Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help blad probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help blad probleem

Korting op 420shop
    Hallo

Ik ben begonnen aan men 2 de kweekje de dames zijn nu 3 weken oud
    het zijn 3x ww en 3x critical
    het was 33 graden in mijn kast en kon enkel afzuigen naar buiten kheb nu een gat gemaakt in mijn kelder zo dat er verse lucht binnen kan morgen de aanzuiging er aan monteren ... het is nu 28 graden
    lv 40% met lamp aan 85% met lamp uit
    sedert 2 dagen zijn hun bladjes beginnen bruin kleuren
    ik gebruik plagron light mix aarde
    ik heb ze 2 dagen geleden 1x beetje voeding gegeven enzymes 1ml/l en terra grow 5ml/l anders krijgen ze iedere keer normaal leidings water
    de blaadjes verslechteren iedere dag !!!!!

kan iemand me helpen DSC00912.jpgDSC00910.jpgDSC00911.jpgDSC00913.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Re: help blad probleem

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...=blad+probleem

Comment

gewoon eens verpotten durft ook al helpen (dan gaan ze in medium met goede startwaarden...)
      zo'n klein potje is alles snel opgebruikt en omgezet denk ik zo...

Comment

beetje overvoed lijkt me, je grond hed wat veel n

Comment

bedankt voor jullie reactie
          was een zeer intresante link Liaantje thx
          kheb ze deze namiddag al in 11 l potten gestoken zo nu hopen dat het helpt

Monty ik denk niet overvoed heb ze 1x voeding gegeven enzymes en terra grow zo denk niet aan een voedings overvloed

bedankt voor jullie hulp

mijn kweekverslagje kan je volgen op kweekverslagen 2de ronde 3x white widow 3x ciritical

Comment

hey dude volgens mij bedoeld monty dat je grond zelf overvoed is....
            maw dit kan het probleem dan nog verergeren....

Comment

bedankt eefenkevin

hoe kan ik mijn grond zelf overvoeden als ik maar 1x voeding heb gegeven ???
              is om het te weten in mijn volgende kweekjes

de dames zijn al terug mooi aan het bij trekken in hun 11 l potten

thanks voor jullie goede raad

Comment

gewoon zaai en stekgrond gebruiken in het begin....
                duurdere potgrond heeft vaak vrij veel voeding en voor kleintjes is da ni echt gezond, in zaai en stekgrond is enkel voeding verwerkt voor wortelgroei te stimuleren
                en ik had het probleem vorig jaar ook... ook grotere potten genomen en was ook opgelost alhoewel dat ik ondertusse denk dat het vooral komt doordat ze in nieuwe aarde komen...
                maarja wortels moeten natuurlijk ook plaats hebben eh...
                grtz

Comment

Ik heb eenzelfde probleem. De beschadigingen aan de bladeren van mijn kleine plantjes zien er exact hetzelfde uit. Ik heb potgrond gebruikt die met mest verrijkt is zou dat het probleem kunnen zijn?
                  Moet ik ze nu overpotten of heel veel water geven?

Thanx,
                  Hazy

Comment

Ja dat is het probleem. Een zaailing zet je op zeer arme grond, (zaai en stekgrond) doorsnee potaarde is al gauw te veel voeding voor een zaailing en zeker als dat verrijkt is.

Comment

gwn potgrond van het huismerk van de bouwhandel nemen...
                      potgrond uit de growshop kost je al snel 30€ die in de bouwhandel 3€...
                      zaai en stekgrond rond de 8€ maar die all purpose potgrond van de bouwhandel is ni voor nix zo goedkoop.. (zit bijna niets voeding in), moet wel de ph waarden checken want is soms hergebruikte potgrond uit landbouwbedrijf..
                      maar die koop je gwn voor je perkplantjes en kan je dan ook voor je kleintjes gebruiken...
                      daarna kan je gwn zelf je voeding kiezen
                      je kan ook gwn je eigen grond van de tuin laten testen in de meeste tuincentra kost je 15 euro dacht ik en dan moet je misschien nooit geen potgrond meer aanschaffen...

Comment

eefvenkevin thx voor de info zal heel niuttig zijn voor mijn volgend kweekje met amnizia heis
                        maar ik denk dat het al lang geleden is dat je naar de growshop bent geweest acher potgrond jij betaald 30 euro voor potgrond ????
                        ik heb plagrond light mix en betaal maar 8 euro per zak potgrond van 50l

zal volgende keer stek aarde halen voor de zaailingen

mijn plantjes doen het terug goed de groei is wel 1 weekje vertaagd maar ze krijgen terug nieuwe donker groene blaadjes

grtz

Comment

met heesies moet je wel NOG voorzichtiger zijn hebik al gehoord
                          en idd is tijdje geleden dak nog grond gaan halen ben :p
                          welke growshop spreken we dan? ik rij meestal naar die in hoogerheide (nl belgische grens)
                          en kheb net de mijne gecheckt op wortelgroei en na 1 week en half zijn de wortels al uit het cocospotje aant groeien dus nog paar dagen en verpotten....
                          dat is eigelijk de gouden regel... wortel vanonder uit de pot? ff kluit uit potje halen en checken dat zijkanten ook al wortels laten zien, indien ja verpot ik, als ik enkel vanonder wortel heb schaaltje deronder dat de wortel wat gestopt wordt en naar zijkanten gaan groeien ook (meer stevigheid)
                          grtz
                          ps morgen of straks kweekverslag online zetten

Comment

Aai, thanx voor de hulp ik ga verpotten naar armere gornd hopen dat ze nog te redden zijn...
                            Wat ik wel gek vind, is dat is de eerste twee weken in deze grond gewoon prima groeiden. Best wel snel zelfs, daarna kregen ze pas verkleuringen.

Hazy

Comment

Met je light mix zat je goed hoor smoker maar ik vermoed dat je te snel een te hoge concentratie voeding aan je plantjes hebt toegedient. Ik ken mensen die zonder problemen kiemen in light-mix, maar zaai- en stekgrond is ook mijn eerste keus.
                              FF snel rekenen: indien je kraantjeswater gebruikt zit je met een start ec van rond de 0.9. 1ml/l plagron grow = stijging van 0.2 ec-gewijs. Je gaf je plantjes dus na 3 weken voedingswater met een ec van net geen 2, terwijl ze eigenlijk nog de helft niet nodig hebben. Vandaar dus de overvoeding. En in die kleine potjes heb je daar al snel gevolgen van.

Op de fles staat idd 5ml/l maar dit is een indicatie. Bouw in het vervolg je voeding rustig op dr bvb te starten met 0.5ml/l. Theoretisch, met hierbovenstaande berekening in acht genomen, kun je vanaf week 3 ongeveer wekelijks verhogen met 0.5 ml/l tijdens de groeiperiode. Met als maximum 2.5 ml/l voor kraantjeswater tijdens de groei.
                              Eenmaal je gaat overpotten veranderd deze berekening terug lichtjes (afbouwen naar niveau week 3 en terug 0.5ml/l wekelijks stijgen).

Voor overpotten in een armer medium is het nu al te laat. In de toekomst zal de arme grond je plantje veel tekort doen. Ik zou het gewoon aankijken en nog even gewoon puur water geven om later terug aan te vangen.

Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 9 May 2011, 11:48.
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X