Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED Lamp.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED Lamp.

De Spectrabox is wel goed, maar even dat het voor iedereen duidelijk is: LED is zijn geld nog niet waard, zeker niet. Er zijn mensen die goede kweekjes hebben met alleen LED-lampen, maar het is nog zeker niet geoptimaliseerd of de moeite waard.
    Alles duurt langer terwijl je oogst minder is, en qua kwaliteit maakt het ook niet veel uit -- en dat terwijl de LED-lampen toch veel duurder zijn. Qua elektriciteitsverbruik zijn ze interessant ja, maar als je nou 50 euro meer betaalt voor een HPS-kweek en daardoor sneller een beter, lekker wietje krijgt kan je dat toch net zo goed doen?

Als je echt een innovatie wil gebruiken moet je eens kijken naar de Gavita plasma-lamp, die heeft een erg goed lichtspectrum voor de groei en heeft een soort spectrumopbouw als de zon. Als je die gebruikt samen met een HPS in de bloei heb je echt een hele mooie kweek. Die plasmalamp kost dan ook wel weer een eurootje of 1000 .

Comment

Hmmm......ben je een HPS vertegenwoordiger? Je bent wel erg negatief over de led verlichting. Terwijl je wel verteld dat er goede resultaten zijn behaald met LED. Erg tegenstrijdig.

Comment

goede kweekjes hebben met alleen LED-lampen, maar het is nog zeker niet geoptimaliseerd of de moeite waard.

Als je zijn verhaal eens goed doorleest is het niet tegenstrijdig...
        LED staat nog steeds in de kinderschoenen, groei werkt goed, maar bloei is niet optimaal. Waarom denk je dat er in de kassen nog steeds HPS o.i.d. hangt?

Comment

Omdat veel mensen zich willen vasthouden aan het oude vertrouwde en misschien niet durven te vernieuwen.

Comment

Geloof je nu echt wat je daar schrijft?

Voorbeeld:
            W.U. en Philips zijn nog steeds aan het zoeken naar de juiste LED combi's!
            Ze zijn er nog niet..... dit heeft niks met durven te maken!

Comment

HPS-vertegenwoordiger zonder ook maar ooit een HPS gekocht te hebben en zelf kweken met PLL-buizen (soort TL-buis)?
              Nee, ik vertegenwoordig geen HPS-lampen, ik vertegenwoordig je geld slim besteden in plaats van het te verspillen aan honderden euro's voor een LED-lamp waar je minder opbrengst mee krijgt in langere tijd dan met een simpel HPS+VSA-setje van 60 euro.
              LED wordt natuurlijk beter en beter, en van de Spectrabox staat op een collega-forum wel een gedetailleerde kweek ermee, maar de opbrengst is minder, qua kwaliteit ook wat minder, en dat terwijl het letterlijk weken langer heeft geduurd om op hetzelfde bloeipunt te komen. Dan kan je toch net zo goed nu voor HPS gaan, en als over 2 jaar LED echt goed verbeterd is dat een keer proberen?
              Als LED inderdaad meteen helemaal geoptimaliseerd en perfect voor de kweek was zou ik het zo kopen, ik ben totaal voor vernieuwing, maar ik ben niet voor verkopers die flink cashen omdat er wat kwekers zijn die denken het dat het al helemaal geweldig werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                Geloof je nu echt wat je daar schrijft?

Voorbeeld:
                W.U. en Philips zijn nog steeds aan het zoeken naar de juiste LED combi's!
                Ze zijn er nog niet..... dit heeft niks met durven te maken!
                Uhm ik geloof niet. Maar ik sta achter mijn uitspraak. En philips en W.U. ijn niet de enige makers van led. En wie zegt dat deze betere led combi niet hebben gevonden?

Honderden euro's is ook een beetje overdreven, ze kunt ze al kopen voor minder dan 200 euro. En uit 1 kweek kunnen we niet veel conclusies trekken zou wel makkelijk zijn maar niet reeel.
                Last edited by ceBep; 25 May 2011, 00:13. Reden: dubbel post, lees de regels betreffende dit fenomeen

Comment

Zoals ik schreef: VOORBEELD

P.S
                  Ik denk niet dat een discussie ( in ieder geval met mij dan) zinvol is uitgaande van jouw standpunt (welke weerlegt wordt door de industrie, kwekers (zowel beroepsmatige als hobby) enz)

standpunt (zn): bewering, convictie, denkbeeld, gedachte, gevoelen, gezichtspunt, gezindheid, houding, ingesteldheid, instelling, inzicht, mening, oogpunt, oordeel, opinie, opstelling, optie, opvatting, overtuiging, perspectief, platform, positie, stelling, stellingname, uitgangspunt, visie, zienswijze

Comment

Meningen mogen verschillen. Owja en elke discussie is zinvol dus ook met jou. Maar ik vraag me af; telt led niet in de industrie of behoren die niet tot de industrie of had jij het alleen over de HPS industrie?

Comment

Ik heb al een aantal kweekjes gedaan onder led. Voor de groei is het super zoals ik al schreef maar voor de bloei is het ruk! Zie mijn buitenkweek verslag. Heb daar 2 planten langs elkaar staan. 1 onder led en de ander onder de zon. Die onder led heeft heel veel topjes met de nadruk op topjes en die onder de zon heeft dikke mooie toppen. Kei hard bewijs dat led gewoon niet goed genoeg is voor de bloei. Ze zijn wel super goed van kleur en zien er gezond uit. Ik ga de volgende keer een aantal tneon lampen proberen. Kijken of dat een beetje werkt

Comment

succes ermee!

Comment

Je moet alles een keer proberen toch?

Comment

Daar heb je gelijk in. En zo kom je bij de eeuwen oude gezegde; Vele wegen leiden naar Rome.

Comment

TNeon gebruik ik zelf ook, dat werkt erg mooi en de lampen zijn in de goede lichtspectra voor kweken te krijgen .

Comment

gewoon weg goedboedoeld gratis advies negeren,en 6 keer zo duure led lamp kopen en daarnaa ......

Comment

Bezig...
                                X