Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken zonder bijvoeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dat dubben herken ik maar al te goed, denk je er uit te zijn lees je weer wat anders..

Mijn eerste kweek (gister gestart) ga ik doen met minerale voeding want dat had ik al besteld via Plagron (zo’n set met 2 flesjes voeding en een boekje er bij).

Ik wil het wel zo simpel mogelijk proberen te doen, flesje cal-mag erbij gehaald en lightmix.
    De Ph ga ik meten met lakmoes teststrips ec meet ik niet. Kijken hoe ver ik kom..

Maar toen ik het instructie filmpje van Biotabs zag en het topic er over had doorgelezen was ik overtuigd om het in ieder geval eens te proberen.

Ik benieuwd waar jij uiteindelijk voor gaat kiezen en waarom.

Comment

Met een zuivere sativa moet dat zeker lukken, grote voeten geven en toch de grond een beetje opwaarderen hoor. Niet teveel want een zuivere Sativa slurpt zoveel voeding niet hoor.
      Keep it simple and don’t invent with your mouth.

Comment

Het kan vast wel maar het nut zie ik niet, want waarom niet gewoon elke keer een beetje voeding uit de fles bij het water doen? Dan weet je zeker dat je plant geen tekorten krijgt en hoef je ook niet met zoveel grond te slepen.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

Wanneer ik een cbd soortje als edible zet, geef ik de voeding allemaal biologisch in de grond mee. Niet eens afzuren, kraantjeswater zo erin. Maar de grond is wel opgewaardeerd en een geel of verkleurd blaadje naar het einde is niets. Zolang ze aan je toppen merendeel mooi groen zijn, zwellen die aan.
          Op grond vind ik persoonlijk de beste manier biologisch. Als je gaat voeden en afzuren, is het misschien wijzer ineens op hydro over te schakelen. Ph 5,9 EC opwaarderen met een A en B fles en gaan met die banaan.
          meningen kunnen uiteraard verschillen, het is mijn persoonlijke voorkeur.
          Keep it simple and don’t invent with your mouth.

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Je kan inderdaad makkelijk overschakelen naar hydro met voeden uit de fles - wat ik ook wel doe - maar grond is vergevingsgezinder dan steenwol als je planten een keer droog komen te staan. En steenwol is vergevingsgezinder als ze te nat staan. Elk voordeel heb ze nadeel. Biologisch kweken ben ik destijds mee begonnen maar mij lag het niet zo goed. Vond het erg lastig te monitoren en ben dan ook al snel overgestapt op hydro.

Naar aanleiding van de titel kweken zonder bijvoeding en zonder het lezen van de reacties hierop ben ik van mening dat het kan. Duizenden voor u probeerden het ooit op dit forum. Check hun belevenissen om uit te vinden dat NPK toch wel essentieel is.

Comment

Ik denk dat ik de biotabs ga proberen en zo'n starter pack ga aanschaffen. Het enige wat ik wel jammer vind is dat ik alsnog zelf moet gaan mengen, want je moet de startex goed door je grond vermengen. Dat word dan alsnog een speciekuip aanschaffen.

Een eigen mengsel kan natuurlijk ook nog, als ik dan toch ga mengen. Het nadeel daarvan vind ik dat het een experiment wordt, omdat je eigenlijk niet van te voren goed weet wat je er allemaal doorheen moet mengen en dan heb ik het nog niet over de verkrijgbaarheid van allerlei middelen. Bij mij in de buurt heb ik meerdere tuincentra, waaronder Intratuin en de Boerenbond, best leuke winkels, maar je moet daar niet om een zakje wormenmest komen vragen, want dat soort spullen hebben ze echt niet. Ik kan online wel wormenmest vinden, maar ook dat is niet goedkoop en als ik dan alle andere benodigdheden nog aanschaf vraag ik me af of je nog steeds goedkoper gaat uit zijn dan een kant en klaar pakket van bijvoorbeeld biotabs.

Als ik nou 2 bakken van 25 liter wil gebruiken voor de kweek, dan moet een speciekuip van 90 liter toch wel voldoende zijn om dat in één keer te mengen?

