Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te veel gele bladeren:(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te veel gele bladeren:(

    Korting op 420shop
    Hoi mede kwekers

    Ik ben nu al 6 weken bezig met het kweken van 5 WW uit zaden.
    Ze zijn vanuit het stekgrond, direct in de Biobizz all mix gegaan, waar als het goed is voor 6 week voeding inzit.
    Tot week 3 heb ik ze teveel water gedaan. En sinds een week of 2 krijg ik gele puntjes aan het uiteinde van het blad. waarna ze eingelijk helemaal geel worden. dit gebeurt allemaal onder aan de plant. Ze hangen dr ook een beetje sipjes bij.
    Ik geef nu 100ml per dag en voeg daar de normale dosis Canna zym aan toe.
    Ik beschik niet over een Ph/Ec meter.

    Ik vraag me af of iemand mij wat meer kan vertellen over het bladprobleem, en de evt behandelmethode waarmee ik dit kan oplossen.
    Ben ok benieuwd of dit veel schade met zich meebrengt voor de bloei, en of de opbrengst hierdoor erg zal verminderen. Ik heb wat foto's bijgevoegd, en hoop dat ik jullie daar voldoende info mee geef om mij te kunnen helpen. Ik hoor het graag als ik nog wat meer info moet geven.

    Alvast bedankt.
    Attached Files

    #2
    Re: Te veel gele bladeren

    gewoon al het blad waar geen licht bijkomt van de plant afhalen.en een flesje biobloei en groei halen,en ze daarmee minimaal voeden.

    Comment


      #3
      Re: Te veel gele bladeren

      Heb/ had hetzelfde probleem...wist niet wat te doen dus vroeg ik om raad.
      Mijn raad aan jou is om toch maar eens je ph te controleren.
      Het mijne neutraliseerde zich toen ik regenwater ben beginne geven, ph iets onder 6. Houd er rekening mee dat sommige producte je ph waarde sterk doen stijge! Bij mij was rhiztonic de boosdoener.
      Drogen de bladeren ook uit?

      Comment


        #4
        Re: Te veel gele bladeren

        blad krijgt gewoon geen licht en daardoor sterft het af

        Comment


          #5
          Re: Te veel gele bladeren

          Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
          blad krijgt gewoon geen licht en daardoor sterft het af
          Denk je echt dat het dat is? Het is een oprechte vraag he, ik weet wel dat iets verder in de bloei dit sowieso gaat gebeuren maar ik had dit in 1 ste week al. Mijn bladeren rond de toppen blijven mooi groen dat vind ik raar, het treft alleen de grotere bladeren.
          Misschien vragen deze te veel energie van de plant?

          Comment


            #6
            Re: Te veel gele bladeren

            als je met 400 watt kweekt hou er dan rekening mee dat ie weinig dieptestraling heeft,kweek je toch met 600 watt dan is er wat fout gegaan in de groeiperiode.maak nog een wat foto,s van je geheele plant,zodat we het probleen goed kunnen zien.

            Comment


              #7
              Re: Te veel gele bladeren

              zoals ik het zie trekt je plant gewoon de n uit je onderste blad, voedingstekort, heeft naam mijnsinziens weinig met licht te maken .

              Comment


                #8
                Re: Te veel gele bladeren

                Je bladeren er niet afhalen, niet luisteren.
                Je plant gebruikt nog stoffen uit je bladeren en wanneer je plant het niet meer nodig heeft vallen ze er sowieso van af.
                Het kan met stikstof te maken hebben, en onthou dat de bladeren onder altijd wel afsterven, als ze boven er allemaal nog gezond uitzien en alleen de bladeren onderaan zijn zou ik me er niet druk om maken.

                Comment


                  #9
                  Re: Te veel gele bladeren

                  Het is toch normaal dat de onderste bladeren vergelen en afvallen in de bloei? Of is dit (als dit gebeurt) altijd een aanwijzing van een probleem?
                  Grtz krisse

                  Comment


                    #10
                    Re: Te veel gele bladeren

                    laat in de bloei is het normaal.vroeg in de bloei is het wat anders

                    Comment

                    Bezig...
                    X