurd wel meer mensen hoor dus schaam je in dat geval niet al te hard.
      Overigens geloof ik niet dat die TSL1000 een temperatuur van 40˚C in jouw tent kan produceren dus zoals hierboven al gezegd, hang de meter eens ter hoogte van je plantjes (bij voorkeur afgedekt van licht)
      Lopend Verslag

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Condens op de koude wanden van de tent zou eventueel kunnen met zulke temperaturen.. beetje hetzelfde effecf als een glas koud bier op een warme dag. maar t is sterk inderdaad

      • KingOfTheBongo
        KingOfTheBongo commented
        Editing a comment
        Waarom is kans op condens bij 40 graden erg klein? Warme lucht kan juist meer waterdamp vasthouden dan koude lucht.

      #5
      Hi,

      ik ben het eens “voor het eerst”… vocht in je tent is niet zo best, inderdaad eerst ff kijken of hij blaast of afzuig.. ten 2e die hygrometer niet op de lamp zetten, wat eerder al aangegeven wordt is dat zo lamp warm wordt.. je kan hem beter ergens aan de zijkant tezetten waar hij niet rechtstreeks met licht in contact kom… als je lamp rechtstreeks op de meter schijnt geeft dat een verkapt beeld.. tevens wat voor afzuiger heb je?

      Comment


      #6
      Tevens al je kan aangeven hoe groot de tent is en de afzuiging zou dat helpen

      Comment


        #7
        Wat voor afzuger gebruik je, en waarom is die niet altijd aan? Circuleer je de lucht, of blaas je het ergens weg?
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Een bromgeluid ? Dat is de controller die dat doet.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Lucht afzuigen maakt altijd lawaai. Zelfs als de motor van t apparaat heel stil is. Geiosleerde slangen helpt, en een demper.

        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Electriche motoren dimmen met goedkope dimmers is vragen om gebrom. Het zijn goedkope chip aangestuurde controllers die je electra motor doet brommen. Bij mij kwam er een gebrom uit me softbox tot 2 verdiepingen naar beneden bij 2 verschillende goedkopere controllers. Nu heb ik een ding van 4 kg hangen van cli-mate en ik hoor alleen nog maar een zoefje van de uitgeblazen lucht. Goedkope elektronica doet wat er gevraagt word meer niet en heeft ze nadelen

        #8
        Heb je de sensor van het weerstation ook boven op het board staan? Dan zal het inderdaad daar aan liggen. Mijn ts1000 geeft maar 2/3 grade stralingswarmte, ter hoogte van de plants.

        Comment


          #9
          Waarvoor hangt die luchtslang?
          heb je een luchtinlaat via deze slang?
          Kom deze slang van de filter af en loos je de gefilterde lucht niet buiten de tent?

          Heb je de filter bovenaan in de tent hangen?
          warme lucht stijgt altijd naar boven dus als je daar de lucht weg filtert naar buiten de tent.
          Zorgt dat je luchtinlaat onder in de tent open zet.
          Zorg dat je kamer temperatuur gewoon 20 graden is.
          Filter zuigt warme lucht weg, trekt daardoor die 20 graden lucht aan.
          Bij beetje filter is in no time je temperatuur gezakt.
          Hierdoor minder kans op hoge luchtvochtigheid.
          Aangezien warme lucht meer waterdamp kan vasthouden.
          ​​​
          Hiermee moet je het wel kunnen verhelpen

          Comment


          • Fs0229
            Fs0229 commented
            Editing a comment
            de afzuiger zuigt via het filter en blaast door de luchtslang naar buiten ook heb ik inderdaad een van de vakjes onderin open gemaakt zodat er van onder verse lucht opgezogen kan worden

          • KingOfTheBongo
            KingOfTheBongo commented
            Editing a comment
            Luchtvochtigheid zal ik alleen naar kijken in de bloei en zelfs dan niet teveel.
            Staat er condens in de tent in de bloei dan moet je wel even opletten voor schimmels.
            Zolang je geen temperaturen van 30 graden haal of teveel onder de 15 graden gaat, dan zit het wel goed.

            Is het vak wat je nu hebt opengezet een open gat?
            Anders even grote maat pvc pijp / bloempot waar je onderkant uit snijd halen.
            Panty erover en in de dat steken.
            Kennen de beestjes tenminste niet naar binnen

          • KingOfTheBongo
            KingOfTheBongo commented
            Editing a comment
            En wat doet die zilverkleurige buis daar te hangen? (Aan de linkerkant)
            Want die zit nergens aan vast zo te zien.
            Is dit een luchtinlaat?
        Bezig...
        X