Comment

• Sativied
              Sativied commented
              Editing a comment
              Leuk om te lezen Slome Joop. Biowietjes kunnen veel uit weinig halen, die Sativa’s toch zeker. Die foto in mijn profiel is eentje op kraantjeswater alleen en moet nog ongeveer 2 maand gaan.

• Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Ik kan geen kweekverslag van je vinden Sativied

• Sativied
              Sativied commented
              Editing a comment
              Het staat bij “media”. Geen verslag, een foto.

Grote pot plagon royaltymix erin ,inwateren liefts met regenwater ,drinkwater kan ook, na een dag vullen tot de rand,kuiltje maken en liter lichtmix erin en dan de zaailing of stek in de midden planten,eerste 2 weken alleen ,met plantenspuit de lightmix van boven besproeien,en je hoef de eerste 7 weken niet te voeden. is echt topgrond alleen duur en niet overal te krijgen
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

• Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              mmm, net te laat. Ik heb gisteren een starterpack van biotabs besteld.
              Maar, bij royalmix moet je toch ook gaan bijvoeden met alga? (biotabs moet je in feiten ook bijvoeden)

Ik heb de bestelling geannuleerd.

Het gaat allemaal niet geheel volgens planning, de planning was dan ook gebrekkig moet ik toegeven. Ik heb geen tijd genoeg deze ronde om fems te zetten, dus ga ik mijn laatste zaadje West Coast Bubbles auto doen, die had ik 2 jaar terug buiten met halve dagen zon (balkon op het oosten) klaar in 12 weken, dan red ik het wel.
            ?u=https%3A%2F%2Ftse3.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.XsBcbQxQWEokd-lUasqbowHaDf%26pid%3DApi&f=1.jpg
            Dat betekend dat ik gewoon potgrond ga gebruiken en misschien tijdens de bloei toch wat ga bijvoeden

Ik was zelfs tijdens het bestellen nog in twijfel of dit wel is wat ik wil en ben ergens wel blij te annuleren. Het probleem is dat ik met biotabs alsnog bezig ben met mixen van grond in een speciekuip en bijvoeden. Nu joremkrank begint over Plagon Royalmix raak ik daar ook wel in geïnteresseerd, ook bio, maar dan hoef ik ook niet grond te gaan mengen, mits..... kan je deze mix inwateren in de pot waar de grond uiteindelijk in moet, of is dat niet handig? We gaan nu een beetje offtopic, maar het is mijn eigen topic, dus dan mag het Hoe doe je dat inwateren eigenlijk? Of ik lees zelfs eerst spoelen (net als batmix), is dat echt nodig?

De rede waarom ik nu over Royalmix begin terwijl ik net zeg met potgrond te gaan werken is dat als ik Royalmix in de toekomst ga gebruiken ik nu alvast een fles Alga Bloom kan aanschaffen om deze ronde met de auto een beetje te helpen. Je hoeft toch geen metingen te doen als je bio (Alga) doet?

Zoveel vragen weer. Ik hoop dat jullie ze allemaal kunnen beantwoorden.

Comment

• Sativied
              Sativied commented
              Editing a comment
              Je kan een voorgemixte grond zelfs op bol.com krijgen en “later betalen” eventueel aanklikken, morgen geleverd. Als je dan een gemakkelijke soort even voor groeit en met een goed wortelgestel daarin plaatst, kan je een goede oogst halen.
              Als je een afghaan of skunk in 35L plaatst zouden die daar zeker voldoende aan moeten hebben, maar geef ze regelmaat en ontregel uw grond niet. Je geeft beter niet teveel water, maar wel voldoende op maat wat ieder individuele plant verbruikt. De ene is al wat dorstiger dan de andere. Als je teveel water geeft gaan ze minder productief zijn, slappe wortels krijgen en moeilijker voedingstoffen opnemen. Teveel water zorgt ook voor zuurstofgebrek aan de wortels.
              Just keep it simple.

pot van 11 liter,moet je bijvoeden na een week of 5 a6 als het heel goed gaat,dus als er dan een soort struikje instaat.kuip van 65 gewoon lekker laten gaan,komt met een goede zomer zeker goed
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

• Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Nou het is binnen hè, dus de zomer doet er voor mij niet veel toe. Hoewel ik wel heel vrolijk wordt van een goede zomer.
          Bezig...
          X