Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen sproutpads zaadjes met de punt naar beneden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen sproutpads zaadjes met de punt naar beneden

    Korting op 420shop
    Ik ben sinds vandaag begonnen met een klein experimentatiekweekje en ik heb eigenlijk al meteen vraag. Ik heb toen ik de zaden besteld heb (Feminised Big Bang Autoflowers) ook gelijk sproutpads gekocht. Nu heb ik net de sproutpads in het water gezet en de zaden geplant en dat moest blijkbaar horizontaal/met de punt naar beneden.

    De vraag is, hoe ernstig is het als dit niet gebeurt is? Ik heb natuurlijk wel geprobeerd om alle zaadjes met de punt naar beneden te planten, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dit ook zo gebleven is wanneer ik het gaatje weer dicht maakte. Wat zou er gebeuren wanneer de zaadjes mogelijkerwijs niet met de punt naar beneden geplant zijn? is dit heel erg?

    #2
    Re: Ontkiemen sproutpads zaadjes met de punt naar beneden

    Het worteltje weet zijn eigen weg wel te vinden, als je zaadje ondersteboven of horizontaal ligt komt het heus wel goed.

    Greetzz Coen..

    Comment


      #3
      Re: Ontkiemen sproutpads zaadjes met de punt naar beneden

      Ze zijn intussen boven de grond maar blijkbaar maakt het wel degelijk uit: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...m-experimentje

      Comment


        #4
        Re: Ontkiemen sproutpads zaadjes met de punt naar beneden

        Ja natuurlijk is er een optimale positie voor het zaadje, maar dat betekend niet dat het zaad niet zal ontkiemen of geen plant zal geven als het zaadje niet in deze positie ligt.
        Suc6 met je kweek..

        Comment


          #5
          Re: Ontkiemen sproutpads zaadjes met de punt naar beneden

          Mijn vader is bijna 40 jaar hovenier/tuinman geweest, die heeft destijds nooit gekeken hoe de zaden en/of bloembollen in de grond kwamen.
          Altijd goed resultaat, wel konden ze na het rooien van de bollen zien welke van mijn pa waren geweest. Een grote lus in de steel om boven te komen
          Ik heb dit gewoon overgenomen, hup de grond in zonder te kijken.
          En als het niet bovenkomt is het sowieso slecht zaad, ongeacht de positie in de grond.

          Comment


            #6
            Re: Ontkiemen sproutpads zaadjes met de punt naar beneden

            marijuana-seeds-positioning-in-soil.gif
            Last edited by monty; 19 May 2011, 18:02.

            Comment

            Bezig...
            X