Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kat viel autoblueberry aan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kat viel autoblueberry aan.

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,
    gisteren avond viel mijn kat mijn plantje aan, ze beet er 1 van de 'grote' bladeren af en doorprikte het andere blaadje, andere schade is er niet. Ik vroeg mij nu af of ik beter aan een nieuw plantje begin of gewoon verder ga met het huidige..

    het is ongeveer 1 week (sinds ontkiemen) oud nu, autoblueberry van dutch passion
    alvast bedankt
    wulleplant.jpg

    #2
    Re: Kat viel autoblueberry aan.

    Je kan het nog even aankijken, ziet er niet heel erg uit. Al lijkt het wel dat je plantje wat nat staat. Kan dat?
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

    Comment


      #3
      Re: Kat viel autoblueberry aan.

      heeft een tikje gekregen maar zal gewoon verder groeien
      trouwens opletten dat je die turfpotjes tijdig verwijderd anders heb je kans dat je wortels beschadigen of je portjes gaan schimmelen
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment


        #4
        Re: Kat viel autoblueberry aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N View Post
        Je kan het nog even aankijken, ziet er niet heel erg uit. Al lijkt het wel dat je plantje wat nat staat. Kan dat?
        ja, ik had het net water gegeven.

        Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
        heeft een tikje gekregen maar zal gewoon verder groeien
        trouwens opletten dat je die turfpotjes tijdig verwijderd anders heb je kans dat je wortels beschadigen of je portjes gaan schimmelen
        kan dat echt kwaad dan? het zijn nochtans biologisch afbreekbare.

        toch al bedankt

        Comment


          #5
          Re: Kat viel autoblueberry aan.

          Ik heb ook niet zo goede ervaring met die turf potjes ze gaan snel schimmel geven en de wortel wil er ook niet echt door en bij cannabis
          is het belangrijk dat de eerste wortel diep de grond in kan gaan.
          je plantje komt hier wel boven op vertroetel het maar
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Kat viel autoblueberry aan.

            Een wijze les voor nu: let op de katten, die zijn er gek op!! (hier ook)

            Comment


              #7
              Re: Kat viel autoblueberry aan.

              ik had die kat echt weg gedaan hoor mijn plantje aan vallen lol wat een grappen maker

              Comment


                #8
                Re: Kat viel autoblueberry aan.

                Los meteen het probleem op: Zet een bakje gras neer voor je kat.

                Waarom eten katten gras?
                In de volksmond heet het dat katten gras eten, daarna moeten braken en met het braaksel haarballen lozen.
                Het is inderdaad vaak zo dat katten het gras opbraken, omdat ze nu eenmaal geen planteneters zijn en gras niet kunnen verteren.
                Dat er in het braaksel haarballen kunnen zitten is mooi meegenomen, maar niet de reden van het gras eten. Toch vindt men ook in veel handboeken deze verklaring terug.
                Ook honden eten graag gras, terwijl ze geen last van haarballen hebben.
                Daarbij moet men bedenken dat katten eigenlijk geen gras eten, maar er op sabbelen en knagen.
                Het gaat de kat om wat er in gras zit! Katten eten gras vanuit een natuurlijke behoeft aan foliumzuur en ze knagen aan gras vanuit een instinctieve drang om daarin te voorzien.
                I
                n hun natuurlijke voeding zit te weinig foliumzuur, dat wil zeggen, wanneer een kat moet rondkomen van prooidieren, zoals muizen en vogeltjes.

                Gras bevat veel foliumzuur en katten zijn er daarom dol op. Foliumzuur is een van de B-vitamines en is essentieel voor een kat.
                Vitamine B 6 is nodig voor de aanmaak van hemoglobine in rode bloedcellen.
                Hemoglobine is onontbeerlijk voor het zuurstoftransport in het lichaam van de kat. Bij een tekort aan foliumzuur is bloedarmoede een van de symptomen die optreden.

                Andere planten
                Wanneer katten niet in staat zijn om gras te eten dan eten sommige katten andere planten. (...)

                Lees hier de rest.

                ps. Dat plantje haalt het nog wel hoor.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kat viel autoblueberry aan.

                  Niet alle katten eten gras
                  ik heb hier een lady cane in bloei staan mijn katkijk er zelfs niet naar
                  mij kat geef ik alle dagen snoepjes van whiskas tegen haarbalen
                  was ook eerst bang dat ze er ging aan kopen had zelfs een potje kattegras gekocht omdat ik geen gras heb op mijn terras
                  maar dat intreseert hem blijkbar niet tes ook wel geen straat kat dat ik heb tes een britsh short hair (zoals in de sheba reclames )

                  maak je geen zorgen om je plantje het zal er zeker door komen als je kat het niet meer aanvalt
                  grtz
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                  KEEP ON GROWING AND SMOKING

                  Comment


                    #10
                    Re: Kat viel autoblueberry aan.

                    Bedankt iedereen voor het advies,
                    heb mijn plantje vandaag overgeplant, en het groeit inderdaad mooi verder. Hopelijk heb ik niet te veel wortels beschadigd bij het overplanten.

                    Nogmaals bedankt

                    Comment


                      #11
                      Re: Kat viel autoblueberry aan.

                      IMG_8424.jpg
                      Dag iedereen,

                      Ik vroeg mij af of het normaal was dat het plantje de laatste week niet echt meer in hoogte is gegroeid, maar wel ontzettend veel bladeren produceert.
                      op de foto zie je het beter wat ik bedoel

                      alvast bedankt.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kat viel autoblueberry aan.

                        Ziet er prima uit! Misschien een beetje nat ...

                        btw, leuk onder buurvrouw op de fiets ...
                        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                        Comment


                          #13
                          Re: Kat viel autoblueberry aan.

                          Kattengras is een goede afleiding, maar helpt niet altijd... ik heb een hele tuin met gras... maar zodra ze bij de plantjes kan valt ze aan, die beestjes hebben iets met weed. er staat nu kippengaas rond mijn planten!
                          (Mijn vorige kat pikte ook altijd mijn zakje weed als ik lekker voor de tv zat... leuk, helemaal stoned achter je weed aanrennen!)
                          Iets doen voor de gein, is altijd fijn... zeker als je daarbij een eikeltje mag zijn!
                          melkman

                          Comment


                            #14
                            Re: Kat viel autoblueberry aan.

                            het kattengras-idee doet het prima bij mij, mijn vriendin heeft een bananenplant die mijn kat ook regelmatig aanviel, en sinds we kattengras in huis haalden keek hij er zelf niet meer naar.
                            ik begrijp niet hoe het er zo nat uit ziet, maar ik geef maximum 250 ml per dag plus plagron voeding, en check hierbij ook 2cm diep ofdat het droog is

                            Comment

                            Bezig...
                            X