Beste mensen,
Ik ben een aantal weken begonnen met amnesia en white widow zaden te ontkiemen.
Voor de binnenkweek heb ik 5 amnesia en 4 white widow overgehouden.
Allemaal samen onder 1 -600 watt lamp.
De zaden heb ik eerst in de propagator opgekweekt tot ze een cm of 8 waren met stekgrond, ongeveer 2 weken geduurd.
Hierna zijn ze overgepot in liter potten en op 18/6 gegaan 2/3 weekjes. in deze tijd kregen ze gewoon water met wortelstimulator.
De plantjes zijn hierna overgepot naar 10/12 liter potten. de wortelstimulator ben ik mee gaan minderen, ben begonnen met canna groei toe te voegen, en heb ze op 12/12 gezet. Ik zit nu op 4 en halve week 12/12 maar nog geen enkel tegen van bloei bij beide soorten niet. De grootste plant (amnesia) is vanaf bovenkant pot nu 75 cm hoog, de rest ongeveer 65 cm.
Volgens mij hadden ze al lang moeten bloeien, wat denken jullie ervan?
Ik heb nog geen enkele ervaring. Maar is dit nog te redden of te forceren?
Wel heb ik tijdens de kweek enkele temperatuur wisselingen gehad, soms tijdens de 'nacht' een graad of 14. Heb er nu een verwarming bijgezet.
En het is niet mogelijk dat er iets van 'sluiplicht' bij is gekomen.
Graag hoor ik reacties!
Ik ben een aantal weken begonnen met amnesia en white widow zaden te ontkiemen.
Voor de binnenkweek heb ik 5 amnesia en 4 white widow overgehouden.
Allemaal samen onder 1 -600 watt lamp.
De zaden heb ik eerst in de propagator opgekweekt tot ze een cm of 8 waren met stekgrond, ongeveer 2 weken geduurd.
Hierna zijn ze overgepot in liter potten en op 18/6 gegaan 2/3 weekjes. in deze tijd kregen ze gewoon water met wortelstimulator.
De plantjes zijn hierna overgepot naar 10/12 liter potten. de wortelstimulator ben ik mee gaan minderen, ben begonnen met canna groei toe te voegen, en heb ze op 12/12 gezet. Ik zit nu op 4 en halve week 12/12 maar nog geen enkel tegen van bloei bij beide soorten niet. De grootste plant (amnesia) is vanaf bovenkant pot nu 75 cm hoog, de rest ongeveer 65 cm.
Volgens mij hadden ze al lang moeten bloeien, wat denken jullie ervan?
Ik heb nog geen enkele ervaring. Maar is dit nog te redden of te forceren?
Wel heb ik tijdens de kweek enkele temperatuur wisselingen gehad, soms tijdens de 'nacht' een graad of 14. Heb er nu een verwarming bijgezet.
En het is niet mogelijk dat er iets van 'sluiplicht' bij is gekomen.
Graag hoor ik reacties!
Comment