Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vergeelde bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vergeelde bladeren

    Korting op 420shop
    hallo,

    als eerste kweekje ben ik gestart met 2 WW vrouwtjes
    Deze zijn nu ongeveer 35 dagen oud waarvan ze al 7 dagen op 12/12 staan.
    jammer genoeg merkte k deze zondag op dat ik problemen kreeg met mijn bladeren....
    ik heb ze maandag een spoeling gegeven met 1 liter SPA water (elks 1l) omdat ik dacht aan overvoeding.sinds ik ze in bloei zette heb ik nog enkel 1ml/L rhiztonic meegegeven.
    na de speoling bleek het geholpen te hebben...maar ik merkte zonet op dat ik extra gele plekjes kreeg...kan iemand helpen? (foto's volgen als ik dit voor elkaar krijg)
    Attached Files

    #2
    Re: vergeelde bladeren

    High there,


    Eeeeuuhhhhmmmm, mijn ervaring is dat ik ook gele blaadjes krijg......maar bij mij komt het later, bij jou is het wel erg vroeg.
    Ik heb ook een bloem-motief strijkplank, zal dat het zijn , misschien moet je nog "iets" meer info erbij vertellen!!

    Comment


      #3
      Re: vergeelde bladeren

      Kan echt niet meer zeggen als die fotos he...buite dat ze precies hun "stevigheid" verliezen.
      Het is echt bizar hoor, ik heb totaal geen signalen gezien.op 10 uur tijd ging ze van groene bladeren naar bladeren met die gele plekken...
      Ook zijn de gele uiteinden van de bladeren hard, ik kan ze zo afbreken.
      Het probleem starte op dag 6 van de bloei, na ik ze die 1 ml rhiztonic had gegeven. On de groei ging alles volgens plan

      Effe ervij zegge...
      Plante zitte in zaai en stek grond onder 400w hps lamp.
      Last edited by Krisseep2; 18 May 2011, 20:43.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: vergeelde bladeren

          Mmm had ik ook al ontdekt ma wou het toch effe zeker weten.
          Ben een nieuweling dus dit ga ok morgen onmiddellijl halen.
          Denk ook lichtjes aan overvoeding want het is moeilijk te begrijpen dat die planten eigenlijl niet veel nodig hebben.
          Een ander vraagje, als mijn ph te hoog is ( gaat zo zijn) zuur ik dit dan af met citroenzuur ( citroen uitperse mengen met water en meten?). Btw men kast staat in de berging :p bij de strijkplank...

          Comment


            #6
            Re: vergeelde bladeren

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Afzuring-water

            Misschien dat je hier iets aan heb??

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: vergeelde bladeren

              Heb mijn ph meter gaan halen en heb onmiddelijk een vochtigheidsmetergekocht ook maar toch, ik vrees dat die dinge niet zo correct zijn :s.
              Heb ze nu afgezuurd water van ph : 5,5 gegeven
              Heb er wel niet veel water bijgedaan omwille van het feit dat ze al redelijl vochtig stonden.
              Ik hoop dat het betert nu....
              Is het zo dat als je ph bv. 8 is dat je dan water met ph van 4 moet geven? Aangezien 8 en 4 = 12 en je dan het gemiddelde krijgt van 6? Of ligt het niet zo simpel?

              Comment


                #8
                Re: vergeelde bladeren

                Is het zo dat als je ph bv. 8 is dat je dan water met ph van 4 moet geven? Aangezien 8 en 4 = 12 en je dan het gemiddelde krijgt van 6? Of ligt het niet zo simpel?

                werkt wel een beetje zo maar dan moet je wel om de verhoudingen denken.

                Immers gooi je een schepje zout in de zee, de zee zal er niet zouter om worden.

                Je kunt je ph van je grond meten... is heel eenvoudig.

                In de FAQ hier op het forum of op de canna site kun je lezen wat je moet doen.

                Comment


                  #9
                  Re: vergeelde bladeren

                  Ok zal ik doen cruzie :p
                  Zat toch al in de goeie richting he...
                  Alvast bednakt voor alles.

                  Comment


                    #10
                    Re: vergeelde bladeren

                    zaai en stekgrond is idiaal voor zaailingen.daarnaa moet je ze wel overpotten naar grooterepotten met lightmix of allmix.gelijk stoppen met wortelstimulator.dat is veels te zuur zonder aftezuuren.als je niet goed weet hoeveel water ze nodig hebben weeg ze dan een voor een met een digitaale weegschaal.volgensmij verzuip je ze nu.je kan ze ook nog overpotten,maar dan moeten ze wel veel droger staan dan nu anders breekt de kluit af.als je maar 2 plantjes heb en een 400 watt lamp erboven kan je ze beter overpotten naar 45 literkuipen met lightmix

                    Comment


                      #11
                      Re: vergeelde bladeren

                      Gaan ze nu volledig laten uitdrogen in iedere geval...overpotte naar 45 liter is echt niet mogelijk daarvoor is mijn kastje veel te klein. Ben nu ook al weekje gestopt met rhiz. Hoor, volgde gewoon de richtlijn op een folder van canna die zei dat na het overplante de plant gestresst kan rake en met rhiz. Te geve je dit voorkomt.
                      Mja voor volgende keer weet ik dit nu in ieder geval. Voor de moment zie ok geen verbetering maar ook geen verslechtering.
                      Nochtans de "bloei"groei is niet gestopt,plant wordt groter en zie kropvorming :0.
                      Ik post zeler nog een paar updates.
                      Grtz krisse

                      Comment


                        #12
                        Re: vergeelde bladeren

                        als je kast zo klein is dat er geen 45 literkuip inkan zal,het ook veels tewarm worden.kastje moet minimaal 70 cm bij 100cm bij 120 cm zijn.of je moet de deur openlaten

                        Comment


                          #13
                          Re: vergeelde bladeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                          als je kast zo klein is dat er geen 45 literkuip inkan zal,het ook veels tewarm worden.kastje moet minimaal 70 cm bij 100cm bij 120 cm zijn.of je moet de deur openlaten
                          Bij de warmte heb ik nog nooit stil gestaan eigelijk...maar dat zou me ten sterkste verbazen hoor, aangezien mijn thermostaat nooit aanspringt en ik voor 100% ga ventileren. Mijn koolstoffilter hang juist aan mijn lamp dus die warmte word onmiddellijk verwijdert en langs onder heb ik een groot gat waar een pc-fan inhang van 100+ kub die constant blaast.
                          Vandaar ook de reden dat als ik voel een de uitgetrokken lucht deze altijd relatief koel is( met pc-fan aan)

                          Blaadjes hangen nu heel slap over de gehele plant...mja moet ze eerst laten uitdrogen vooraleer ik afgezuurd water met canna flores geef ( ga kleine hoeveelheid pakke en kijke naar haar reactie).
                          Verder groeit/bloeit ze gewoon door, meet dagelkijks en zie lengteverschillen.

                          Grtz krisse

                          Comment

                          Bezig...
                          X