Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Watskebeurt? Bloei? Groei? Probleempje, helemaal niet volgens plan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Goeiedag,

ik heb mijn plantjes (rqs critical) sinds 2 weken in bloei gezet, ze hebben er net zo'n 3en een halve week groei op zitten.
    Nu, ik dacht ze te dieven vandaag maar nu merk ik dat overal waar ik dacht dat er plukjes aan zouden komen deze zijn uitgegroeid naar takjes weeral, ik ben wss veel te laat met dieven of niet soms? Aangezien dit voorgevallen is weet ik nu totaal niet meer waar ik moet gaan dieven, mag ik die takjes uithalen of laat ik het best zijn beloop?
    In de topic dieven, fimmen, toppen lees ik vanalles maar geraak er niet echt iets wijzer van.
    Ook voed ik ze Terra hy-pro, met mondjesmaat sinds week 2, ik merk echter sinds ik ze heb getopt dat ze zeer lange internoden gekregen hebben..
    Ben ik te vroeg begonnen met voeding, mijn aarde was gemengd met wormenmest, perliet, turf en grondverbeteraar voor groenten..
    Of hangen mijn lampen te hoog? 2x600w op zo'n 60cm
    Dit is mijn allereerste keer en tot nog toe ging alles vrij vlot, hopelijk is het niet om zeep, ik voeg alvast enkele foto's toe

Dank

probleem1.jpgprobleem2.jpgprobleem3.jpg

je heb last van waterplanten,ze staan veels tenat en daardoor schieten ze de lucht in.al je potten wegen en minimaal 10 dagen niks meer geven.

de lampen hangen op de goede hoogte.probeer een zwenk of boxfan op de ruimte tussen de plant en de lamp te richten.koop ook alvast bamboestokken
    Last edited by SirSmokeAllot; 20 May 2011, 11:53.

Comment

Re: Watskebeurt? Bloei? Groei? Probleempje, helemaal niet volgens plan

Beste Tumble Trimmert,

Gelieve niet te double posten en de "bewerk bericht" functie onderaan de post te gebruiken indien je nog iets wil toevoegen. Let je er ff op in het vervolg aub?
      Alvast bedankt.

Grtz $iR
      sigpic

Comment

Volgens mij kan dit niet echt, ik geef ze slechts om de drie dagen een halve liter tot een liter water, rond deze tijd gaan ze met hun bladeren hangen.
        Ook nergens last van vergelende bladeren, wat wijst op te veel aan water dacht ik.
        Heb ook 2 fans staan die continu staan te draaien...
        Wat moet ik hier nu mee aanvangen?

Dank

Comment

mischien hebben ze alleen in het begin te nat gestaan?hoeveel planten heb je en op hoeveel m2?heb je ze onder 600 watt voorgegroeid?hoe hoog zijn ze nu?ze lijken doorgeschoten door een teveel aan water.

Comment

ze zijn ongeveer 50cm denk ik
            ik heb er zo'n 9 op iets meer dan 1 vierkante meter
            op 400w voorgegroeid en nu sinds nkleine 2 weken op 600w
            op 400w hingen de lampen iets dichter maar was het ook veel warmer
            kan ik de takjes die normaal plukken moeten voorstellen uitnijpen of laat ik die beter voor wat het is?
            denk niet dat ze echt heel nat gestaan hebben thans hoor, hopelijk vergis ik me
            dan rest enkel de vraag wat kan ik er nog mee aanvangen
            is dit heel heel slecht?

dank

Comment

lijkt op een waterlot kijk maar is bij de fruitbomen kwekers die hebben daar oplosingen voor .

Comment

50 cm is mooie hoogtedan zullen ze op ongeveer 70 cm komen aan het einde van de rit.flinke bamboestok 10 cm naast de stam van de plant rammen.ik zou er 2 zetten per pot.omdat je planten een beetje magertjes zijn kunnen ze de laatste 3 weken hun toppen niet meer dragen.nu nog effe de benen van de dames scheeren.gewoon van onder af dieven.niet teveel dieven alleen de zijtakjes waarvan je denkt die krijgen toch nooit licht.heb zelf nog nooit een super oogst gehad met ieligeplanten.maar normaale oogst moet wel lukken.volgendekeer 15 of 18 liter potten nemen,en 2 tensiometers.dan kan je dmv de potten te wegen ervoor zorgen dat ze in het begin niet te nat staan.je ben echt niet de eerste die geen idee heeft hoeveel en hoevaak de planten water nodig hebben.en met de zomer in aantocht word het alleen maar ergerwant hoe warmer,hoemeer ze zuipen.

Comment

Aajt
                  bamboestokken geplaatst!
                  maar wat bedoel je met ieligeplanten?
                  en hoe komt het eigenlijk dat ze zo mager staan, ik dacht alles goed te doen maar blijkbaar is het toch net iets ingewikkelder
                  heb alvast een goede les geleerd wat water betreft
                  op de critical zaadjesverpakking staat er 500-600g/m2, als ik een 400 haal zou ik echter al id wolken zijn, denk je dat dit haalbaar is?
                  Ging ook net beginnen dieven toen ik helemaal id war kwam van hoe ze er nu uitzien, wat dief ik nu juist, sommige takjes zijn al zo'n 7cm, die kan ik niet meer verwijderen toch?
                  Alvast enkele foto's opnieuw, valt dit alles nog te dieven?
                  probleem3.jpgproblemski6.jpg

Mijn excuses voor al die prangende vragen, eenmaal ik goed op weg ben hoop ik jullie zelf wat wijsheid te kunnen bijbrengen
                  Groets en zeer intensief bedankt!

Comment

dieven doe je eigenlijk alleen als je hok of kast echt tevol staat.en grootere kweekers doen het om tevoorkomen dat ze uuren bezig zijn met het knippen van minitopjes onderaan de plant.wat je op de foto omcircelt heb kan best aardig wat wiet opbrengen,dus laten zitten.dus gewoon van onderaf dieven.de bovenkant van je plant met rust laten.wat opbrengst betreftdat is een heel ander verhaal.de wiet die naar het buitenland gaat wordt natuurlijk op opbrengst gecelecteerd,pp nlx ,bubbels,dat zijn commercieele wit soorten.zaadjes is veel moeilijker te voorspellen.

Comment

Bezig...
                    X