Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiempjes in potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kiempjes in potgrond

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben sinds kort begonnen met een klein binnen kweekje voor de voor groei.
    ik heb mijn zaden ontkiemt en in de potgrond gedaan.
    een groot deel van de kiempjes is dood gegaan en een paar zijn nu aan het vechten om te blijven leven.

    de potgrond was bemest, wat heb ik hier verkeert gedaan? want vrienden van mij die hebben de planten ook in potgrond staan

    thx!

    #2
    Re: Kiempjes in potgrond

    Je moet zaaien in 'zaai en stekgrond'. Te koop in elk tuincentrum Indien je een potgrond kiest welke bemest is gaan de kiempjes gewoon verbranden.

    Als je 1000 volt op je ps3 steekt ipv 220 volt zal die ook verbranden. trop is teveel en teveel is trop.


    gtz jan

    Comment


      #3
      Re: Kiempjes in potgrond

      wat voor soort potgrond?
      en om al deels te antwoorden als de grond idd bemest was zullen ze wss verschrompeld zijn? => teveel voeding dan verbranden ze
      best is om sproudpads te pakken (vindt je in ieder tuincenter) en dan wacht je tot de wortels erdoor groeien, tegen dan zijn je plantjes sterk genoeg om de eerste bemeste grond te krijgen...
      Sproudpads + goeie lightmix grond kost je ong 15 euris... nieuwe zaden daarentegen...
      eventueel foto's? en welk type grond?
      PS je kan de andere mss nog redden door ze veel water te geven alhoewel de kans groot is dat ze dan gaan verzuipen.. :s
      maar dan spoel je de voeding uit de grond... of je haalt ze dr terug uit en gaat morgen zaai en stekgrond kopen.... of alsnog sproudpads... kan je ook stekjes insteken dus wss ook zaailingen.. (prik gaatje voor stengeltje met tandenstoker ofzo wel voor of hij knakt)
      succes

      Comment


        #4
        Re: Kiempjes in potgrond

        ik heb inderdaad waargenomen dat ze ''verbranden''. gelukkig heb ik deze zaadjes gratis gekregen in een zak ww van de shop.
        Dit word zaden kopen nu, maar dan niet alleen zaden maar ook de goeie spullen.

        laatste vraag: ik heb bronwater gebruikt, als je alleen bronwater gebruikt, is het dan zeker dat je een te laag ph krijgt?


        MVG R.v.B

        Comment


          #5
          Re: Kiempjes in potgrond

          mja maar gratis zagen = gratis weed = altijd leuker en lekkerder vind ik persoonlijk
          en goeie spullen... ga je je laten informeren door de growshop zelf? dan ga je met bestelwagen moeten gaan
          Heb je ZEKER nodig
          -zaadjes
          -zaai en stekgrond OF sproudpads (kleine jute zakjes zaaigrond die je met zakje en al in grotere pot steekt nadat je de wortels ziet, voordeel hiervan is dat je je wortels in de gaten kan houden)
          -potgrond (lightmix of volledige voeding kies je zelf)
          -indien lightmix: voeding, zowel groei als bloei voeding
          -Bloempotten (best rond of vierkant) ik heb staan 2 liter (voor sproudpads in te doen) 10 liter voor tussenin en 25 liter tot oogst, je kan ook groter gaan wat een iets grotere opbrengst gaat geven maar dan kan je evegoed een ruimte put graven in de tuin, vijverfolie in en daar je potgrond in....
          -Thermometer, PHmeter, luchtvochtigheidsmeter
          -paar bamboostokjes om ze recht te houden moest dit nodig zijn
          Voor de rest: Hoop zon, beetje geluk en heel veel TLC!!!
          MAAR voor je naar de growshop rijd me je vakantiegeld... Ga langs aveve, brico en gamma eens kijken!!
          ik heb gisteren nieuwe LVHmeter en termometer gekocht in blokker, zaten samen met klokje in blister voor 5euris!!!
          Potten best in aveve als je beetje zoekt vindt je verpakkingen van 5 potten voor de prijs van 1 in de growshop
          bamboo,sproudpads en phmeter (9euro) ook aveve gewoon... of HUBO wat het dichtste is..

          eventueel een propagator om zaadjes te ontkiemen (28 euro voor verwarmd model in aveve)

          dus enkel voor de voeding en de potgrond en de zaadjes heb je de growshop nodig

          Comment


            #6
            Re: Kiempjes in potgrond

            ''-Thermometer, PHmeter, luchtvochtigheidsmeter'' voor een guerrilla kweek is dit niet echt te doen toch?

            Comment


              #7
              Re: Kiempjes in potgrond

              ni echt nee voeding wordt ook moeilijk

              Comment


                #8
                Re: Kiempjes in potgrond

                wat bedoel je met veel TLC eefenkevin?
                En laat die meters maar achterwege,
                ruime put graven en vijverfolie erin? waarvoor moet die folie dan dienen, indien er geen gaten onderaan inzitten zal de plant nog eens verzuipen ook.
                bamboestokke om ze recht te houden lijkt mij ook overbodig, nooit meegemaakt dat een plant niet uit zichzelf recht kan blijven.

                gtz jan
                Last edited by janleuri; 16 May 2011, 22:52.

                Comment


                  #9
                  Re: Kiempjes in potgrond

                  op een plaats waar geen wind is krijg je ook geen stengel die kan dragen
                  put graven en folie derin om ongedierte en grondwater weg te houden
                  ...
                  hangt allemaal van de situatie af e

                  Comment

                  Bezig...
                  X