Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Vergis je niet in hoeveel warmte en vocht je moet afvoeren, 1 kuub tentje heeft al 250 kuub afzuiging nodig met actieve inlaat, bochten en lengte van de buis spelen een rol, 90 graden bocht verminderd de afzuiging met een derde.
Heb 185m3 voor tentje van 80x80x180. Volgens de verkoper was dat meer dan voldoende. Wat ik wel zie (continue meet) is dat de lucht die die uitblaast een lagere lv heeft dan de lucht die de tent ingaat en in de tent zelf. Ventilator verbruikt wel maar 16W, en het blijft geurloos buiten de tent, dat is goed natuurlijk. Vraag me wel vaak af of sterkere afzuiging de lv zou verlagen. Eigenlijk was dat de vraag in mijn allereerste post op dit forum. Moet het gewoon maar eens gaan proberen denk ik.
Ah zie nu dat dat linkje dezelfde is die ik ook heb, en heb dan die geluidsdemper er nog bij die g-tools ervoor gemaakt heeft. Qua geur buiten de tent en co2 in de tent werkt het in ieder geval. Maar qua lv en temperatuur zou ik graag eens willen uitproberen of iets sterkere afzuiging verschil maakt. Temperatuur is momenteel trouwens geen probleem meer in mijn situatie
Comment