Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaden kiemen niet/slecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaden kiemen niet/slecht

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb 4 dagen geleden wietzaadjes tussen twee natte handdoeken gelegd, en de tweede dag kwam er een worteltje uit die ongeveer even groot is als het zaadje zelf. de andere zaadjes kiemden (nog) niet. Nu, de vierde dag, lijkt het wel of dat worteltje is teruggetrokken en de rest kiemt ook niet. ik heb de derde dag alle zaden van de handdoeken in een natte keukenrol gedaan en die in een zakje, omdat er de derde dag achteruitgang leek te zijn. nu lijkt het wel of ze allemaal dood zijn. wat is het probleem? Het zijn 30 zaden, dus ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal dood zijn. Zelf dacht ik al aan de temperatuur. Ze liggen wel in de zon op de vensterbank, maar doe doek is toch redelijk koud.
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower


    #2
    Re: zaden kiemen niet/slecht

    Je moet nog veel leren zo te zien.
    Ik zelf weet er niet genoeg van om je te helpen hierbij

    Suc6 ermee....

    Comment


      #3
      Re: zaden kiemen niet/slecht

      Zo gauw een zaadje ontkiemd is, moet deze gelijk de grond in. Dus als je een wit puntje uit het zaadje ziet komen, gelijk tussen de on-ontkiemde uithalen en in een potje met grond stoppen.
      Als je er te lang mee wacht dan droogt of het worteltje uit, of deze krijgt niet genoeg voedingstoffen om verder te groeien en gaat alsnog dood.
      De beste omgeving is een donkere plek met kamertemp. en hoge luchtvochtigheid.
      Ik zelf ontkiem altijd tussen 2 wattenschijfjes die bevochtigd zijn. Hier zet ik een glas overheen voor de luchtvochtigheid.
      Wel iedere dag het glas er even een minuut of 2 afhalen om te laten luchten.

      Comment


        #4
        Re: zaden kiemen niet/slecht

        Ze moeten niet in het licht liggen, dat is slecht voor de zaden.
        De ideale temp voor je zaadjes om te ontkiemen is tussen de 18-22 graden heb ik zo eens gelezen.
        en het kan zijn dat die ene die op de tweede dag uitkwam dood is.

        Comment


          #5
          Re: zaden kiemen niet/slecht

          lees jezelf eerst eens wijs
          koop 'n propagator en wat jiffy's en laat ze daar fijn in opgroeien en ontkiemen.
          maar zoals velen wil iedereen bergen wiet oogsten zonder er verder bij na te denken wat er allemaal bij kan komen kijken.
          iedereen wil voor 10 euro 100 zaden kopen en kilo's wiet eraf halen.
          slimmer worden begint bij:LES 1 (klik)

          grtz angel777
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: zaden kiemen niet/slecht

            De methode is niet verkeerd hoor, je kunt ook wel wat langer wachten met in de grond stoppen, maar het is wel belangrijk dat je het geheel in plastic inpakt. Dan blijven de temperatuur en vochtigheid gelijk.
            En daarnaast, kun je beter uitgeknepen watten gebruiken dan een handdoek. Wat zit er nog aan wasverzachter in die handdoek?

            Comment


              #7
              Re: zaden kiemen niet/slecht

              Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
              lees jezelf eerst eens wijs
              koop 'n propagator en wat jiffy's en laat ze daar fijn in opgroeien en ontkiemen.
              maar zoals velen wil iedereen bergen wiet oogsten zonder er verder bij na te denken wat er allemaal bij kan komen kijken.
              iedereen wil voor 10 euro 100 zaden kopen en kilo's wiet eraf halen.
              slimmer worden begint bij:LES 1 (klik)

              grtz angel777
              Inlezen is altijd slim om te doen, maar al doende leert men ook.

              Comment


                #8
                Re: zaden kiemen niet/slecht

                mischien konden de kiempjes niet tegen de wasmiddelhanddoek.ma n ideetje!
                beste doe je gewoon tussen keukenrol of wattenschijfjes,oja gewoon n halve cm onder vochtigge aarde doet t ook.
                grtz

                Comment

                Bezig...
                X