Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

    Korting op 420shop
    Hallo

    ik denk dat ik met een seieus groei probleem zit ???
    de dames zijn nu 5 weken oud en ze groeien niet meer 2 van de 6 planten doen het goed maar 4 dames doen niets meer sommige staan al meer dan 9 dagen met een groeisheut voor neuwe blaadjes maar ze blijven in de groeischeut staan
    ze hebben 30 dagen op 18/6 gestaan en heb ze nu 1 week op 12/12 gezet omdat ik dacht dat ze een groei spurt gingen maken
    je kan mss denken ze staan nat maar ik heb de potten bij gevuld met grow-mix de light grow mix was op
    en te nat staan ze ook niet heb ze nat gesproeid en nu als laatse red middel heb ik 3 liter water gemaakt met 10 ml plagron roots 2ml enzymes en 10ml terra grow en heb ze elk een halve lieter water gegeven zo kunnen ze wel enkele dagen weg en hoop met de voeding dat ze terug beginnen groeien
    ik denk van ze morgen terug op 18/6 te zetten
    ik ben echt ten einde raad weet niet meer me wat gedaan of hoe het probleem te verhelpen pls .... kunnen jullie me helpen

    de foto's kan je meer zien

    DSC00947.jpgDSC00951.jpgKopie van DSC00943.jpgDSC00949.jpgKopie van DSC00943.jpgDSC00941.jpgDSC00952.jpgDSC00948.jpgDSC00944.jpgDSC00946.jpgDSC00942.jpgDSC00945.jpgDSC00950.jpg

    grtz

    aja de blaadjes die er verdoogd uit zien is van enkele weken geleden omdat ik ze iets te kang in kleien potten had laten zitten
    ik heb ze dan verpot en ze zijn terug beginnen groeien dacht ik omdat ik nieuwe badjes zag maar ze zijn er niet door gekomen enkel 2 planten groeien nog
    en dat zijn de 2 planten waar ik mee probeerde te fimmen ma dat is ok niet gelukt

    gelieve wat feedback alle hulp is welkom
    Last edited by ceBep; 21 May 2011, 20:33. Reden: dubbel post
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    #2
    Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

    hi

    zo'n soort probleem heb ik ook eens gehad met mijn planten.
    hoe staat het met je voeding dan?
    hoeveel geef je dat en hoeveel water geef je per keer (per week).
    het lijkt er op dat je plant de voeding uit de bladeren 'zuigt'.
    maar zo zie ik het.
    je kunt altijd raad vragen en citeren naar deze topic via de chat van www.jointjedraaien.nl
    zij zullen vast ook wel een passend antwoord weten erop.

    grtz.

    p.s. niet dubbelposten, beter bewerk je bericht van hierboven gewoon!

    Comment


      #3
      Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

      ik was juist gestrat met een beetje voeding te geven normaal is het 1ml/l ebzymens en 5ml/l terra grow maar had ze maar de helft gegeven per liter om te voeding te beginnen opbouwen
      en ze dronken maar 100 ml water om de 2 dagen noemaal moeten ze al het dubbele per dag drinken
      de voedingslijn dat ik gebruik is alles van plagron

      en Paradoxm bedbakt voor de hulp maar de link die je heeft is van deze site hier

      grtz
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #4
        Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

        plantjes uit zaad of stekken??
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

          hey angel777

          dat is uit zaad 3x ciritical en 3x ww van royal queen seeds
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment


            #6
            Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

            Meet de EC maar eens van de grond waar ze in staan. Waarschijnlijk tegen de 4 ondertussen.

            Comment


              #7
              Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

              Lijkt me ook teveel voeding of wortelstimulator ofzo. Ze gaan verbranden onderaan...

              Comment


                #8
                Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

                ik heb geen ec meter en ook geen ph meter
                kan ik het op een andere manier weten het is verse grond 14 dagen geleden verpot in plagron light mix gemengd met plagron grow mix
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                KEEP ON GROWING AND SMOKING

                Comment


                  #9
                  Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

                  word dan toch eens tijd voor op z'n minst 'n Ph meter te kopen en je water af te zuren
                  die voedingen die je nu al hebt gegeven zijn totaal overbodig in ieder geval
                  je voert ze dood zolang ze niks nodig hebben.
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

                    Jonge plantjes hebben geen voeding nodig, is vaak gemaakte fout.

                    Alleen water (Ph 5.8-6.0) met wortelstimulator. Als je Ph te hoog is sluiten de wortelen zich af en nemen ze wieing op.

