Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Echt onmogelijk is het niet om onder een zolderraam te kweken. Als je zolderraam op het zuiden is gericht en het is groot genoeg, dus niet zo'n zielig dakraampje maar een flink (tuimel)raam, dan benader je de kascondities. Als je je niet druk maakt over de stankoverlast zijn er nauwelijks belemmeringen: voldoende licht, raam kan open dus voldoende verse lucht en een zwenkfannetje voor de luchtcirculatie. Schaf er en goed verduisteringsgordijn (zo'n rolgeval in cassette) bij aan en je kunt zelfs de lichtperiode sturen. Maar met intolerante buren is het vragen om een bezoek van de "blauwe petten"!
Ik heb gelukkig een groot dakraam, hij is 1,30 breed en 90 in de lengte, gericht op het zuiden en altijd mooi de zon erop, heb ook zo casettesysteem dus in principe zou het moet lukken, ik ga het toch eens uitproberen, en dan kan ik zelf wel zien wat het plantje doet, stankoverlast is niet zo groot probleem, buren zijn wel oke dus. ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel
hey mede kwekers
dit is zeker niet onmogelijk.
ik heb zelf een special queen staan geheel op gegroeit voor het raam uiteraard wel met voeding maar zonder lampen enz..
hij is nu flink in de bloei ik zet hem in een kledingkast die ik over heb om de nacht na te bootsen
en moet zeggen dit werkt perfect. ze is nu in de 1e week van bloei en ziet er al erg goed uit
iedergeval ben benieuwt naar je verslag
veel succes
greetzzz martis
het is een oud topic, dat weet ik. Ik wou even vermelden dat ik Al een keer geoogst heb van een autoflower, waarbij ik ook niets meer dan regenwater, tomatenvoeding en een zolderraam heb gebruikt. Hiermee heb ik een weckpot vol gekregen, en ik heb er erg van genoten. Topwiet!
HPS : prima mee te groeien ( kwik is beter ) en beste om af te bloeien naar mijn mening.
LED: perfect voor groei periode, minder voor bloei
TL: perfect voor groei, bloei resultaten zijn echt laag.
Spaarlamp: Voorgroei kan prima, bloei zijn de resultaten wederom laag.
Comment