Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

co2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    co2

    Korting op 420shop
    hey iedereen,

    ik heb in mijn tuin een tuinhuis staan waar ik zelf met folie een kast heb gemaakt met een 250W lamp die erboven hangt , ben een egte beginner en weet er dan maar ook weinig vanaf nu hoe moet ik juist mij co2 produceren? het is voor 1 super skunk plant !!

    alle informatie is welkom,

    grttzz dylan lens

    #2
    Re: co2

    Heb je geen afzuiging dan? Wanneer je verse lucht aantrekt, heb je al genoeg co2.
    Eventueel kun je op een vrij goedkope en makkelijke manier extra co2 aanbieden via de wortels met co2 tabs.

    Comment


      #3
      Re: co2

      als het maar 1 plant is en je wilt het goedkoop houden zouw ik enkel een zwenk ventilator er op zetten
      of je kan een gat maken in je tuinhuis voor verse lucht
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #4
        Re: co2

        ja daar dacht ik ook al aan , een gat in het tuin huis naast de plant en daarin een rooster ? zou dat lukken ?

        Comment


          #5
          Re: co2

          Een rooster is iets anders dan een afzuiger. Lees de basis even zou ik zeggen.

          Comment


            #6
            Re: co2

            Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
            Eventueel kun je op een vrij goedkope en makkelijke manier extra co2 aanbieden via de wortels met co2 tabs.
            CO2-opname is voor het allergrootste deel een taak van de bladeren en iets minder de stam. Specifieke planten (m.n. moerasplanten en echte waterplanten) kunnen door aanpassingen meer CO2 opnemen met hun wortels(omdat er te weinig via de normale kanalen opgenomen wordt). Er wordt gesproken over "meer opname" en niet over "opname" alleen, oftewel : normale planten nemen ook passief CO2 op via de wortels, alleen is dit verwaarloosbaar t.o.v. de hoeveelheid die via het bovengrondse gedeelte van de plant wordt opgenomen. Daarnaast : opname via het "ademsysteem" oftewel het bovengrondse deel van de plant is makkelijker dan via de wortels.
            Hieruit zou je kunnen concluderen dat CO2-toevoeging aan gietwater voor landplanten als cannabis nauwelijks toegevoegde waarde zal hebben. De weg van de minste weerstand is de concentratie co2 in de lucht verhogen, tenslotte is de plant helemaal zo gebouwd om op die manier het allergrootste deel van de benodigde co2 op te nemen.

            Bron : Keaton&Gould "Biological Science" New York 1993 Norton. hfdst 26

            en laat je dat nu zelf helemaal gratis voor dat plantje kunnen regelen door er elke dag effe tegen te gaan zitten kletsen

            btw : deze site heeft een geweldige zoekfuntie > bovenstaand vond ik door "co2-opname" in te toetsen rechts bovenin
            Last edited by moreweed; 15 May 2011, 01:47.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: co2

              Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
              CO2-opname is voor het allergrootste deel een taak van de bladeren en iets minder de stam. Specifieke planten (m.n. moerasplanten en echte waterplanten) kunnen door aanpassingen meer CO2 opnemen met hun wortels(omdat er te weinig via de normale kanalen opgenomen wordt). Er wordt gesproken over "meer opname" en niet over "opname" alleen, oftewel : normale planten nemen ook passief CO2 op via de wortels, alleen is dit verwaarloosbaar t.o.v. de hoeveelheid die via het bovengrondse gedeelte van de plant wordt opgenomen. Daarnaast : opname via het "ademsysteem" oftewel het bovengrondse deel van de plant is makkelijker dan via de wortels.
              Hieruit zou je kunnen concluderen dat CO2-toevoeging aan gietwater voor landplanten als cannabis nauwelijks toegevoegde waarde zal hebben. De weg van de minste weerstand is de concentratie co2 in de lucht verhogen, tenslotte is de plant helemaal zo gebouwd om op die manier het allergrootste deel van de benodigde co2 op te nemen.

              Bron : Keaton&Gould "Biological Science" New York 1993 Norton. hfdst 26

              en laat je dat nu zelf helemaal gratis voor dat plantje kunnen regelen door er elke dag effe tegen te gaan zitten kletsen

              btw : deze site heeft een geweldige zoekfuntie > bovenstaand vond ik door "co2-opname" in te toetsen rechts bovenin

              Mooi man, zat ook even met deze vraag

              grtz
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: co2

                Hieruit zou je kunnen concluderen dat CO2-toevoeging aan gietwater voor landplanten als cannabis nauwelijks toegevoegde waarde zal hebben.
                Heb je het al eens geprobeerd? Ik vind je stelling niet genoeg onderbouwd. Ik zal binnenkort eens wat wetenschappelijke stukken posten.

                Comment


                  #9
                  Re: co2

                  Lijkt me interessant Mathijs! het was ook meer een teasertje om je uit te dagen zelf dat hoofdstuk eens door te nemen > volledige onderbouwing aldaar te vinden (en op talloze andere plekken).

                  en nee, ik ga het niet uittesten.. het gaat namelijk tegen mn "gezond" verstand in om co2-opname door de wortels te boosten... het lijkt me net zoiets als een boterham in je oor proppen > uiteindelijk kan die best via je keel je maag bereiken, maar om nou te zeggen dat je op die manier effectief aan het eten bent ...
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: co2

                    Jullie vergeten dat co2 lichter is dan water en er dus uit verdampt. (zoals belletjes in je cola) Het zit dan in de lucht en wordt door de bladmondjes opgenomen.

                    Gr R

                    Comment


                      #11
                      Re: co2

                      jij vergeet dan denk ik dat je op deze manier (dmv tabs in het gietwater) wel morrelt aan pH en buffercapaciteit in de hoop dat die co2 weer ontsnapt en rechtstreeks richting bladmondjes gaat, ondanks ventilatie en afzuiging.

                      begrijp me niet verkeerd : ik vind CO2 toepassingen razend interessant maar denk dat het buiten het gebied van een beginnende hobbykweker ligt, en dat als je er mee aan de gang gaat dat "meten" en "de weg van de minste weerstand" sleutelbegrippen zijn. Want extra CO2 kan je oogst ook grondig verpesten als je niet oplet.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: co2

                        Hier een linkje naar een topic waar je meer kunt vinden over co2 opname via het wortelmilieu.

                        Comment


                          #13
                          Re: co2

                          Interessant leesvoer Mathijs!
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: co2

                              Een ieder met enige elementaire kennis van de plantengroei weet dat (de meeste) planten beter assimileren met hogere CO2 gehaltes dan de 325 tot 350 ppm die in de lucht zit. Waarom denk je dat professionele tuinders extra CO2 toevoegen? Die vinden dat beslist niet overdreven en voeren de CO2 op tot ongeveer 1200 ppm. Als het economisch niet rendabel was lieten ze deze overigens dure investering beslist achterwege.

                              Comment

                              Bezig...
                              X