                    Temperatuur boven de 20 graden bij stekken anders is het te koud om wortelen aan te schieten.

                    Ik zou eerst een Ph metertje halen en een EC meter, anders is het gokken en je plantje moet jou gokjes verwerken.

                    Ph 5.8, EC 1.2-1.4 temperatuur 25 graden 12/12.

                    Gewoon op 12/12 laten staan en bovenstaand goed regelen.

                    Grond EC moet ook 1.2 zijn en die meet je met een EC-meter en Spa blauw.

                    - aantal plastic bakjes;
                    - spa blauw;
                    - EC meter

                    -----------------------
                    neem 100 ml grond en 100 ml spa blauw, meng dit zodat er een modderige smurrie ontstaat.

                    temperatuur rond de 25 graden en je EC-meter er in steken....
                    moet in jou geval rond 1.2 zijn

                    Doe dit een aantal maal zodat je een mooi gemiddelde krijgt en je weet welke EC je grond heeft.

                    ------------------------------------

                    Is deze beetje te hoog, alleen water geven (Ph 5.8) en nadien meten en desgewenst aanmengen met voeding, indien er weer tekorten ontstaan.

                    Is je EC van je grond veeel te hoog, dan beetje uitspoelen...

                    ---------------------------------

                    Ik denk dat je temperatuur te laag is eigenlijk........ icm ph en EC

                    Comment


                      #11
                      Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

                      in hoeveel liter potten zitten de dames dan?
                      als je vrij grote liter potten hebt dan zou het moeten betekenen dat je planten al aardig op moesten schieten omdat ze zoveel wortels hebben kunne schieten.
                      maar in jou geval zie je overduidelijk een voedingsprobleem gepaard met een ph waarde.
                      zoals cruzie al zei: als de ph te hoog is dan sluiten de wortelen af en nemen ze geen voeding meer op. concluderend: ze nemen de voeding van de rest vd bladeren.

                      tips:
                      1. schaf een ph meter (en als je wilt EC meter) aan.
                      2. denk even na of je juist vrij afgezuurd water hebt gegeven of juist niet. (+7 ph = basisch).
                      3. blijf die foto's posten voor hulp.
                      4. zoals ik al zei: je kunt de mensen van de forum-chat ook vragen.

                      grtz, para.

                      p.s. (die link was eerder een verwijzing naar de chat van dit forum in mijn vorige post).

                      Comment


                        #12
                        Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

                        the voor de info Cruzie ik kan die info zeeer goed gebruiken
                        ik zal kijken om volgende week achter een ph en ec meter te gaan halen van Hannah
                        heb ze gisteren zien staan in de growshop maar had geen geld genoeg bij had terug te veel nodig
                        ik heb de slechtste plantjes een spoeling gegeven en kga morgen het slechtste herpotten in nieuwe aarde zo dat het probleem hopelijk dan gedaan is

                        Denk niet dat mijn plantjes te koud hebben Curzie want het is te warm in mijn hokkie het is tot 32 a 33 graden krijg het niet kouder
                        mijn plantjes hebben licht s'nachts voor de temeratuur en aan en afzuiging naar buiten

                        Paradoxm mijn dames zitten in 11 Liter potten per plant
                        ik dacht ook dat ze al veel wortelen had geschoten maar das niet juist als iik met mijn hand in de aarde ga kan ik geheel het plantje er zo uitscheppen
                        ze hebben echt heeeeel weinig wortelen

                        khoop dak snel mijn ph en ec mater kan halen dan kan ik alles iets beter regelen heb wel al ph ajuster mee gebracht

                        thx voor jullie hulp ... alle hulp blijft welkom

                        grtz
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment


                          #13
                          Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

                          Het ziet uit al overwaterd, met alle gevolgen van dien!

                          Comment


                            #14
                            Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

                            post nr 1 lezen monty foto 's zijn genomen net nadat ik ze water had gegeven en nat had gespoten
                            de plaantjes drinken 150 ml per dag zo ze staan droog
                            toch bedankt
                            Last edited by smoker2002; 24 May 2011, 22:46. Reden: stone
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                            KEEP ON GROWING AND SMOKING

                            Comment


                              #15
                              Re: ik denk dat ik een serieus groei probleem heb ???

                              sorry maar je mot je planten niet zo maar nat sproien is niet goed alleen als je lucht vochtig heid niet juist is sproei dan in het hok niet op de planeten maar je mot ook geduld hebbe je zal zien dat ze dadelijk hard gaan of je krijg mooi bloemkolen gr en succes

                              Comment

                              Bezig...
                              X