Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het Boredtc hoop dat ze die groeispurt nog krijgen ,heb jij ook de big bang auto of de normale big bang?
Wanneer heb jij ze over gepot? bij 2 weken?en in hoeveel liter potten?
Welke 125 watt spaarlamp heb jij,ik wil namelijk ook iets meer dan die philips tornado 23 watt(106)watt
dan kan ik namelijk ze er allebei onder zetten wel zo makkelijk nu wissel ik ze af..
welke voeding gebruik jij en vanaf welke week? cocos waar kun je dat kopen ? ben ook nog maar een leek
Mooi foto van je kindje man!
Hoop vragen maar moet ook nog veel leren..
Greetz
Je had mijn topic al gelezen
Daar staat het meeste beschreven qua aarde, voeding enz.
Ik gebruik de 125W spaarlamp van eco-light.
Ze zijn wel lomp groot hoor haha, maar een licht wat eraf komt!
Ja ik gebruik hem met een standaard reflectorkap (zo'n ding van 13 euro).
Hij hangt een beetje door maar dat is te verwaardelozen.
Zorg wel voor een filtertje, die dingen stinken met de dag erger!
De grootste plant gaat bloeisysmtomen vertonen nu.
Ik heb echt mooi vergelijkings materiaal,
1 big bang, de grootste destijds, staat nog buiten, de rest onder de lamp, en die buiten staat loopt flink achter
in de groei!.
Cocosgrond kun je bij de locale tuincentrum kopen.
Ik gebruik de eco-style variant voor tropische planten , kost zo'n 8 eurie per 40L.
Belangrijk dat je wel bijvoedt, de grond is ideaal voor de wortelvorming, wateropname, maar er zit geen
moer in!
Ik gebruik nog steeds om de dag bionova supermix (4ml op 1 L).
DSC02899.jpgmmm net een update geplaatst ,nu zie ik hem dus nergens dus ff opnieuw
Update 23-5-2011 12:48
DSC02897.jpgGa zometeen ff naar tuincentrum wat nieuwe potten en potgrond te kopen.Ga ze straks overpotten want ze groeien flink nu,begin ze al te ruiken als ik er boven sta
Heb ze net overgepot in 10 liter potten,en hesi tnt complex groeivoeding gekocht en ze net gelijk wat gegeven,heb 5ml op 1 liter water gemengd en ze net ieder 250ml gegeven ,kijken hoe ze er op reageren
zet ze lekker buiten, groeien ze zichtbaar beter!
Ik had mijn dames ook buiten voorgegroeid, ging perfect!
Maar voor de rest, ga je gelijk op met mijn dames toen ze zo oud waren.
Het begin is traag, maar vanaf het 3 bladerdek ongeveer hou je ze niet meer bij
Nou op het balkon hier hebben ze maar even de zon,paar uur en dan paar geen ,en de laatste 2 uur nog bij het andere raam,dus de hele tijd op het balkon laten staan schiet ik niet erg mee op..,de groeivoeding heb ik vanmiddag gehaald bij de growshop hier in de buurt,hij adviseerde het me dus dat zal wel goed zitten heb ze gelijk gevoed vanmiddag.wat voor hokje /tent heb jij eigenlijk? ik twijfel wat ik moet doen,omdat ze straks natuurlijk flink gaan stinken ,heb je foto van jouw opstelling in je tent/hok?
Heb gewoon een simpele kledingkast
Filtertje komt een deze dagen binnen.
Uiteindelijk komt hier ook een tentje, believe me.
Hier hebben ze ook pas zon vanaf half 2 buiten, maar toch zijn
ze enorm gegroeid buiten voor ze de kast ingingen.
Vanmiddag wilde ik de lamp verzetten en voel de lamp op 1 plantje waardoor 2 blaadjes gescheurd en 1 blad er half af,hoop dat ie het gaat redden.. ik ook met mijn lompe zooi...
Maar goed voor de rest heb ik ze vanmiddag nog beetje gevoed ,hoeveel water geef jij ze nu? en hoeveel moet ik geven ,doe het nu een beetje op gevoel.
Ik wil dat pas doen als ik in een andere woning zit,zit nu namelijk in flatje. binnen nu en half jaar ben ik wel weg hier.
afgelopen 2 dagen zijn ze niet super gegroeid,misschien ook door het verpotten,dat las ik ergens dat ze dan even kunnen remmen op de groei.
Morgen zal ik update maken inclusief foto's
Greetz
Oh ja wat voor filtertje heb je gekocht en waar ?
Last edited by ceBep; 24 May 2011, 23:21.
Reden: dubbel post, lees de regels omtrend dit fenomeen!!
DSC02901.jpg net ook weer wat voeding gegeven, moet zeggen dat degene waar ik de lamp op liet vallen met mijn lompe klauwen het gewoon goed blijft doen,had echt verwacht dat die kapot zou gaan.. taai vrouwtje
Je loopt mooi op schema kerel, je dametjes zijn niet gestrekt en goed gegroeid dus je doet het goed.
Geloof me de weken erna accelereren ze de lucht in, en zijwaards
Comment